Gå til innhold

Til dere som skriver om SA og MA...


Sunniva78 har to små

Anbefalte innlegg

Alle her inne på 1.trimester ønsker sikkert å glede seg over den voksende magen like mye som jeg gjør.

Alt er nytt og spennende, og det er en spesiell tid dette her.

Jeg tror nok at alle er klar over at det noen ganger kan gå galt disse 12 første ukene, men det er ikke det man bør gå rundt å tenke for mye på.

Da bør man heller gi all positiv energi til den lille spiren,

og nyte at man er gravid!!

 

Det siste man ønsker å se når man logger seg inn her, er disse evigvarende innleggene om SA og MA.

Vi trenger ikke å lese om de som dessverre opplever dette,

og derfor er det egne forum for de som ønsker å dele erfaringer.

 

Jeg håper flere er enige med meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har svart på et lignende innlegg, og er helt enig med deg! Kanskje det burde være to debatter innen første trimester? En for de som vil klage og syte, og en for de som stort sett gleder seg! Litt skarpt sagt, kanskje... Men jeg er lei av alle negative innslag her jeg også. Vi burde bygge hverandre litt mer opp her inne! Gleder meg over et godt svangerskap, og det er jo helt fantastisk å gå gravid! Nyt det, jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!!! For et herlig innlegg! I dag begynte dagen kjempefint, godt humør, fin i form og alt var bra... Har egentlig sluttet med BIM i ny og ne, men vender stadig tilbake...! I dag skulle jeg ikke vært her inne, nå sitter jeg bare å grubler på alt som kan skje!!

Men jeg nekter at det skal ta overtaket, å bli gravid har jeg ønsket meg så lenge at dette SKAL jeg nyte!!

Kjempefine innlegg her, jeg er så enig som få!!!

Er også enig i at folk burde bruke de rette temaene, har man mistet så gå inn på rett forum å få råd og støtte der! Her skal man faktisk kose seg og dele positive og negative erfaringer, men med måte!

Kunne godt ha vært delt i to ja, det var en fin tanke!

 

Enig med Vinterblomst, la oss alle sette oss ned og nyyyyte livet og den lille spiren som så fort blir stor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting jeg? Hvordan vil dere selv takle å miste i ma eller sa? Tror dere ikke dere da vil fortelle alle dere blir kjent med her inne om at dere har mistet? Eller vist dere en dag begynner å blø og blir veldig bekymret og vil ha svar på det dere lurer på?

Tror nok "pipa" vil få en annen låt vist dere skulle være så uheldig å oppleve en ma eller sa selv.

Noe jeg ikke unner noen da jeg har vært gjennom det selv og følte det godt å få ut følelsene her inne blant de jeg "kjenner".

Dere trenger jo ikke lese slike innlegg som inneholder sa eller ma, blødninger.

 

Klem fra meg.

håper at vi alle kommer oss gjennom 1 tri. med og uten bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innlegg! Enig med dere alle!

Det virker ikke som om det er mange her inne som klarer å glede seg over graviditeten, noe som er veldig leit! Og oss som gjør det blir liksom litt overhøvla av all fokuset på MA/SA.

Ha selv opplevd en MA og jeg har ingen interesse av å bekymre meg i like stor grad som det mange her inne gjør.

En positiv og avslappet innstilling må jo være det sunneste for både mor og barn!

Det blir for mye negativt og det resulterer i at noen jenter faktisk ikke vil være her inne lengre! Det blir jo bare dumt og trist.

Jeg synes ikke det negative skal få lov til å ta over et så generelt forum som "1.trimester"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forsåvidt enig.

Men når ett innlegg som det siktes til her blir lagt på 1.trimester, så bør det også besvares der.

 

Har forståelse med intensjonen til innlegger, men med en slik påstand, må det regnes med at "saken" blir belyst fra flere sider.

 

Selv om det er både trist og utrivelig å lese om Ma og Sa, så synes jeg det er viktig at vi er klar over at det skjer. Jeg hadde personlig aldri hørt om Ma før jeg startet på bim, og jeg dro nytte av informasjonen.

 

Vi har alle sett oversikten "sannsynligheten for at det skal gå bra" og jeg følte meg unormal når jeg mistet, følte at det var meg det var noe galt med.

 

..men som sagt, tråden hadde nok sikkert passet bedre på ufrivillige aborter/mistet-gravid på ny. Hovedinnlegger mente nok å oppmuntre bekymrede medsøstre, men en slik tråd må også forventes å bli besvart fra begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig mener ikke innleggene der folk vil ha trøst hvis de blør, eller noe sånn!

Jeg sikter til innleggene der dem som har opplevd dette konstant må trekke ned de som prøver å få andre til å føle seg bedre, dem som lagger happy-innlegg, ved å dele egne erfaringer, naboens erfaringer, kompisen til venninna si sine erfaringer osv... Så unødvendig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lillemy-74 med spire i magen...

 

Det er faktisk en grunn til at det er opprettet egne forum for de som mister.

Det er vel vanskelig for deg å uttale deg om hvilken låt pipa får hvis det skulle ramme noen av oss...?

 

Jeg føler virkelig med alle de som opplever dette, og jeg mener ikke noe vondt, det skjønner du vel.

 

Men nå er det engang sånn at mange her inne melder seg ut dersom disse innleggene fortsetter, og hvor trivelig er det da?

 

Nei, la oss nyte magene våre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg mister vil jeg gå inn på et forum - hvor man snakker om det. Eller sette meg ned med en kopp te og gode venner. Ikke her, hvor jeg kan skremme så mange. Jeg har blødd, stillte spørsmål, og fikk et utrolig flott svar fra jente som har opplevd det selv, men hvor legen beoliget henne. Jeg ble også beroliget, så var vi ferdig med det.

 

Ikke skrem andre med ting man trur, og mener og ha hørt etc.

Dette er for de gravide, ikke for de som har mistet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri vi her inne kommer til å bli enige, og for å være helt ærlig var jeg mye mer happy over dette da jeg ikke hadde hørt om bim... Tror jeg følger andres eksempel og lar det hele være! Takker for meg, og vil bare si at dere alle virker som flotte jenter med flotte uker foran dere! Skal bli godt å få alt litt på avstand og heller kjøpe mer babytøy og utstyr ute i det virkelige liv!! Det som er så synd er at bim er blitt en plass for så mange sårbare sjeler at vi alle snur oss hit hvis vi er upset, og ser på svarene som kompetente legesvar! I realiteten er det veldig få av oss som har peiling på hva vi snakker om! Jeg skal nyte min 30 resterende uker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette er en side for oss som er gravide, ja det er trist at ikke alle vil være her pga ma og sa snakk.

Men alle som har mistet enten i ma eller sa har jo også vært gravide. Og kanskje ikke venninna eller gubben forstår hvordan hun har det akkurart i en slik situasjon som hun er i da.

Er ikke sikker at "vi" greier å tenke klart og kanskje ikke vet at det finnes en egen side om ufrivilig abort. Og at vi derfor enten bruker 1 tri eller termin klubben til å få ut sorg og frustrasjon. slike innlegg vil det bestandig være her inne og vil vi ikke svare kan vi la vær.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Popper innom" fra 2.trimester for å si meg enig med dere jenter:)

 

Jeg har selv vært i den situasjonen at jeg har vært her inne på 1.trimester og mistet i SA (i januar i år).

Men det skrev jeg ingenting om her inne fordi det er lett å begynne å bekymre seg. Jeg var "littegrann" inne på "ufrivillig abort" debatten, frem til jeg ble gravid igjen og da lettet jeg meg inne på "mistet, gravid på ny".

1.trimester skal være for generell snakk og jeg vil oppfordre alle uansett hvor langt de er kommet til å bruke de rette forumene...uansett hva det skulle gjelde:)

 

Hilsen meg på 2.trimester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er litt uenig i alt dere skriver.Vi som har opplevd ma og sp har tross alt vert her på sidene i mange uker og det blir fort en "vane " å skrive på denne siden.Jeg opplevde ma på onsdag,og gikk da automatisk på denne siden.men sorry da,ska ikkje gjøre det mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen med de positive innleggene da jenter!! Her ser jeg lite annet enn syting og klaging over innlegg man vil slippe å lese!!

Det er da ikke så vanskelig å unngå dem hvis man vil, hvis dere ikke MÅÅÅ lese alle innleggene som skrives her da...

 

De fleste er flinke til å være informative i overskriften; så om dere ikke vil lese er det bare å hoppe over disse - og ikke la nysgjerrigheten styre dere...

 

Det er nå en gang slik at dette trimesteret for mange inneholder noen bekymringer...

For min del har det vært et utmerket forum å stille spørsmål om blødninger og ømme pupper, Kunne jo ikke gjøre det inne på "mistet" eller "ufrivillig abort" - der er det jo bare folk som har mistet... Poenget med å stille disse bekymringsspørmålene er jo ofte å få erfaringer fra de som har opplevd det samme og likvel beholdt spiren sin :o)

 

Hiv dere rundt og gled oss med litt positiv informasjon; hvis dere alle gjør det vil jo forumet boble over med lykkelige meldinger.

 

Med hilsen fra meg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, lillemy-74 med spire i magen!!!

Jeg har mistet selv og såklart sa jeg fra til de jeg hadde blitt kjent med. Herregud, hvis man skal nektte å lese alt som kan føre til bekymring, så sliter man virkelig her i verden. Jeg ble rett og slett forbanna nå, man har liksom rett på å kunne dele gleder og fine øyeblikk her inne, men om det går galt får man ikke dele sorgen?????!!! Hva slags moral er det?????????????? Sorry jenter, det er faktisk slik at folk mister fostre hver eneste dag, det kan bli deg, det kan bli meg. Det er fakta!!!

Det går ikke ann å gjøre noe med det, og skal vi la hver å snakke om det da, fordi det da "blir borte" fra den sukkersøte verdenen mange her inne tydeligvis har???? Vil dere det skal bli som før, da mna ikke andte hva det ville si å miste??? For jeg regner med at dere mener dette overalt og ved alle nå, og ikke bare her inne. Eller er det bare her??? Er dere så bestemte på hvordan en sliks ide skal være, så dere mener det bør være spesielle regler for dette??? Siden heter 1. trimester, det omhandler vel da første trimester da?????? Og innen første trimester så er faktisk MA og SA et problem som rammer mange. Skal man ikke ha lov til å fortelle det?? Skal man tie det ihjel??? Jeg trodde man kunne søke støtte, trøst og vennskap her inne, og i et vennskap ligger både de triste og de glade tingene..... Huff, jeg ble ordentlig skuffet her nå.... Hadde aldri trodd man ble "nektet" å legge ut de triste tingene her, men greit. Da takker jeg for meg her på første trimester. Noe som ifølge dere ikke burde bli lagt ut her holder kanskje på å skje med meg, så da har jeg vel ingenting her å gjøre. Ha det fint, lykke til alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Adalis, det var trist å høre, men opp med hode, man er mer fruktbar enn noen sinne etterpå...det har jeg lært igjennom disse fy fy trådene :-)

 

Synes du får ut frustrasjonen godt i innlegget ditt, og kunne ikke vært mer enig. Kanskje vi også skulle forby nyheterne på tv? mye trist der også.

 

Usaklig skrevet, men provoserende debatt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si Gud hjelpe meg så egoistiske dere er her inne.Dere lever jo i en tilstand av fornektelse!

Enn om dere selv tryner inn i virkeligheten (fra deres nutte putte tilværelse) det er jo tross alt ikke så vanskelig å forstå at folk trenger noen å snakke med dersom de opplever noe trist. Skal dere da nekte dem å legge inn innlegg her? Hvordan kan dere bestemme det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa og ma er like naturlig som å oppleve en fullbåren graviditet.det skjer hver eneste dag,og det er hvertfall for meg like naturlig å snakke om som en graviditet som går bra.Jeg er en person som er åpen om alt og har fortalt de jeg føler for det til om min sa.det er naturlig!!!

 

En skal vite om farene ved en graviditet,og at det ikke alltid går bra!!!Da tror jeg en takler sorgen etterpå mye bedre. Vi har tross alt vært gravide vi og.....

 

ggrrr blir så irritert på sånne folk som bare skal høre det positive,ikke les innleggene da vel!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten ble heit gitt...

 

Jeg er ganske ny her inne, og logget meg inn for å lese litt.. Var godt å se at det ikke bare er jeg som er kvalm og oppblåst.. og fant ut at de rare følelsene nede i magen ikke er noe galt.. det var godt å lese..

 

Så kom jeg over alle de innleggene om SA og MA. Og med mine svingninger i humør og tanker ble det litt vanskelig..

 

Jeg forstår at de som har opplevd dette trenger å dele det med andre her inne.. dere har jo gjerne blitt kjent med noen som dere ønsker skal få vite om det.. Og jeg syns ikke noen kan nekte dere det.. det er jo som sagt tidligere i debatten et forum for 1.trimester.. og alle vet jo at der kan det skje mye..

 

Så jeg skulle heller ønske at dere som skriver om dette tenker over hvordan dere gjør det..

 

Jeg er kjempe redd for dette nå.. mer enn jeg var før jeg meldte meg inn her..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man blir mer redd da, det man ikke vet har man ikke vondt av, men når man da plutselig får vite at det er faktisk utrolig mange ganger det går galt, så blir man jo redd. Tror du ikke jeg har vært det?? Tror du ikke ejg har blitt mer bekymra for hver gang jeg leser et slikt innlegg?? Men likevel skal jeg ikke kunne skrive innlegg om at noe går galt?? Unnskyld meg, men slik er verden... Fæle ting skjer... Det man ikke vil vite noe om, det leser man ikke om!!! Og inne på en slik side må man regne med at slike ting skjer. Jeg leser feks aldri utenriksnyheter, for jeg blir helt syk hvis jeg leser om forferdelige ting som skjer med barn. Skal jeg klage til avisen da?? Nei, jeg bare dropper å gå inn på nyhetene!! Så enkelt er det, sa/ma er en del av livet, en del av en graviditet. Vil man ikek høre om det, så ikke vær her inne. Jeg ble virkelig skuffet på både mine og andres vegne inne her nå idag, jeg blir sint samtidig som jeg får DÅRLIG SAMVITTIGHET OVER AT JEG MISTET!?????????+ Hvor i alle dager hører det hjemm?? Så mange som har blitt lei seg og bekymret over meg og andre som har skrevet slike innlegg. Helldussen, TROR DERE IKKE VI BLE LEI OSS OG BEKYMRET NÅR VI MISTET`??????

vet dere hva... Melder meg ut av diskusjonen.... Jeg tror faktisk jeg har flere med meg i dette, og de fleste som er imot regener jeg med at ikke har mistet før, siden de tydeligvis ikke vet hvor vondt dette kan være.... Når man mister trenger man støtte.. Trodde dette var stedet for det jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så nedlatende sagt... Beklager så mye at jeg klagde over at jeg var lei meg da jeg mistet i spontanabort!! Skal juble neste gang, så du ikke føler deg støtt. Velbekomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er vondt å miste!! Ingen som krangler med deg om det! Og klart man trenger støtte i en slik situasjon, det er vondt og da er det godt å vite at man ikke er alienated eller "unormal"!

Men nå føler jeg personlig at dere som har gjennomgått en SA eller MA har tatt over forumet og gjort det til et forum der det kun er snakk om statistikk, blødninger, smerter o.l.!

Det er utrolig viktig ar vi kan spørre her inne hva de forskjellige vondtene kommer av og få gode svar fra andre som har opplevd det samme! Men SA og MA er faktisk så ekstremt sårt at det er opprettet egne forum for disse typer bekymringer, og måten dere holder på med kampen om å "normalisere" dette gjør at dere skviser ut oss som bare vil nyte å snakke om gode symptomer, forberedelser vi har gjort o.l!!

 

Jeg synes du er rimelig usakelig i innlegget ditt over, ingen vits i å hisse seg så opp! In the end, så vet du at vi har rett!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...