Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For ett år siden i dag kom lillegutt til verden. Noe mer dramatisk enn vi hadde håpet på.....Morkaken min løsnet helt plutselig 8 uker før termin....På vei til stranda! Det var en forferdelig skremmende opplevelse før jeg kom meg tilUllevål... Lillegutt ble tatt med hastekeisersnitt umiddelbart. Han veide 1.817 og var 42 cm lang... Veldig liten syntes vi naturlig nok.

Vi var på sykehuset i ca 3 uker. Hanklarte seg raskt uten CPAP og pustehjelp forøvrig, og det var ammetreningen som tok tid. Men vi klarte det også ettervert!!(pupper fortsatt han...;o) Skikkelig puppegutt, men nå er det snartslutt...)

I dag veier han tett oppunder 10 kg og er somde fleste andre ett-åringer. Krabber rundt, reiser seg,babler i vei og er en ellers så livlig og frisk liten gutt!

Så med oss har det gått veldig bra!!! Vi har hatt våre utfodringer dette året, men vi har kommet oss flott igjennom!

Så alle dere med nyfødte premature barn,dette går nok kjempebra!

Ønsker dere lykke til,og bare spør i vei om det er noe dere lurer på. Det er såååå viktig å få hjelp her i nne og kunne utveksle erfaringer med hverandre...

Hilsen en veldig stolt mamma...;o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5604727-da-har-det-g%C3%A5tt-ett-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ;)

Tøtta mi er også født 8 uker før planlangt. Hun er nå vel 8mnd, og hun er i følge fysiodama sånn cirka i ruta.

Hun ruller seg nå begge veier, men det som jeg lurer på er:

* Når satte han satte han seg opp selv for første gang?

* Tok det lang tid fra rulling begge veier til han prøvde seg på åling/krabbing?

* Når begynte gutten din å åle eller krabbe? Forover, bakover eller sidelengs?

* Når reiste han seg opp?

* Når begynte han å like mat med "klumper" i?

* Hvor mye spiser han nå om dagen?

* Er han begeistret for leker?

Tøtta mi har en haug med leker, men det som er spennende her er alt annet ;) Gjerne hår, skjegg, aviser og fjernkontroller.......

Hei!!

Skal prøve å huske så godt jeg kan her....:

*Han satt støtt når han var 8 mnd, satte seg ikke opp selv før han var 10 mnd. (alle aldre er etter fødselsdato...,ikke korrigert...;o))

*Ja,det tok tid. Han lærte ikke å krabbe før han var 11 mnd.

*Krabbe forlengs ved 11 mnd, en god stund i forveien ålte han bittelitt, mest bakover...

*Han reiste seg opp ett par uker etter han lærte å krabbe, altså for et par uker siden. Prøver ikke å gå enda.

*Tok laaaang tid før han ble glad i mat med klumper i...Er fortsatt ikke begeistret for middagsmat,hverken på glass eller den vi spiser.

* Han spiseren brødskive til frokost,frukt mellommåltid. Grøt til lunch. Halvt middagsglass,ofte med en brødskive til middag. Grøt til kvelds.Pupp morgen og kveld.

* Han er glad i leker, men liker ikke å få en haug med leker foran seg. Velg heller ut noen få, gode leker,det liker i hvert fall gutten vår best. Men ting i kjøkkensuffen kan være likeså morro....;o)Fjernkontroll er forresten en favoritt her og!

Lykke til videre:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...