Gå til innhold

hjelp raser jo opp i vekt.

Anbefalte innlegg

Prøver og bli gravid og har pco..og jeg raser opp i vekt.Det siste året har jeg nesten gått opp 20kg.Det er jo ikke mulig.Har prøvd og lakt om kostholdet trent veldig hardt og alt.Men det funker ikke.Noen som har noe tips....begynner og nærme meg 100kg...men har det kun på magen og den er ikke så stor.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5602106-hjelp-raser-jo-opp-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har pcos og har også gått opp 20 kg på tre år, var veldig tynn før, naturlig men nå raser bare vekta opp, uansett hva jeg gjør. trener fra tre til fire ganger i uka. veldig kjedelig dette. men har lest ett sted at pco gjør at det lagrer seg mest fett rundt magen. vet ikke hvorfor.

metaformin kan hjelpe på vekt økning og har en positiv efekt på kvinner med psos som sliter med å bli gravide. Jeg går på det og er veldig fornøyd, har ikke hatt noenstor påvirkning på vekten min, men den var var ikke over normalen. etter laproskopi (kikkhuls opperasjon) og metaformin venter jeg nå på en liten skatt i desember/jannuar.

Så heldig du er Simåne :) Hadde du prøvd lenge før laproskopi?

Til deg Aurora, så skal Metformin ha positiv effekt på vektproblemer. Vet at mange har gått ned mye etter at de begynte på Metformin, men det har ikke hatt så stor virkning på meg. Jeg gikk ned 5 kg rett før jeg fikk påvist pcos i mars og har bare gått ned 2 kg etter det. Vil egentlig ned 7-10 kg til før jeg er fornøyd. Det er bare så utrolig vanskelig...

Jeg ville iallefall bedt legen om Metformin (dersom det er pcos du har) for å se om kanskje det hadde hjulpet :)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...