Gå til innhold

Adam kom 13 dager før termin! HERLIG!!


Maya78

Anbefalte innlegg

Og så var plutselig blitt mamma! Helt sykt! =)

 

Jeg var blandt de som ikke har kjent en eneste kynner i hele svangerskapet, og var derfor sikker på at jeg kom til å gå langt over tiden. Jeg gikk 3 ganger til modningsakupunktur i håp om at det skulle hjelpe på (noe det mest sannsynlig gjorde..?)

 

Søndag 2.juli kl 18: Jeg lå i hagen på en solseng og nøt den fine dagen. Helt plutselig hørte jeg et "knepp". Var det en fjær i senga som røyk?, husker jeg at jeg tenkte.. Da jeg reiste meg opp, rant det blank væske fra meg... SHIT! Jeg ringte føden, og fikk beskjed om å komme til kontroll på ullevål kl 23. Vi grillet og koste oss og kunne ikke helt forstå at vi snart skulle få møte gullet vårt. Vi dro som avtalt på kontroll(jeg kjørte selv, da samboer hadde tatt et par øl tidligere på kvelden - FØR vannet hadde gått altså =) og jeg hadde fortsatt ingen tegn på at noen fødsel var nært forestående.. Jeg ble sendt hjem igjen ganske raskt med ny time dagen etter 17 for ny sjekk.

 

Vi dro hjem og pakket ferdig bagen. Kl 02 kjente jeg de første sammentrekningene, som veldig raskt ble vonde. Siden jeg er førstegangsfødene, visste jeg ikke hvor vondt dette skulle gjøre og tenkte at jeg sikkert bare var i ferd med å modnes.. Jeg prøvde å ta en dusj, men det hjalp ikke noe særlig. Jeg ringte føden, som ba meg være hjemme så lenge jeg orket. Kl 04 vekket jeg sambo og sa at nå orker jeg ikke mer. Hver gang en ri kom, spøy jeg som en gris og skalv som et ospeløv. Kaldsvettet!

 

Nøyaktig kl 05 var vi tilbake på ullevål. Jeg pusta og pesa meg gjennom ri etter ri (tror det var ca 1 min mellom hver). Det første jeg sa var; "Gi meg Klyx og epidural!!". Sjokket var stort, da jeg hadde 7 cm åpning allerede - jeg kunne altså bare glemme begge deler. Fødselen nærmet seg faktisk slutten, før jeg egentlig følte at den hadde begynt! Det bar rett inn på fødestuen og jeg rautet "JEG MÅÅ PÅ DO". Siden jeg ikke hadde fått Klyx var min største skrekk å bæsje i senga - den skrekken fikk jeg nå oppleve. Ja, ja. uff! Sambo var helt fantastisk! he he. Jeg har noen sorte hull og jeg husker at smerten var værre enn jeg hadde forestilt meg. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne begynne å presse. Jeg husker jeg var livredd for å revne, så jeg tok ikke i noe mer enn kroppen selv presset. Pressriene hadde enorme krefter og tok seg av jobben mer eller mindre selv. Jeg konsentrert meg bare om å puste riktig. Da jordmora tok opp saksa, skrek jeg: "ikke klipp meg!". "Neida, denne er til navelstrengen til babyen din den.. Han kommer ut på neste ri" Hun tok hånda mi, så jeg fikk kjenne hode i åpningen (litt ekkelt). Etter en skarp smerte, var plutselig hele babyen min ute og lå på brystet mitt. Helt sinnsyk opplevelse og i ettertid kan jeg si at det var en fantastisk fødsel! Han kom ut kl 06.44 som en ekte supermann (med den ene armen ved siden av hode) Altså en 5 timer lang fødsel. Han veide 2825 gr og var 49 cm lang . Jeg mått bare sy 3 pyntesting =) Sambo skrøt uhemmet av meg. Han hadde gruet seg ganske mye til selve fødselen, men dette hadde gått over all forventning. Jeg hadde visst ikke vært så hysterisk som jeg trodde jeg hadde vært. Jeg hadde konsentrert meg om pustinga hele veien, bortsett fra ett skrik akkurat når hele babyen kom ut. Vi er sååå lykkelige!!!!!

 

Nå er vi hjemme igjen med verdens skjønneste sønn. Gled dere, jenter!! Nå som fødselen er fordøyd, må jeg si at det ikke var såå ille (rart hvordan hjernen sletter ut minner. he he) Det hele var egentlig bare helt fantastisk og verdt hver eneste ri og vondt. Jeg gjør det gladelig igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så heldig du er, høres ut som en flott fødsel. Gratulerer så mye, kos dere masse med nurket deres. Lykke til videre:-) Tenk litt på meg og andre som enda har litt igjen da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia jenta!

 

Godt å høre at du hadde en fantastisk fødsel. Jeg gruer meg litt men gleder meg også til å se gutten vår.

 

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk fint, og bare tre små sting..håper jeg er like heldig, for jeg har litt angst for akkurat det jeg også..

 

Gratulerer så mye med godgutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...