Gå til innhold

Hatt ufrivillig abort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt to av dem, en i november i fjor og en i februar i år, like etter hverandre. Er heldigvis gravid igjen nå,5 uker eller noe sånt, men går stadig vekk og nesten bare venter på den 3. aborten. Men håper virkelig og ønsker sterkt at det skal gå denne gangen!

Det jeg ville si var at dere som har mistet må for all del ALDRI tro at det er noe galt med dere! Det er faktisk naturlig å miste i løpet av de 12 første ukene, mange mister rundt uke 7 og 9. Tallene som surrer rundt om aborter er forkjellige, jeg hørte med legen min, og lest det en del på internett at med svarte tall og de som vet det så ligger det på en rundt 65% av gravide som får SA/MA den første tiden.

Så vi er veldig mange!!Men uansett så gjør det veldig vondt, og man trenger tid til å sørge, men ikke la det stoppe dere i å prøve igjen, men anbefaler å ta ett par måneder med pause, for til noen kan det skje gang på gang(som til meg, jeg ble gravid etter en mensen etter SA, og fikk en SA på nytt) om de ikke venter en 3-4 måneder, men det er selvfølgelig ikke til alle!!

Vil bare si at jeg føler med dere, og lykke til videre!! Ikke gi opp :)

Fortsetter under...

Har bare lyst til å si meg enig med deg! Synes det er så mange som stresser med å bli gravide igjen med en gang uten å vente. Ble selv gravid uten mens i mellom, og mistet på nytt. Og det var veldig tungt! Da er det bedre å vente noen måneder, så vet man hvertfall at man har gjort ditt beste og latt kroppen få hvile.

Håper det går bra med deg! Skjønner veldig godt at du er nervøs, men du skal se det går bare bra :o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...