Gå til innhold

Hei du, som skal flytte til oslo og har 3.1 mill å kjøpe for..

Anbefalte innlegg

Det spiller ingen rolle hvor du bor henn.. det er foreldrene det kommer ann på. Selvsagt er man redd for at barna skal havne i feil "gjeng", men det kan skje overalt.

Jeg selv er oppvokst i Lørenskog, det grenser til Oslo... Her har det blitt veldig dyrt å bo men du kan få både rekkehus (opptil 150kvm) og kanskje et hus (gamelt og må pusset opp, eller meget lite) for den prisen... dette er en kommune som er veldig attraktiv for småbarnsfamilier... det er mye rekkehus her, særdeles på Rasta.. her bor det masse oppegående mennesker. Dessverre er det ikke lenge siden det skjedde et drap her på et gatekjøkken.. men gud det kan skje overalt. Han ble skutt fordi han hadde super gjeld til en annen pakistansk familie. (det er det folk tror, selv om de ikke har oppklart saken.) selvsagt finnes det narkotika her å.. men hvor finnes ikke det? Det er også masse utlendinger her særlig visse deler av kommunen, men de finnes overalt.. på rasta er det minimalt når man ser på barneskolene. På den skolen jeg jobber er det gjennomsnitt 3 mørkhudete i hver klasse, men fleste av de har oppegående foreldre som står på for barna sine.

Før jobbet jeg i oslo.. og det tok 20 min med express bussen på morningen.. og toppen 25min hjem... Bor man ved tog stasjonen, tar det ca 15-20 min.

Her på Lørenskog har du det meste.. kjøpesentre, marka (losby, flott natur, med besøksgård.. litt lengre inn har du mønevann hvor man kan bade.. mariholte går man inn til en kafe.. vi har lysløyper osv)

Det skal bygges et badeland her også.

Lykke til

Fortsetter under...

Denne signerer jeg også! Jeg har bodd på 6-7 ulike plasser rundt om byen (fra flotteste frogner til trivelige østkanten), og neste skritt blir definitivt Rasta! Et supert område som har alt, og i tillegg virker det svært barnevennlig! Flott barneskole også (plutselig ble det viktig å sjekke barneskolen i nærområde gitt!) Grenser til marka med alle dens fasiliteter. Vi gleder oss til vi finner den perfekte boligen her (skal flytte innen tulla begynner på skolen, ca 4-5 år). Bor veldig bra nå, og vil egentlig ikke flytte, men hjertet mitt er solgt til Rasta :)

ahhh, er så glad jeg bor ved sandnes jeg, her kan vi få hus til en rimeligere penge, vi kjøpte et gammelt som vi totalrenoverte selv, mannen min er tømrer...og nå har vi et lån på under halvparten av det dere får......helt fantastisk :-)

Annonse

Jeg skjønner ikke at ikke andre skjønner, at hvis man er født og oppvokst et sted, så føler man en tilhørighet til det stedet, om så dette er Oslo eller Kirkenes!!!

Selv er jeg født og oppvokst i Oslo og kunne i tenkt meg å bo et annet sted! Ja, det finnes kriminalitet her, men det gjør det andre steder også. Jeg har aldri følt meg utrygg, kan derimot være litt redd når jeg er på fremmede steder, det er fordi det er nytt og ukjent!

Ja, det er dyrt, men det er en pris jeg er villig til å betale for å få bo på det stedet som er mitt hjerte nærmest. Det er her jeg har ALT!

Oslo er en topp by å bo i!! Europas (kanskje hele verdens) beste hovedstad, spør du meg. En bitteliten verdensmetropol, hvor jeg kan boltre meg. Jeg stortrives!!

Om ditt hjerte-sted er Sandnes; fint for deg!! Sikkert 1000-vis av positive ting med det stedet - lave boligpriser et av dem! Og vet du hva; hadde vi byttet hjem et år eller to, så er sannsynligheten stor for at vi hadde "grodd inn" på nytt sted å :o)

Nå syns jeg det er noen som går med vel store skylapper her!!!!

"for all del så er det dritt over alt.men mye mer i oslo...det vet da alle..."

Javel, fortsett å tro det, du. Alt er relativt og vi som faktisk bor her vet hvordan det faktisk er!!

Annonse

hehe, helt sant, jeg skrev ikke dette for å være frekk heller, lurte liksom bare...syntes det er så ubeskrivelig dyrt å slå seg til ro der, ihvertfall hvis man skal ha hage og enebolig liksom...

jeg hadde ikke sovet om natta hvis vi hadde hatt 2 mill i gjeld en gang hehe...rart det der...

Hva F#%# mente du med det?? Skrev ikke en eneste rasistisk setning her jeg! For all del, jeg har ikke noe mot Holmlia og oslo generelt...ville bare gi hun et råd... hvid du sjekker statestikken litt så ligger Lørenskog kommune på 2 el 3 plass når det gjelder de kommunene med flest utlendinger!!!! Å ja, her bor jeg!! Ville bare si at på rasta får du et ganske greit NYTT rekkehus på ca 150 kvm for rundt 2,6- 3mill... man må jo ikke bo i oslo selv om mannen hennes skulle jobbe der????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...