Gå til innhold

Åreknuter og bloduttredelser på vristen

Lahl

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg venter nr 3 og er nå 25 uker på vei. Da jeg gikk med nr 2 fikk jeg en megastor blodåre oppover det høyre benet ( åreknuter) denne ble vond og resulterte i opphovning i lysken, brukte da støttestrømpe for å hjelpe blodet. Har nå snakket med legen og denne skal fjernes etter fødsel da den også har vært plagsom imellom svangerskapene ( 6 år imellom) Jeg fikk også noen bloduttredelser/ blåmerker på venstre vrist, disse har det nå blitt enda flere av og det er jo ikke videre pent og benet hovner opp betydelig utover dagen. Har heller ikke lyst til at det skal se sånn ut etter denne fødselen .Dette har jeg ikke snakket med legen min om enda, men lurer på om det er andre som har vært borti det samme og hva ble evt. gjort??

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg venter også nr 3 og er veldig plaget med blåmerker og åreknuter på bena. De verker til tross for at jeg er flink til å bruke støttestrømper/kompresjonstrømper.

Jeg har rådført meg med leger og andre som har hatt liknende problemer og man kan få en rekvisisjon til å få fjernet dette dersom plagene er vedvarende også etter fødselen. Det er derimot å anbefale å vente med inngrep til man har fått de barna man ønsker seg. Etter nr. 3 er jeg ferdig :-) så da håper jeg på en operasjon som vil virke positivt inn på blodsirkulasjonen i bena. Jeg har smerter og er også ganske deppa over å se ut som jeg er 80 år på beina når jeg ennå bare er 35....

Inngrepet er visstnok ikke særlig smertefullt eller komplisert.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...