Gå til innhold

Huff, i dag prøvde jeg kjoler..

Anbefalte innlegg

Og nå er jeg deppa, jeg så ikke ut! Bred som en låvedør bakfra, og skikkelig dundre. Dette er uvant for en tidligere 38 str-kropp. Skal i bryllup neste helg, så nå er det nærmest krise i heimen her. Det er slik at jeg føler meg så uvel, at jeg ikke akter å gå noensteds ikledd ett telt!!! Her jeg bor er det ingen gravidbutikker i sikte heller, må dra 3 timer til Trondheim i såfall. Så nå vurderer jeg å gjøre det. Trenger litt oppmuntring og gode råd, kan noen hjelpe meg? Har fått skikkelig fleskerygg, men magen er fin da! :) Har noen gode tips å komme med, så fyr løs!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5609501-huff-i-dag-pr%C3%B8vde-jeg-kjoler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo så forskjell på fasonger, hva som sitter fint på de gravide magene våre. Er jo en mulighet for at du kan finne en vanlig kjole med litt god stretch i som sitter fint, visst du bare leter litt. Er 25+4 selv, har fått stor mage, men oppdaget just en kjole i skapet som fremdeles satt fint.

Du har ikke venninner/ bekjente som kan ha mamma-kjoler liggende da? Ellers hadde jeg vurdert de tre timene det tok til storbyen.

Lykke til da hvert fall, håper du finner noe til slutt.

hei kva med kjoler som er stramme under brystene og so lause nedenfor det? dei ser ofte fine ut på gravide kvinner. eg går mykje i litt lause skjört som rekker ned til knærne, ein lang singlet topp og so ei kort kort ull cardigan som rekker under brysta og som fortsatt viser litt klöft .Dette virker bra :) lykke til! kjenner du nokon som nettopp har vore gravide? kanskje dei har noko fine kle?

Hei dere, og takk for svar!

Har forhørt meg litt i vennegjengen, men de er gravidkjoleløse de også. Jeg kunne tenkt meg en kjole som går inn under puppene, og ut nedover. Fann noen kjoler på Voice og Lene-V, men de var så utstående i stoffet. Ble jo så brei over baken atte! Det skal sannelig ikke være enkelt dette her. Det er jo slik at jeg har lyst til å føle meg fin tross disse kg ekstra. Hadde vært fint å kunne fremheve min fine gravidmage da, ikke alt det andre vedhenget...

Kjenner meg SÅ godt igjen kjære deg :=)

TETTSITTENDE KJØLEROG TOPPER ER TINGEN JENTER)

Det jeg gjør er å kle meg i TETTSITTENDE kjoler.. da er man ikke i tv il om hvorfor jeg er litt bredere enn ellers.. Er vanligvis 38 jeg og-og har vært deppa fram til nå--- er nå snart 28 uker og med strutte mage..

prøv det.. tettsittende klær får oss til å se smalere ut og ikke som store telt.. dessuten fremhever det MAGEN og ikke alt det andre.. det hjalp meg i hvertfall fra mang en gråtkvalt kveld jeg sto forran speilet før fest og bursdagsfeiring og 17 mai...følte meg plutselig sexy igjen jeg da-he he

og skjørt...istedet for kjoler - ofte lettere å finne, ikke lett å finne tettsittende gravidekjoler, synes ikke jeg hvertfall. (mulig jeg har vært på feil sted..:-)!? Skjørt med fin topp til, tettsittende, men likevel ikke pølseskinn - det blir så fint atte!

Annonse

Med tettsisttende kjoler mente jeg at man kan gå ppå H og M feks og kjøpe tettsisttende kjoler-ikke gravide kjoler nødvendigvis.. men bare en str eller to større.. det har funke for meg i hvertfall;=) ikke er det så dyrt på H og M eller :=) Gravidekjoler koster jo SKJORTA :=)

Jeg skal i bryllup til helgen, og sliter med det samme. Løsningen blir å dra et av skjørtene mine langt opp, og det blir et kjempetelt. Når samboeren min foreslo at jeg skulle bruke en jakke over toppen for å skjule magen ble jeg ikke akkurat oppløftet...

Men jeg har også funnet ut at det er bedre å ha tettsittende klær på seg. Jeg er brei over baken ok, men da synes i hvert fall magen og årsaken til at jeg er tjukk litt bedre... Jeg har en tettsittende topp til skjørtet.

hmm.. jeg kjøper alle mine klær på h&m... de har jo gravid klær der også.. ikke så fine bestandig kanskje.. he he.. men de har mange andre fine.. hvis man bare kikker litt i det de har så finner man alltids noe..

at man legger seg ut litt her og der når man er gravid er det ikke stort og gjøre med er jeg redd.. jeg har store problemer med og skjønne at folk vil se ut som modeller uansett... jeg er 25 og brukte også 38 i str en gang men nå bruker jeg 40 uten at jeg bryr meg større om det.. jeg blir jo eldre uansett... litt mer har jeg jo fått både her og der.. men gjerne der det var litt lite før.. he he... folk er så optatt av og være tynne at jeg synes det blir rent psykotsik...

Ååååå, jeg vet hvordan det føles! Ikke noe gøy i det hele tatt! Men jeg har liksom alltid hatt noen kg for mye og har brukt utallige timer på å finne ut hva som skjuler det jeg vil skjule og som framhever det jeg vil framheve. Ingen kropp er jo lik, men jeg vet at det finnes kjoler du vil bli fin i!! Det tar bare litt lengre tid å finne dem nå som du ikke glir inn i ønskestørrelsen. Finner du en tettsittende kjole som du liker så kan du jo ha en kort bolerojakke som dekker deler av ryggen, eller du kan finne et sjal eller skjerf som får samme effekt. Utenom de store kjedebutikkene får man også mer personlig service og hjelp til å finne noe som kler en. Ofte litt dyrere, men ikke alltid.

Husker med gru tilbake på 17. mai i mitt forrige svangerskap. Da hadde jeg bare noen uker igjen til fødselen og jeg var virkelig diger! Hadde gått opp nærmere 30 kg og ble dårlig av å se meg i speilet. Jeg kledde meg så fint jeg kunne, men ettersom utvalget av mammaklær i den størrelsen var tildels mangelvare i skapet mitt og jeg ikke orket å investere i noe mer sånn like før fødselen, så ble det en miks mellom finklær og dagligklær. ALLE andre var så pynta og fine og en kommenterte dessuten at jeg ikke så så pynta ut. Da holdt jeg på å begynne å stortute. Den kommentaren sitter i enda! (Seks år siden)

Lykke til i allefall! Håper du finner noe du liker og som får deg til å føle deg som en prinsesse!!

Hei, jeg skal også i bryllup neste helg... var og kjøpte meg kjole forrige uke på popin. det var en kjole som er skåret under brystene... den var helt super... følte meg kjempefin i den... første kjolen jeg prøvde og den satt perfekt... flaks sa suverin suveren :D Jeg bruker 42 til vanlig og måtte ha XL, men følte meg ikke tykk i den kjolen likevel... det er jo mye i butikkene som er skjertunder brystende så det skulle være muli å finne noe i en vanlig butikk..

Lykke til....

Annonse

Jeg har funnet masse vanlige kjoler på både Vero Moda & HM.. også har jeg en bolero over - da vises magen SKIKKELIG :) og eventuelle valker på ryggen forsvinner med boleroen...

Fant en kjole på Vero Moda her om dagen, en stripete rød/brun/hvit som var kjempefin :) 200 kroner!

Da jeg var i bryllup fo litt siden , så hadde jeg en topp og et langt smalt skjørt. JEg følte meg tynn og gravid og ikke stor og tung. Dessuten smalt langt skjørt gjør at man ser slankere ut. LYkke til! DU blir sikket fin uansett! Husk du er gravid og bør være stolt av det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...