mess79 Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Har skrevet en del innlegg her tidligere, spesielt i begynnelsen av svangerskapet. Nå går det mot slutten og til tross for en del plager i siste trimester, så synes jeg egentlig jeg ser ganske fin ut... Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle kunne si eller skrive noe sånt (også derfor jeg må gjøre det...), for selvbilde av både kropp og sjel, er for meg et stort problem. -Men altså, selv om jeg kaster opp daglig, sover dårlig, har lagt på meg fra 94 til 110kg, har valker, strekkmerker og cellulitter, så føler jeg meg fin! Det er en så deilig følelse, for meg blir det nesten som å "eie verden". Deilig å kjenne det at utseende mitt ikke setter grensene for meg, at jeg kan møte hverdagen uten å føle meg tjukk og kjiip.. Jeg vet ikke om andre ser det, men det viktigste er at jeg føler det. Synes nesten det blir litt nedtur og ikke være gravid mer, tenk hvis den skjønnheten jeg føler akkurat nå, forsvinner....?! Det er sikkert noen som synes dette er et fryktelig teit og unødvendig innlegg å skrive, men jeg synes en sånn glede er verdt å dele. Det gir kanskje håp på en kjiip dag... ( kanhende jeg har det kjiipt i morgen og må lese det selv!)
Mersa og gutta <3 Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Er absolutt ikke et unødvendig innlegg! Jeg synes det var et godt innlegg jeg Jeg varierer veldig mellom å føle meg som en hval og føle meg kjempe fin....Har bare 5 uker igjen, og gleder meg til å få ungen ut, men er kjekt å kunne stutte med magen og føle seg fin, kommer til å savne det!
førtegangs Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 ENDELIN!!! Tusen takk for et positivt innlegg. Jeg må si jeg til tider kan bli litt deprimert over å lese innlegg som handler om hvor fælt alt er.... Jeg er ikke kommet lengere enn i uke 14, men var kjempe bekymret før jeg ble gravid og ville slanke meg mye for å gjøre svangerskapet lettere. Til nå har jeg ikke vært kvalm, har vært litt trøtt frem til ca uke 12, men ellers helt fresh..... Har ikke lagt på meg noen ting ennå, men rekner med at det kommer. Spiser normalt og trives med min voksende mage. Endelig kan alt "strutte" fritt..... :-) Svigermor sa til meg en dag at jeg måtte nyte denne tiden. kroppen skal vokse og har lov å vokse. Hun syntes det bare var flott å høre meg si at buksene hadde blitt trange. Tusen takk igjen og lykke til.... Klem og hilsen fra Sveinelin
TobarnsTurbo Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Så godt å høre at du trives med å være gravid! Jeg veksler litt mellom å føle meg fiiiin og diiiiger, men for det meste synes jeg at den nye kroppen er bare fin, jeg har mye mindre komplekser nå enn for 20 kilo siden Herlig at det er lov å strutte med magen! Føler at jeg har blitt mer "raus" med meg selv, er ikke så farlig at jeg har litt for mye her og litt for mye der, jeg bærer jo på kjærlighetsbarnet til meg og samboeren min Denne følelsen skal jeg prøve å holde på etter svangerskapet også, når kroppen blir slappere igjen. Vi er jo bare fine alle sammen!!!! Klem fra meg.
Nøste77 Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Så deilig å se at noen skriver akkurat det jeg føler! Er nok bare meg som synes jeg er flott for tida, men for meg så holder det. Gruer meg til ikke å ha den gravide magen lenger :-( Det er første gang jeg har kunnet fryde meg over den og ikke skamme meg. Føler meg som en liten elefant til tider, men det gjør ikke noe :-) Idag harr jeg sittet å sett på at hele magen har beveget seg som en bølge :-) Fantastisk å SE at det faktisk er et menneske der inne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå