Gå til innhold

Størrelse på babyklær???

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg bare lurer på en liten ting. Dette er min første unge, jeg kan i grunn null med alt innenfor det temaet, så derfor må jeg spør noen her inne. Jeg må ha en varmedress siden jeg har termin 12.12 .Hva slag størrelse burde jeg kjøpe på varmedressen da? 56 eller 62?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5607774-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-babykl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det kommer litt ann på hvor stor babyen er når den er født, men det er bedre å kjøpe for sroe enn for liten. Jeg snakket med moren min og hun sa at vi hadde passet str. 62 når vi ble født, så jeg kommer til å kjøpe vinterdress i str.68 til min som kommer i januar. men om du var ganske liten når du var født, trenger du kanskje ikke så veldig stor, men jeg tror no i allefall du burde kjøpe str.62.

Ha en fin dag videre.

• 2 uker senere...

Hei du!!! jeg har kjøpt to dresser, en i str 56 til å bruke med en gang, og så lenge den passer- og en i 68 til å bruke etterpå.... er ikke så farlig om den er litt stor da ( den i 68) tror jeg..... har termin 19.12.

Venninna mi fødte nettopp en gutt på 4100g. Hun hadde bare måttet legge bort alle klea i str 50 da de ble for små!

Vi har kjøpt en tykk fleecedress til nurket i str 62. Nyfødte skal jo uansett ikke være så mye ute når det er veldig kaldt sies det, så derfor valgte vi den str. Jeg har termin 9.desember, så det er uansett lenge igjen av vinteren og vi får nok bruk for den etterhvert.

Jenta mi var 3820 g da hun ble født, og vi brukte faktisk str 50 en stund.

Nå venter jeg en gutt i desember, og vi har kjøpt dress i str 56. Det stemmer jo at man ikke skal ut i sprengkulde, men man tar ofte med ungen i bil. Da må en jo bruke en tykk dress. Og det kan jo være kaldt når man skal heim fra sykehuset. Hvis dressen er alt for stor kan det bli "klumpete". Mitt forslag er å kjøpe en i 56 til å ha helt til å begynne med. Det kommer også litt an på fasong og tykkelse.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...