Gå til innhold

Oktober: Dynehjelp....


nette06

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Driver å kikker på dyner til den lille og lurer på hvilke størrelser og typer som lønner seg..

Må ha en til sprinkelseng og en til vogn..

Takker for alle tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange (også vi) velger 80x100 til senga.. og 65x80 til vogna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at 65X80 passer til vogn og vogge, men vi må vel kjøpe den 80X100 til senga ( har kjøpt 65X80 samt dynetrekk allerede...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har fått tips av en om at babyen "drukner" i den største str som er nevnt her, og at den minste str er veldig grei også i sengen. :)

 

Trådstarter lurer også på hvilken type, og dte lurer jeg på og - hva slags materialer folk velger dere? Syntetisk eller naturfyll? Noen som har tips om det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare kjøpt 65x80 foreløbig. Tenkte å bruke det både i vogn og i kurv. Ble også tipset om at større ble veldig stort til en liten baby..

Vi har forresten kjøpt gåsedun. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For nummer en hadde vi 2 65x80 og brukte dem til vogn og sprinkelseng. 80x100 brukte datteren vår fra da hun var ca 7 måneder? Og vi brukte syntetisk for begge dele (pga allergier i familien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 65x80 til vugge, seng og vogn...Holder i massevis, babyen er veeeldig liten, og 80x100 er altfor stort til en så liten baby. Det erfarer dere om dere har 80x100. Vi byttet til 80x100 når dattera vår var litt 8-9 mnd. Enda så var den str.stor nok.... :) Vi skal ha den minste str til denne babyen også. Husk: Dyna må IKKE være tung og stor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å bruke 65x80 dyna vi har i vugga, til senga om den andre blir for stor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt 65x80 til å begynne med.

 

 

Skal de søte små ha pute, eller?? Har kjøpt en liten beibipute, men aner jo faktisk ikke om de skal ha det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang pute tror jeg det er bets å la være.. vi skal i hvertfall det.. da vi har nskke problemer både gubben og jeg.. trro de har best av ligg så flatt som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt 65x80 dyne både til seng/vugge og vogn. Jeg kjøper heller 80x100 når babyen blir litt større.

 

Pute skal visst ikke babyene ha når de er så små pga belastningen på nakken. (Derfor er putetrekk i sengesettene i grunnen bortkastet..) Jeg har ikke kjøpt pute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper man gåseduns-dyne i Oslo? Fru Lyng?

Noen som dropper dyne i vogna og bruker heller pose? Jeg har kjøpt soveskinn og har tenkt å bruke det både i vogn og seng, men dyne i senga og pose i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Lyng har gåsedunsdyner, men du får også like fine dyner litt rimeligere hos f.eks Princess. Vi kjøpte der sist, allerginøytral syntetisk da, men jeg mener å ha sett at de også har dun.

Det er greit å ha både pose og dyne til vognen, pose kan bli veldig varmt når det er mildt ute. Tror vi brukte dyne helt til november sist og brukte da skinnpose fram til beg. av mars (augustbaby dengang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Lyng har salg akkurat nå, nå koster 65 x 80 ca 339,- for håndplukket gåsedun, noe billigere for maskinplukket. 80 x 100 koster ca 500,-. Har hørt at det siste er at bebisene skal ha pute, jeg...? Kjøpte ihvertfall for sikkerhets skyld, de er jo veldig tynne, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...