Gå til innhold

Oktober: noen som vet når barnet begynner å snu seg med hodet ned??


* mamma til 2 prinser*

Anbefalte innlegg

er i uke 25+0 imorgen,og kjenner liv hver dag,men spesielt på venstre side ned..når kan jeg begynne å merke spark mot ribbena?vil jeg kjenne at bebisn snur seg?og eventuelt når ca gjør den det?noen som vet?:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På st.aften var mitt i seteleie, men legen min sa at barnet snur og vender seg hele tiden, så jeg skulle ikke bekymre meg...hun sa det kom til å "stupe kråker" mange ganger før det festet seg nærmere fødselen. ( en mnd til to uker før tror jeg hun sa... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL på tirsdag og da lå jenta mi med hodet ned...litt på skrått da (27+1 i dag)

Jeg også har kjent en del "spark" nede til venstre ganske lenge, men dette var visst armene.... kjenner også hun sparker litt opp mot høyre ribben...men føler jeg kjenner armebevegelsene hennes mer enn beina.

Har kanskje litt å si med plasseringen på morkaken også.

 

I dag (fredag) tror jeg hun fortsatt ligger i samme stilling som på tirsdag, for det er spark mot samme steder.

Vet ikke om hun kommer til å snu seg, og om hun vil gjøre det særlig mye mer. For legen sa at hun ligger helt perfekt iforhold til fødsel...(det hadde vel ikke hatt så mye å si om hun fortsatt skal snu mye på seg..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi liker seg opp ned ja og har ligget slik siden uke 27 er i uke 28 nå og begynner å bli ganske øm i ribbena. men kjenner armene oftere sikkert fordi jeg er velig følsom akkuratt på sidene der nede.. kjenner også ofte ut som hun sparker og knuffer opp i mellomgulvet mitt noe som gir en veldig ubehaglig trykkende følelse over brystet og halsen.

 

dette er mitt første barn og har lest at de ofte fester seg tidlig i forhold til nr to osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan sjekker lege/jordmor om hodet har festet seg? innebærer dette gynekologisk undersøkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de klemmer på magen, ikke no gynekologisk undersøkelse. snuppa mi har lagt seg med hodet ned, er 28+4=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også termin 7. okt! men jeg får en liten nikolai. gleder meg masse til jeg får holde fotballspilleren min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28+5, og hodet har festet seg allerede. Babyen ligger med hodet ned riktig vei og kommer til å bli værende slik. Den har nok ligget slik en stund, for jeg har merket spark oppover og på sidene en stund nå.

Jordmor har ikke kjent etter hvordan den ligger, og jeg trodde den lå helt annerledes.

Det var på 3d-UL at han legen så der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har ligget med hodet ned siden uke 24, har sett det jevnlig på UL. Men jeg kjenner mye bevegelser nede allikevel.. Få spark helt oppe ved ribbeina.. Så det er vel hender og hodet som beveger seg som jeg kjnner best da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi lå med hodet ned på UL i uke 26 og ligger med hodet ned fortsatt (er i uke 29 nå). Håper hun blir liggende den veien, men hun kan jo snu seg.....Sist jeg var gravid lå babyen med hodet ned iallefall fra uke 30 og snudde seg ikke opp igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg gikk gravid lå juior i seteleie fra uke 24-38+5 (snudde seg dagen før planlagt ks)

Kjenner at denne bolla ligger samme vei, men er bare 29+2nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...