Gå til innhold

Utstyrs-tips til dere snart-mammaer :)

Anbefalte innlegg

Heisann! Ser det verserer maaaange forskjellige lister/tips om nødvendig og mindre nødvendig utstyr når man skal ha knøtt i hus. Her er et klassiker-tips fra meg og venninna mi:

HA ALLTID EN PAKKE POTETMEL I SKAPET!!!!

vannkopper, elveblest, varmeutslett, brennesle, brennmanet.... skyll huden med kaldt vann, klapp tørt, og strø på potetmel :) og JA det fungerer skremmende ofte!

Dessuten er det ypperlig i mat også... hehehe... sukkerbrødet blir perfekt med et par spiseskjeer potetmel, det er fint som jevning, hva er kjøttkakene uten potetmel osv. Og neida, jeg er IKKE 75 år og har sneket meg ulovlig inn på BIM, jeg er 26, gravid og tilhenger av enkle remedier heller enn hundrevis av flasker og bokser og piller med kunstige ting :)

Lykke til i utstyrs- og tilbehørsjungelen, jenter!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5606750-utstyrs-tips-til-dere-snart-mammaer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp :) natusan babypudder var det verste og mest unyttige jeg kjøpte av sånt sist tror jeg... det lukta jo skikkelig sterkt, og lillejenta fikk i tillegg til rødere stump utslett nedover begge beina... den gikk i søpla gitt :) potetmel derimot - superflott!

kanskje litt teit spørsmål... men tar man det bare rett på, eller skyller huden først?? ;) litt grønn enda jeg.. og føler meg enda grønnere når jeg er i butikken, og ser på utstyr.. det er så mye og forskjellig...har ikke peiling på hva jeg trenger eller ikke;)hehe..

Annonse

Skriver under på potetmelet!! Funker som bare det på såre stumper! :)

Må innrømme at mannen min er plaget av sår stump han også (må på do litt for ofte kanskje), så han bruker potetmel. Funker visst som bare det, han er i alle fall strålende fornøyd med det, hehe;)

Signerer anonym nå:)

Jeg signerer glatt på dette med potetmel.

Har _aldri_ brukt noe annet enn potetmel på rumpene til mine to gutter. Melet tørker ut utslett og forebygger utslett som bare det! Mest effektive som finnest, tror jeg. Jeg har potetmel i en egen boks på stellebordet. Brukte det også på bena (eldstemann svettet så veldig på bena når han var liten), under armene, under haka etc..

Potetmel brukes fortsatt her i huset (av både store og små) om det dukker opp utslett nedentil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...