Gå til innhold

Lurer litt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Er selv ca. 1.74 høy og veier rundt 120 kg nå... Har tatt av 20 kg og håper å ta av mer... Mannen min og jeg kunne godt tenkt oss å bli gravide nå, og er begynt å prøve. Er i 1 pp nå... Det jeg lurer på er hva er deres erfaring i forhold til overvekt og det å bli gravid?? Er det vanskelig?? Hører jo stadig at om en er overvektig er det ikke like enkelt?

Lykke til til alle som prøver! :-)

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg veide 124 da jeg ble gravid, da hadde jeg gått ned 8 kg før jeg blr gravid... trodde også vi skulle ha pob med å bli gravide... men vi ble egentlig gravide før vi begynte å prøve... ble gravid 3 mnd etter jeg sluttet på ppilla... så tror nok det er veeeldig individuelt...

LYKKE TIL

Skrevet

Hei hei

Jeg ble gravid da jeg veide ca 135 kg,og det var IKKE planlagt,så for meg var det ingen problem,Kanskje hvis vi hadde prøvd så hadde vi sliti,aner ikke,men hvertfall full mulighet selv om en er ganske stor.vi fikk værdens nydligste gutt for 5uker sia.LYKKE TIL

Skrevet

Tusen takk for svarene!

Greitt å høre fra andre som har vært eller er i samme situasjon! :-) Hjelper på å holde håpet oppe! Blir spennende fram mot IKM neste uke... Blir veldig forkusert på alle slags symptom når en er i denne situasjonen! Ønsker oss sånn en liten en, så håper ting ordner seg... :-)

Hvordan er det å slanke seg når en er gravid og har noen flrer kilo på kroppen enn det som er strengt tatt nødvendig'??

Skrevet

Hei Kjersti-80

Vi hadde store planer om at jeg skulle slanke bort mange kilo før en eventuell graviditet. har jobbet med fødende i flere år og har ved noen tilfeller sett at stor overvekt kan gjøre en fødsel noe vanskeligere enn den burde være.

Men........... slik gikk det ikke. Vi var bekymret for policystiske ovarier og alt mulig ettersom jeg var gravid og jeg stresset meg litt opp over dette. Dette kan ikke ha vært tilfellet, for plutselig en dag i uke 5/6 oppdaget jeg at jeg var gravid. Alle være bekymringer ble gjort til skamme. Jeg er gravid i uke 14 nå og alt har gått problemfritt så langt. ikke kvalm, litt trøtt, men ellers helt topp. Endelig kan jeg "slippe" ut magen uten å tenke på det. Den er begynt å vokse og det skal den også. Har ikke lagt på meg 1 gram til nå i svangerskapet, men rekner med at det kommer. No Worries....... Føler meg topp. Spiser som jeg alltid har gjort og trives med det.

Jeg tror at desto mer en stressert over det, desto vanskeligere blir det å bli gravid.

P.S. Det er forskjell på litt overvektig og sykelig overvektig. Oppfatter ikke deg som mer enn litt overvektig. Lev sunt og mosjoner normalt. ikke stress....

lykke til.

Skrevet

Hei,er gravid for andre gang og denne gangen "gikk de" også på første forsøk så e tror vekt e bare en liten del mens gener og ikke minst "sjukdomer" er en større årsak til å slite.Er nå straks i min 10 uke var 122 kg når e vart gravid,forrige gang var e 128 kg.Så en tungvekter altså=) LYKKE TIL=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...