Gå til innhold

Hva skjer? Kan det stemme? (litt langt, men kan noen svare?)

Anbefalte innlegg

Var hos gyn på fredag, hadde positiv el test torsdag uke før. Altså var jeg hos gyn 8 dager etter dette. Tok en blodprøve. Hun ville helst at vi skulle vente til mandag, men siden jeg allerede var der gjorde vi det bare på fredag. Hun skulle ringe på mandag (igår) med resultat. Hun ringte ikke, og siden det er tre dager til IKM ville jeg ikke vente i morges (er utålmodig :) ), så jeg tok en graviditetstest (digital cb). Vanligvis må jeg vente litt på svaret, men idag kom det opp nesten med en gang; gravid!!! WÆÆ!! Vekket mannen min (klokka var 05.00), fikk ikke sove. Våknet noen timer senere da gyn ringte og sa at blodprøven viste at jeg ikke var gravid.. hæ? Kan det stemme? Er ikke digital cb den sikreste testen? Har aldri fått positiv test før..

Ble litt satt ut, men sikker på min graviditet. Siden det var 4 timer siden jeg tisset sist, tok jeg likesågodt en test til. Det samme skjedde denne gangen; trengte nesten ikke å vente, og det stod; gravid.

Kan det være at egget ikke hadde festet seg på fredag? At det var derfor blodprøven ble negativ?

Fortsetter under...

Hei på deg!

Dette er jo litt logisk helt på tryne. Det sies jo at hcg fortere kan påvises på blodprøve enn urinprøve hvis man er av dem som seint prodiserer hcg. Men jeg tenker at det kanskje kan ha vært fortidlig for noe som helst når du tok blodprøvene. Det skal jo litt til å få to positive cb tester med falskt positivt resultat....

Nei! Jeg kommer fram til at det må være disse testene som er riktig og jeg ville ha ringt gyn igjen og sakt at du har fått to positive tester.

Kanskje hun vil ta en ny blodprøve av deg om en stund.

Jeg drister meg til å si gratulerer!

klem

Når du fikk positiv el test viser den at du snart har el, innen 2 døgn. Når du var hos legen kan det altså hende det kun var 6 dager siden el. Siden kroppen begynner å produsere hcg etter 7-8 dager, er det store sjanser for at blodprøva var tatt for tidlig.Dermed er det nok clearblue vi stoler på denne gangen!!

Jeg sier gratulerer jeg!!!

Takk for svar! Tror jeg våger meg på å glede meg ::DD

Er bare så redd for å bli skuffa hvis (mot all formodning) cb testen skulle være feil..

Men, jeg klarer ikke å unngå å smile :)

Endelig var det vår tur!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...