M*A*S*H* Skrevet 11. juli 2006 #26 Del Skrevet 11. juli 2006 Men hvis man har skrevet inne på 1. trimester la si i 10 uker da, og så mister man. Mener dere virkelig at man skal liste seg ut av forumet og pelle sin på sørgeforumet så man ikke forstyrrer alle de lykkelige gravide her inne? Eller skal man kunne fortelle om det så de man har hatt kontakt med her inne vet hva som har skjedd og forstår hvorfor man blir borte fra forumet? MA/SA er dessverre en del av det å bli gravid. Akkurat som kvalmen, smertene og bekymringene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adalis Skrevet 11. juli 2006 #27 Del Skrevet 11. juli 2006 Svar meg på en ting da, anonym: Hva skal vi svare hvis noen spør etter oss??? Skal vi late som alt går bra, eller skal vi be de bli med inn på ufrivillig abort siden for å spørre oss?? Eller skal vi la vær å svare?? Hva med venner man blir kjent med her, skal vi droppe de fordi vi mister?? Regner med at du har gode svare på dette og, og nei, jeg vet ikke at dere har rett, jeg syns det er tåpelig å starte en diskusjon over mennesker som er i en sårbar situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #28 Del Skrevet 11. juli 2006 Foreslår et nytt forum for hårsåre: Lykkelig uvitende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 11. juli 2006 #29 Del Skrevet 11. juli 2006 Ma og Sa skjer - get over it! Herregud altså, trodde dere at når dere kom inn til 1 tri at det KUN ble lykkelige innlegg eller? Det vil være noen som mister. Og skal ikke de få kunne komme inn her og fortelle de dårlige nyhetene og kanskje få litt trøst av jentene som man er blitt kjent med?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraNora Skrevet 11. juli 2006 #30 Del Skrevet 11. juli 2006 det er vell stedet for ALT som er om 1.trimester.. Jeg har en historie jeg også..om å miste et barn.. og om sorg.. så jeg vet at man da trenger hjelp og støtte.. Jeg fant det hos venner, som jeg snakket med etterhvert som jeg trengte det.. Og jeg har brukt mange år på sorg arbeidet mitt.. på min måte.. så jeg har forståelse for dette.. Nå er jeg gravid. Vet at dette kan gå galt, men håper på det beste. Har humør svingninger som en berg og dalbane.. Og derfor blir bekymringene forsterket stort av en del av disse innleggene.. som sagt.. dette må det være lov å skrive om.. men når man skriver kan man jo kanskje tenke over hvem det er som faktisk leser dette.. en hel skare gravide kvinner.. Alle vet at det kan gå galt.. Det er klart man er lei seg og full av sorg når noe slikt skjer, og trenger å skrive om det, men hvis man ikke kan gjøre det på en måte som ikke gir andre mer frykt.. da syns jeg man bør skifte forum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #31 Del Skrevet 11. juli 2006 skjønner egentlig ikke problemet jeg, kan ikke de med de fine symptomene bare skive om de da? da blir jo ma/sa innleggene en del av mengden, og ikke fult så skumle. Det skjer ikke flere ma/sa'er jo flere solskinnshistorier som legges ut, det virker bare som det går bra med en mye større andel. Synes de som klager over for mange Ma/Sa innlegg må feie litt for sin egen dør før de spyler forran de som faktisk poster innlegg sin dør. En annen ting jeg ikke helt skjønner: dersom det er så ille med disse innleggene, hvorfor oppmuntrer dere da til å fortsette diskusjonen i en ny trå??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #32 Del Skrevet 11. juli 2006 Helt enig med deg bebi1! Synes det har litt med skjønn å gjøre... Man burde tenke litt på alle andre her inne! Tviler på noen fornekter at det skjer, men det skulle ikke trengt å være slik at med en gang vi føler for å snakke litt med andre gravide så må vi kjempe oss gjennom det fæle innleggene før vi finner et fint et! Å påstå at vi ønsker å være lykkelig uvitende, eller at vi nekter å se sannheten er bare latterlig, men jeg mener virkelig at sa og ma ikke er så vanlig! Det skjer ja, uten tvil, kanskje til og med oftere enn vi tror, men de aller fleste svangerskap ender godt! Vi får bare et bilde av at det skjer så ofte fordi mange som ikke en gang er aktive her inne velger å skrive det her når det skjer dem! Jeg forstår at de trenger en plass å snu seg, men kjære vene, går det ikke ann å "rope" på den personen de vil snakke med da, da ser jo folk at det der er en samtale mellom to som kjenner hverandre? Slike samtaler gidder hvertfall ikke jeg å gå inn å se på! En grei måte å bli litt skånet for overskriftene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. juli 2006 #33 Del Skrevet 11. juli 2006 Jerg synst dette blir for dumt. En av de tinga 1.tri handler om er nettopp SA/MA. dette er ett forum for folk skal kunne dele sine bekymringer, stille spørsmål og fortelle når det går galt. Det blir spurt om mye ang graviditet, så hvorfor i alle dager skal akuratt de som mister ikke få lov å fortelle eller spørre om det. Hvis man ikke tåler å høre om det så er ikke dette plassen for noen av dere. dette forumet er laget for alle som har spørsmål innenfir 1.tri. man skal ikke stenge ute noen berre fordi enkelte ikke klarer å høre på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva78 har to små Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #34 Del Skrevet 11. juli 2006 Du store min, skal si denne diskusjonen tok av... Hadde riktignok ventet synspunkter fra begge sider, men... Jeg føler begge "parter" har fått sagt sitt nå, så la oss legge ned stridsøksen... Jeg har aldri vært ute etter å såre noen, bare så det er sagt. -Hovedinnlegger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 11. juli 2006 #35 Del Skrevet 11. juli 2006 Jævelig bra skrevet Adalis. Vi har nok den samma meninga jeg og du. Lykke til videre og håper at du kommer deg kjapt videre. Det gikk på 1pp til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rockekilling on board Skrevet 12. juli 2006 #36 Del Skrevet 12. juli 2006 Verden er da ikke så sort hvitt??? Klart man må få lov til å skrive her at man har mistet, men det er veldig deprimerende og man blir mer engstelig når man har opplevd det selv. Men jeg har nok bare måttet lære meg å hoppe over de innleggene som handler om det..... Det er jo en egen krok for de som har mistet her, men sa og ma er dessverre en stooooor bit av gravides hverdag, så jeg syntes ikke man kan dele opp i hvem som er positive og hvem som er negative. Hva ville nå det gjøre for de som er engstelige??? Å engste seg for slike ting er en helt normal reaksjon i første trimester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #37 Del Skrevet 12. juli 2006 Skjønner der hovedinnlegger at du ikke ville såre noen, men som regel så står det på overskriften om innlegget handler om sa/ma, da er det jo bare å la være å lese! sa/ma er en stor del av 1.tri, og de som nekter det får bare nekte, og de som er redde for det trenger ikke å være det, for om det skjer sa/ma er det bare å vente litt og prøve på nytt! Og ja, jeg har fulgt med litt her, og følt at jeg på en måte har stor erfaring inn sa(hatt to stk) og har mange råd å komme med, men når jeg leste her så er de tydligvis ikke velkomne etter din mening! Noen her inne vil faktisk vite litt, og vi som har opplevd sa/ma vil faktisk hjelpe de andre, og vi vil ha trøst når det skjer! Alt i livet er ikke positivt, heller ikke ett svangerskap! Det bør folk få med seg, at ting faktisk kan gå galt, men senere går det alltid bra! Og de tallene alle er så redde for er at faktisk både med svarte tall og normale tall ca.66%, og da må man bare regne med at iallfall mange av dem har vært fast chattere her inne på BIM, og vil si hadet til alle sammen.. Jeg selv skrev her når det skjedde med meg, skrev også inne på ufrivillig abort, men der svarte ingen, for der er man som regel bare inne for å si hadet, så går man! Og vennene mine var heller ikke der inne, og jeg ville jo selvfølgelig ha svar fra dem! Det du skriver er nesten like ille som det at vi skriver at vi har mistet og at mange kan miste!! Man stenger liksom ut de som har mistet da, nei, det er ikke rett, alt er ikke fryd å gammen her, det får man bare lære seg! *sint leser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panda'n Skrevet 12. juli 2006 #38 Del Skrevet 12. juli 2006 Kom over denne siden: www.lykkeligsvanger.diskusjonsforum.no Dette er en side for gravide som vil fokusere på det positive og fysisk og mental velvære i svangerskapet. Så ikke ut som det var så mange brukere, men det kan jo bli det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rockekilling on board Skrevet 13. juli 2006 #39 Del Skrevet 13. juli 2006 Ja, kos dere i paradiset, det gjorde Adam også En liten stund..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 13. juli 2006 #40 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg mistet forrige uke, og det var en lei opplevelse. Men noe av det som gjorde at jeg var litt forberedt, og at jeg visste at det er noe som skjer, er at jeg har lest andres historie her inne. Og det var også her jeg søkte råd da jeg skjønte at det var noe som gikk galt... Jeg synes det var godt å få høre andres erfaringer og få tips og støtte. Mange som har mistet, blir gravide igjen. Og mange av disse befinner seg da her inne, på 1 trimester! Synes det blir dumt hvis man skal skjule det, slik som flere sier her inne. Jeg har selv hatt et vellykket svangerskap tidligere, og da tok jeg meg i en periode "fri" fra SA/MA innlegg her inne. Det klarte jeg, null problem. Andre må da få snakke om ting selv om jeg ikke vil høre om det! Desverre er det å miste noe som hører 1 trimester til, og det skjer innimellom. Hva med litt mer armslag her inne? Det er vel rom for oss alle? Det går vel an å være positiv og spre glede og glede oss over de små underene OG SAMTIDIG trøste de som mister? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #41 Del Skrevet 13. juli 2006 orket ikke lese alle innleggene.. men leste noen.. jeg har ingen ting i mot at noen som mister skriver her inne.. hvorfor skal de nektes å skrive her inne?? vi har alle våre bekjente hær, og prater med hverandre.. så... hvis ei plutselig ikke skriver her inne.. skal vi da gå å lete etter dem på mistet sidene??? teit.. !! ærlig talt.. tenk på andre enn deg selv. hvem er du såm skal nekte noen å skrive hvordan de har det?? og.. er det ikke meningen at vi skal dele erfaringer, gleder og sorger?? eller vil du bare ha gledene.. da er det kanskje du såm ikke passer inn hær.. la heller være å lese innlegg som det står lei meg, sa, ma.. og lingnende. så kan vi andre gi en trøstende hånd til de som trenger det. ingen som sier at du trenger å komme ut av skallet ditt, og bry deg om andre. kos deg med deg me din egen graviditet, så kan vi andre hjelpe hverandre. og for de som lurte.. jepp.. jeg er ei hormonskrulle.. og slike utsagn synes jeg er unødvendige... så får dere synes hva dere vil om meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 13. juli 2006 #42 Del Skrevet 13. juli 2006 Du skrev akkurat det jeg tenker ;0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammae:-) Skrevet 13. juli 2006 #43 Del Skrevet 13. juli 2006 Enig med deg 3lille spire..., la folk få skrive det dei vil her inne, og vil en ikke lese så la vær... og slutte og "henge seg opp i alt" alle andre skriver.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooopi Skrevet 13. juli 2006 #44 Del Skrevet 13. juli 2006 Kunne ikke la være å svare på dette. Jeg er en av dem som har lagt inn et i innlegg her om at jeg har hatt en MA. Dette gjorde jeg fordi jeg ville si takk for denne gangen til de jeg har snakket med her. Jeg har ikke lagt ut detaljer, for det synes jeg er upassende i dette forumet. Jeg har funnet all hjelp og trøst jeg har behov for i andre forum, blandt likesinnede. Jeg ønsker dere lykke til videre i svangerskapet, og jeg legger heller ikke skjul på at jeg skulle ønske jeg var en av dere! Hilsen en realist som gjerne vil dele sine erfaringer - på godt og vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå