Gå til innhold

Aldri hatt barnevakt over natta, barna 3 og 6 år...

Anbefalte innlegg

Har ei venninne med to barn på 3 og 6 år. Hold dere fast: Foreldrene har ennå ikke begge vært borte fra barna en eneste natt siden de var født! Moren har ALDRI sovet borte en natt fra barna. Ikke at det er galt, mange syns sikkert det er helt fantastisk gjort, men jeg syns det blir litt ekstremt å aldri kunne ta fri en eneste natt, f.eks i anledning bryllup, weekend-tur e.l

Synspunkter?

Fortsetter under...

Ikke ekstremt i det hele tatt. Bortsett fra natta da nr. 2 ble født for over 12 år siden, hadde vi barnevakt over natta for første gang da eldstemann på 14 1/2 år i fjor høst passet ungene da jeg ble innlagt til observasjon på sykehuset ei natt en stund før minsten ble født og mannen min var sammen med meg der.

Er ikke alle som føler noe behov for å være borte fra ungene hele netter vet du. ;-)

Gjest mor75

Det er nok uliker behov ute og går, men her har vi hatt barnevakt over natta ved et par anledninger. Det gjelder ikke yngstemann som nå er 11 mnd. men han har vært uten meg en helg, men da var det pappa som stellte hjemme. Eldstegutten har også vært på overnatting hos mine foreldre to ganger. Han er nå 2,5 år. Jeg gleder meg til lillegutt blir litt større og vi kan be foreldrene mine passe dem en helg.Kjenner at det kan bli godt å få være bare kjærester en helg. Akkurat nå er han i den der skeptiske fasen, så jeg venter nok en stund til.

Folk er forskjellige, og har ulike behov. Men her i gården trenger vi å lufte huet litt. Hun har vært ofte på overnatting hos besteforeldrene sine. Ikke alltid fordi vi trengte barnevakt, men også fordi jeg ønsker at de skal få gode bånd til hverandre. Selvsagt trenger ikke barnet overnatte for at de skal få gode bånd, men det er litt spesielt for både barn og besteforeldre å få den fine morgenstunden sammen. Jeg vet at både de og snuppa setter stor pris på denne tiden. Hun gleder seg stort når hun skal på overnatting!

Som andre skriver her, så har folk ulike behov og ulike muligheter. jenta vår på 2,7 har aldri hatt barnevakt på natten. Det er vel en kombinasjon av at vi ikke har hatt noe behov eller noen anledning for å være borte og at vi ikke har barnvakter i nærheten. Begge hold besteforeldre bor langt, langt unna - og vi har bodd her så kort tid at vi ikke har hatt mulgihet for å finne en god barnevakt. Men det er jo ikke alle som har behov for å ha "fri" fra barnet; det er vel også litt avhengig av barna, tenker jeg. Om de er lett å legg og sover hele natten, så har man jo i grunnen mye "fri" om kveldene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...