Anonym bruker Skrevet 10. juli 2006 #1 Del Skrevet 10. juli 2006 Heisann! Jeg er 8+5 dager på vei nå. Vi fortalte mine svigerforeldre at de skulle bli besteforeldre i februar, og svigermoren min ble helt fra seg av glede da det blir hennes første barnebarn. Hun er av den typen som er UTROLIG følsom av seg, og begynte selvfølgelig å gråte etter 3 sek. Hun begynte nesten med en gang å skulle ta meg på magen å prate litt med magen. Dette var noe jeg syntes var veldig ubehagelig, og så for meg at hun skulle drive å føle meg på magen hver gang hun skulle møte meg. Hun er av typen som skal kysse og klemme hver gang vi møtes, mens jeg har egentlig en sterk intimsone. Er det noen andre som har det på samme måten som meg, og hvordan skal man egentlig forholde seg i situasjoner som dette? Har sagt dette til samboeren min, og han sier bare "du kjenner jo henne, og vet hvordan hun er" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5602871-%C3%B8mfintlig/
HMS *endelig mamma* Skrevet 14. juli 2006 #2 Del Skrevet 14. juli 2006 Hei! Skjønner godt hva du mener! Jeg har flere ganger forundret meg over at så fort man blir gravid, er kroppen liksom "allemannseie"!!!?? "Alle" får det for seg at de har rett til å si hva de vil om kroppen din og ikke minst det der med at plutselig kan vilt fremmede mennesker begynne å beføle magen din! Jeg har heldigvis ikke opplevd dette selv, ennå, men kommer nok til å føle det svært ubehagelig om det skjer, selv med familiemedlemmer. Jeg mener, en ting er at noen klemmer meg i ny og ne, men at kroppen min plutselig skal være gjenstand for klapping, stryking osv, og på steder man ALDRI ville klappe og stryke til vanlig, nei, det liker jeg ikke tanken på. Jobbet sammen med en for noen år tilbake som var gravid og når det begynte å synes skulle plutselig den ene etter den andre, også kunder, klappe og stryke henne på magen. Til slutt ble hun så eitrande forbanna over dette her at hun klappet og strøk en kunde på magen tilbake, mens hun svarte på spørsmålet hans om hvordan det sto til. hihihi... Tror vel kanskje at vi som reagerer sånn må ta det litt vanskelige skrittet å si i fra om det plager oss. Det blir vanskelig for meg i alle fall, jeg liker ikke å sette folk på plass egentlig, og verre enda når folk egentlig ikke mener noe galt med det i det hele tatt. Men, kroppen min er IKKE allemannseie, bare fordi jeg tilfeldigvis er gravid! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5602871-%C3%B8mfintlig/#findComment-5636799
Mai24 Skrevet 15. juli 2006 #3 Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg fant ut at jeg bare måtte si i fra jeg, hvis ikke så hadde jeg blitt mer og mer irritert hver gang vi treffes. De blir nok litt såret, men jeg skal heller la henne kjenne hvis babyen sparker på et passende tidspunkt - bare for å vise at det ikke er meningen å eksludere henne Så jeg syns du burde si ifra, på en ordentlig måte. Det går nok bra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5602871-%C3%B8mfintlig/#findComment-5643768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå