Gå til innhold

Hvordan er formen - dere i niende uke ( 8+x)


Mamman til Sofie 180207

Anbefalte innlegg

Hei jenter;

Hvordan er formen deres?? Føler dere at dere er gravide? Klarer dere å slappe av og nyte det?

 

Jeg er i fin form; litt kvalmebølger i ny og ne - men det er nesten godt å kjenne enn så lenge, ikke plagsomt mye - og har ikke vært i nærheten av å kaste opp. Litt stikninger i magen, men ikke no system på det... mye oppblåst om kvelden, tisser om natten. Har hatt ømme pupper off and on , men nå har jeg ikke kjent dem ømme de siste par døgnene.

Føler meg gravid; men skal innrømme at jeg av og til sliter litt med å nyte det.

 

Stor klem til dere fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 8+0 i dag og dessverre ikke i superform. Føler meg jo ikke så gravid, føler meg mest fyllesyk rett og slett (har jo ikke drukket selvsagt!). Er dessverre veldig veldig kvalm og kaster opp en del, men håper at det snart blir bedre. Har vært til akupunktør i dag og håper på bedring! Legen min sier også at hormonnivået har en topp i uke 9 og at det kan bli bedre etter det. Gleder meg veldig til magen begynner å vokse og kvalmen slipper taket! Blir så deilig både at det blir mer virkelig og at jeg kan nyte det litt mer!

Når er din termin?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er egentlig i fin form, med unntak av at jeg hadde omgangssyken i går. Tror ganske sikkert dette ikke var svangerskapskvalme fordi det har vært mye sånn på jobben i det siste. Dessuten fikk jeg det kl 04.00 og tilbrakte hele dagen på badet med oppkast og diare.

Ellers har jeg også bare vært litt småkvalm nå og da..

Jeg må tisse 3-ganger mer nå enn før jeg ble gravid, men det symptomet jeg kanskje merker mest til er trøttheten. Har så å si null energi når jeg kommer hjem fra jobb, må ha 1-2 timers søvn da..

 

Jeg er 8+6 i dag og føler meg gravid, men er alltid litt bekymret. Gleder meg veldig til å få en ordentlig bekreftelse. Har ikke vært på kontroll ennå. Ble ganske stresset og bekymret for spiren da jeg var så dårlig i går, men siden jeg ikke har hatt noen blødninger håper jeg på at det er ett godt tegn:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+4. Kvalme som kommer og går, men kaster ikke opp. Energinivået omtrent halvert. Trøtt, men sliter med å få sove. Har sett at det er liv der på UL, både hørte og så :-). Ømme pupper, men verst på morgenen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen gir seg nok snart, pleier vel å bli litt mindre symptomer sånn generelt framover nå....

Var og så vår lille spire på UL i dag, er 2,3 cm lang nå og alt så bare bra ut.

 

Har termin 17 februar, og begynner vel å bruke terminklubben mer og mer nå tenker jeg... hadde vært så koselig å bli kjent med noen med samme termin :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+5 i dag. Dagene er litt lettere nå, tidligere sov jeg omtrent hele døgnet og kvalmen meldte seg for fullt i uke 6 fra morgen til kveld.

Men nå kommer den i bølger, trøttheten har også avtatt, har ikke behov for å sove 3 ganger om dagen og det gjør formen bedre:-)

Puppene er ømme, men mest på morgen når jeg står opp, da er de supertunge og ømme, gjør vondt. Ellers er det bare ømt når jeg kommer bort i dem. Litt stikkninger i magen til tider, er oppblåst og får ikke gått på do hver dag lenger.

Sliter med ryggplager da. MEN jeg skal ikke klage jeg er jo GRAVID:-))

 

Ha en strålende sommer jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm..skjønner at eg er helt utrulig heldig!! Ikkje vært kvalm et sekund...mor mi syns det er helt vanvittig...ho var kvalm omtrent til fødselen med alle sine 3 . Eg er i 9.uke med nr.4 og har aldri vært kvalm i svangerskapa. Men selfølgelig har eg mine plager,men tør nesten ikkje prate om det,for det er liksom kvalmen som "alle" prater om. I går lurte eg faktisk på om eg i det heile var gravid...kjenner jo ingenting lenger...ikkje ømme pupper og magesmerter/stikninger..Gleder meg til neste kontroll...Lykke til alle i 1.trimester... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig opp og ned jeg. I dag føler jeg meg overhodet ikke gravid! Men i går lå jeg med kvalme hele dagen. Puppene har sluttet å være ømme, men det strekker/stikker litt i magen i ny og ne da, så satser på at alt er som det skal :)

Har forresten termin 17. februar :9

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat 10 uker på vei i dag da, men har hele tiden vært ganske så frisk. Tror jeg er heldig i forhold til mange andre. Er bare uendelig trøtt, med ømme pupper med stikninger morgen/kveld. Og med noen hormoner som sender ut negative gnisninger til min samboer titt og ofte (uff, stakkar - han er bare god og tålmodig tilbake). Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Embarazada (har du bodd i Spania??) og dere andre damer!

Formen er slettes ikke verst, ikke kvalm enda (men kjenner jeg må spise ofte for å passe på, for jeg er litt på nippen innimellom...), men har litt problemer med å komme på do (nr. 2, altså! ;o)), tisser mye, også om natten - og har litt sånne "mensmurringer".

Men alt er veldig moderat - skulle gjerne hatt sterkere symptomer - man blir jo pokker meg nesten hypokonder av å lese om alle abortene... Er 8+5, og dermed ikke "safe" enda - men prøver så godt jeg kan å nyte det som skjer - men skal være uendelig happy når jeg når 2. trimester og magen er rund og fin og stor!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Jeg er 8+3 i dag og formen er faktisk ganske bra. Vart skikkelig dårlig fra ca uke 6 og fram til for et par dager siden. Håper inderlig den verste kvalmen er over. Hva tror dere? Er det ikke nå en gradvis blir bedre og bedre? Har utrolig ømme bryster, men ellers er det lite symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

formen min har vært veldig opp og ned. Er plaget med en del svimmelhet, og kvalme. Kastet opp første gang etter at jeg ble gravid igår. Er 9+5 idag.

Var på første kontroll idag. Legen kunne ikke høre hjertet ennå, men sa at d var nok litt tidlig. Får håpe han har rett og at alt er i orden...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...