Gå til innhold

noen som vet...? eller opplevd det samme kansje???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er gravid i 23. uke nå ifølge lege og ultralyd...men her er saken - uka før jeg reiste til utlandet i februar hadde jeg mistanker om at jeg var gravid pga hyppig vannlating og så smått ømme pupper, men jeg slo dem vekk. for det kunne jo ikke være mulig at jeg kunne få barn som har slitt så fælt med underlivet i forhold til smerter og ikke syklus på mens i det hele tatt.

 

jeg var jeg i utlandet fra 23. februar til 3. mars. på denne utenlands turen fikk jeg seriøse mistanker om at jeg var gravid. grunnen til mistanke var hyppig vannlating, spesielt da på natterstider, ømme pupper, kvalme og dårlig reaksjon på alkohol (har ikke hatt dårlige reaksjoner på alkohol tidligere - er ikke alkoholiker bare sånn at der er sagt).

 

tok graviditets tast en uke etter at jeg kom hjem og den viste veldig veldig positiv. legen min sier jeg ble befruktet 20. februar MEN man merker vel ikke eller får mistanker om at man er gravid allerede en uke etter befrukning????!!!!!!!!!!!! får ikke dette til å henge på greip!! jeg har fått termin 14. nov på UL men det henger fortsatt ikke på greip. hvordan kan jeg ha merket graviditeten så tidlig?? det er jo ikke mulig. klarer lissom ikke å akseptere den datoen de har gitt men for termin og befrukning. jeg mener selv jeg ble befruktet rundt 13.-14. februar. men ifølge lege tar jeg da altså feil.

 

noen her som har opplevd lignende??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg stoler på den terminen som jeg rekner meg til.. tanta min når hu var gravid så fikk hun endret på terminen på ultralyd og i følge dne så var hun ikke gravid når hu testa positivt. så stol på den terminen som du har rekna deg til!!!

må legge til at i begynnelse nå med nr to så var jeg på do HELE tiden før jeg skulle hatt mensen. og når jeg hadde gått på do så hadde jeg problemer med å hoste for måtte på do igjen da!!

men som sagt, stol på din egen utrekning av termin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

på UL beregner de termin etter størrelsen på fosteret... derfor vi kan få avvik på en uke eller to, hvis fosteret er litt større eller litt mindre enn normalen....

I ditt tilfelle skal det jo ikke mer til enn at ungen din er 1 uke mindre enn normalen, da endrer de termin. Ikke bekymre deg for det...

 

I tillegg kan du kjenne symptomer svært tidlig, egget fester seg ca 1 uke etter befruktning - og det kan godt være det du kjente den gangen i februar.

 

Masse lykke til med graviditeten , misunner deg som har kommet så langt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei høres rart ut men tror det går ann og merke det tidlig ja. Mener helt bestem at jeg merket det godt alerede etter 5 dager etter befruktning. Kvalme, tissetrenkt og ufattelig tørst. Symptomer som jeg nå i ettertid ser har sammenheng med graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...