Gå til innhold

September: Pappaperm, hvor lang??


#Troika#

Anbefalte innlegg

Har noen av dere hørt om at pappapermtida er utvida med to uker? At den tilsammen er 6 uker?

Så at permisjonstida mi tilsammen var på 44 uker, er den utvida med to uker også, eller? Vet noen noe om dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fedrekvoten ble økt med 1uke f.o.m. 1.juli 2005, slik at den ble totalt 5 uker. Nå, dvs 5.juli 2006, ble den økt med enda ei uke, slik at den totale fedrekvoten nå er 6 uker. Økninga i fedrekvoten legges til den totale permisjonstida, slik at også denne økes tilsvarende. - Det går ikke på bekostning av verken ukene som er forbeholdt mor eller ukene som man selv velger hvordan man vil fordele.

 

Håper jeg klarte å uttrykke meg klart. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret ditt. Skjønte alt, jeg:) Men siden jeg først sitter og spekulerer på dette, må jeg fortsette med spørsmålene mine:

Skal ikke noen ha beskjed om når far skal ha permisjon? Er det ikke noe skjema som skal leveres trygdekontor ?? Slik at far får sine penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte permisjon hos min arbeidsgiver (arbeidetr i det offentlige). De betaler ut mine fødselspenger, og får disse refundert av trygdeetaten etterskuddsvis. I tillegg skal det søkes til trygdekontoret. Dersom du går inn på nettsidene til trydgeetaten, finner du et valg som heter "jeg skal ha barn",. Her kan du laste ned skjemaet. På skjemaet (som leveres trygdekontoret) er det en rubrikk "planlagt uttak av fedrekvote", eller noe i den duren. Så skal jo selvsagt arbeidsgiver ha beskjed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Mor og far har TILSAMMEN 44 uker, du har krav på 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel. Far har krav på minimum 6 uker. Hvordan dere fordeler utenom dette er opp til dere :-D. Jeg ville gått inn på trygdeetaten.no der står reglene veldig greit, samt søknadsskjema til trygdekontoret (det gjelder for dere begge) samt adressen hvor du skal sende ditt skjema :-D.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...