Gå til innhold

Pleier ikke barnehagen sende liste med hva som trengs?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen barnehager gjør det, andre ikke. Synes selv det blir litt sånn "inn-med-teskje", men skjønner selvfølgelig at det kan være veldig greit å ha. (Jeg har jobbet i bhg, er medeier i barnehage, og hatt barnehagebarn i flere år, så jeg "kan" det etterhvert, men husker jo at jeg var litt mer usikker når eldste skulle begynne i bhg)

Dersom barnehagen sender ut en sånn liste (som i enkelte tilfeller er veeldig detaljerte) er det mange foreldre som føler at de må kjøpe ALT som står der. Det kan bli veldig dyrt, og det er ikke sikkert DITT barn har bruk for alle tingene som står der. Barn er forskjellige og har forskjellige behov, og en sånn liste er bare veiledende.

Ja, du finner også ut selv etterhvert hva barnet ditt trenger. Men spør gjerne barnehagepersonalet i løpet av tilvenningsdagene om det er noe spesielt du skal tenke på. Husk at du ikke trenger "fullt utstyr" første dagen, menge ting kan du skaffe etterhvert. Det viktigste i begynnelsen er at barnet ditt har tørt skifte, regnklær og støvler tilgjengelig i bhg.

Lykke til med barnehageoppstart!

Jeg spurte etter sånn lite da vi var på besøk i bgh. Men fikk til svar om at dem ikke ville sende ut sånn liste fordi det var mange som følte seg pliktig til å kjøpe alt som sto på lista.. Fikk beskjed om å bruke fornuften, og kjøpe inn det vi følte var viktig...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...