Fride08 Skrevet 11. juli 2006 #1 Del Skrevet 11. juli 2006 Heisann alle sammen! Jaja, da er det ikke lenge til 22august, når vi skal på infomøte i haugesund!! Ventetiden har egentligt gått ganske fort!(heldigvis) Gleder oss til å komme igang.. Har gått på pergo siden nov, men sluttet tidligt i vår.. Gruer meg egentlig ikke så mye til hverken spraying eller stikking... Det jeg har kjeeeeeeeeempeangst for er egguttak!! Har nesten bare hørt forferdelige historier.. så den der dokumentaren forrige helg om tre søstre og prøverør...vet ikke om dere så den, men egguttaket der så ikke akkurat så bra ut!! Noen historier å dele? Syns forresten at vi er kjempe sterke kvinner, som til tross for alt helvete vi går igjennom ennå greier å stå oppreist, og leve videre!! Det er så altfor mange i denne verden som tar det å bli foreldre som en selfølge!! Håper alle her inne får ønsket sitt oppfylt! Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5608390-egguttak-og-s%C3%A5nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutt Skrevet 11. juli 2006 #2 Del Skrevet 11. juli 2006 Nei, nei, nei, det er ikke så ille i det hele tatt. För du kommer til klinikken, så får du 3 paracet og en vival, da blir du litt slapp og slöv. Når du kommer inn, får du satt inn en veneflon, og gjennom den får du sm.stillende medikamenter som også slöver litt. Du får også lokal bedövelse på innstikksted i skjedeveggen, som gjör at du ikke kjenner noe särlig når de setter inn nåla for å suge ut egg. Du kan kjenne noen små "hugg" i sidene mens de holder på, men det går fort over. Det hele er som regel fort gjort. I etterkant kan du föle deg oppblåst og öm i magen, så det kan väre greit å ha noen bukser som er vid i livet:o) Men husk at det er stor forskjell fra person til person også da, og at ikke alle klinikkene utförer helt samme prosedyre. Du vil sikkert få god informasjon dit du kommer også. Har ikke hört at en blir så neddopet her til lands, som det ble gjort i det programmet du henviser til. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5608390-egguttak-og-s%C3%A5nn/#findComment-5608829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari 75 Skrevet 11. juli 2006 #3 Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg synes ikke egguttaket var så ille. Hadde i forkant hørt at det var veldig smertefult, men det kommer vel også an på smerteterskelen og ingen egguttak er jo like. Har hatt to egguttak. Begge gangene fikk jeg smertestillende. Etterpå satte de veneflon, og under uttak satte de jevnlig inn mer smertestillende intravenøst. Husker at det gikk helt rundt i hodet, og da merket jeg også mindre. Første gang tok jeg ut 13 egg, og det var fort gjort. Kjente stikket, og litt smerter i siden, minnet meg litt om menssmerter. Det var fort overstått, og da jeg kom hjem hadde jeg " menssmerter", men ingen uholdbar smerte. Andre gang hadde jeg mer smerter i forkant, og det viste seg at jeg hadde mange eggposer, noe som førte til uttak av 19 egg. Tok litt lenger tid andre gangen, men som sagt du kjenner noen stikk og jeg synes ikke at det var verre enn menssmerter, så det går så bra skal du se. Skal starte opp med hormoner i september, og jeg gruer meg overhode ikke til egguttak. Gruer meg mer til å begynne på hormonene. Blir så mannevond, at jeg har problemer med å takle med selv, men det er tross alt verdt alt dersom det skulle gå bra denne gangen. Krysser alt jeg har for at vi alle lykkes i neste runde. Lykke til!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5608390-egguttak-og-s%C3%A5nn/#findComment-5608928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vår74 Skrevet 11. juli 2006 #4 Del Skrevet 11. juli 2006 heisann! Jeg hadde samme erfaringer som Krutt, kjente så godt som ingenting, det som var litt ubehagelig var "vaskingen" i skjeden før uttaket. Skal forøvrig igang igjen i august og håper egguthentingen går like bra som sist. god sommer og lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5608390-egguttak-og-s%C3%A5nn/#findComment-5608950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heira☆ Skrevet 11. juli 2006 #5 Del Skrevet 11. juli 2006 Heisann Eirin. Jeg har ogsåvært i Haugesund til egguttak. Noen under har skrevet at man får veneflon med smertestillende, men det får man ikke her. Jeg fikk ihvertfall ikke det. Men som også sagt før, de har forskjellige prosedyrer. Har vært og tatt ut egg 2 ganger der oppe. 1. gangen hadde jeg bare to egg, og ingen blei befrukta. 2. fikk jeg litt mer i sprøytene, olg da hadde jeg 15 egg. Jeg skal ikke juge og si jeg ikke kjente noe når de tok ut eggene, for det gjorde jeg. Syntes det gjorde vondest den 2. gangen. Men det er ikke sååå vondt. Jeg fikk tre smertestillende tabletter jeg skulle ta en halvtimes tid før inngrepet, og så fikk jeg lokalbedøvelse på hver side av livmoren (det gjorde ikke vondt). Og det hele er over på 10-15 min. Jeg vil tippe det vil gjøre mye vondere når den evt. dagen kommer, og den lille skal ut igjen ;o) Etterpå føler man seg litt oppblåst i magen, ganske likt mensen-smerter syntes jeg. Så det er ingenting å grue seg for. Og så det er sagt, så er de som jobber der, verdens koseligste jenter!! De tar skikkelig vare på deg når du er der oppe. Og du, det er jo som regel de værste historiene man hører om..... Ellers vil jeg ønske deg masse lykke til, og en riktig god sommer! Enden på min histore så langt, er at jeg blei gravid på første egginnsetting. Er nå 23 uker på vei, og venter en liten gutt 8. nov ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5608390-egguttak-og-s%C3%A5nn/#findComment-5612550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå