Gå til innhold

Positiv EL test = eggløsning??????

Anbefalte innlegg

Lurer litt; har fått positiv eggløsningstest flere ganger. Men ikke blitt gravid. Har lavt stoffskifte, noe som fører til færre eggløsninger eller ikke eggløsning i det hele tatt. Kan man få positiv test uten at det kommer egg? Noen som har peiling på dette????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5608837-positiv-el-test-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan få pos.test uten at det slippes et egg ja..... men da vil el bli forskyvet, og da blir jo også ikm forskyvet. Noen har sykluser hvor de ikke har el i det hele tatt. Det skjer noen få ganger, er helt normalt! Skjer det derimot veldig ofte bør man oppsøke lege.

Hvor lang lutealfase har du? tiden mellom el og ikm? den bør være på 12-16 dager. Har du under 10 bør man oppsøke lege.....for da får ikke egget nok til til å feste seg og gi beskjed til kroppen at de må droppe mensen.

Kan det være at dere ikke har truffet el? En som sa her inne at man bør prøve gjennom hele syklusen, for el kan gjerne godt være før den tiden den pleier eller seinere enn den pleier....

Takk for svar :o) Joda, lutealfasen er nok lang nok. Tror det er ca 14 dager fra EL til IKM. Men jeg tester ikke så mye. Denne pp blir det sex annenhver dag. Ferie også så da må vi vell ha gode muligheter :o) Vet jo at vi kan. har en sønn på snart 3 år. Ingen problem med han...

Så da får vi se. Skal til gynekolog i august og sjekke om jeg har eggløsning. Så hvis det ikke blir klaff denne pp så vet jeg at hjelpen er nær.....

Pos El test er ingen garanti for at du faktisk har EL. Er selv en av disse skjønner du. jeg hadde pos el-tester hver gang, men ingen EL viste det seg. Mensen kom alltid 14 dager etter pos. El.test, men ifølge gyn var det ikke vanlig mens men en gjennombruddsblødning(samme som vi har når vi går på p-piller for da blør vi jo regelmessig, men vi har ikke EL da)

Jeg har fått pergo pga dette og håper at det snart vil skje noe:)

Lykke til i august da:)

Takk for svar. Det var veldig oppklarende og godt å høre. Kroppen er jammen rar :o) Ja, ja, da får jeg bare vente til august og håpe at det skjer noe da...

Hvor lenge har du gått på pergo? Ser vi har prøvd nesten like lenge....

Lykke til med prøvingen!!!

Jeg vil anbefale å tempe, for el testen viser når el nærmer seg, og temping viser når el har vært...så sammen er de ett powerful tool :-) Dessutem vet du at du har hatt el hvis du får stigning i tempen, mens med el tester så vet du ikke

Annonse

Jeg temper vaginalt jeg. Men rektalt er nok det beste tror jeg. Tempen stiger etter el ja. Du kan se her så sjønner du kanskje litt mer: http://www.fertilityfriend.com/home/mitesoro

Dette er min egen chart. Har veeeeldig lang syklus ja, men du ser at tempen har steget etter el, og holder seg noen lunde høy. Anbefaler at du legger inn tempene dine her, på www.fertilityfriend.som. Du får veldig god oversikt da, og det blir regnet ut når du har hatt el.

Du må tempe hver morgen til samme tid ja. Les mer om temping på www.pernille.info

Håper dette var til hjelp :)

Det beste er nok å begynne å tempe i begynnelsen av syklusen, men siden du ikke har hatt el enda så kan du sikkert begynne nå. Det viktigste er jo at du ser om det er en øking i tempen fetter el :)

Lykke til, temping er spennende :)

Anbefaler forresten et termometer med 2 desimaler til temping. Et med kun 1 desimal kan bli for unøyaktig. Jeg skal se om jeg finner en link til noen som selger termometer med 2 desimaler.

Jeg stiller mobilen på kl.6 hver morgen, er da jeg pleier å tempe når jeg skal på jobb. Er veldig viktig at du temper til samme tidspunkt hver dag, hvis ikke vil ikke tempene være gyldige. Synes ikke det gjør noe å tempe kl.6 nå når jeg har ferie, sover jo bare videre etterpå. Ikkeno problem det :)

Annonse

jeg temper klokka 9 og merker det er for sent, vanskelig å sove til 9 hver dag, skal tempe klokka 6 neste gang. For mannen står opp 6, da kan jeg tempe og sove igjen :-)

Ser lovende ut charten din da, og fremdeles høy temp :-) Men ser du bare hadde en dag med el slim, dagen før positiv test? Jaja, du hadde ihvertfall kos i riktig tid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...