Gå til innhold

Hei Kaja!


heldige meg07 + en liten til

Anbefalte innlegg

Lurte bare på hvordan det går med deg nå?

 

I dag er jeg endelig gått inn i uke 5! Jeg er så glad alt ser ut til å gå veien! :-) Har legetime om en uke og håper å få bekreftet at alt står bra til like! Har lite symptomer ennå, men jeg er i alle fall veldig trøtt. Må sove meg en ettermiddagslur jeg også ;-) Også lukter ting veldig rart, men det kan egentlig bare være fordi jeg innbiller meg det. Merkelig å skulle ønske seg vondter, men man blir jo litt rar...

 

Nå er jeg skikkelig lei av å jobbe, gleder meg til å begynne å studere igjen til høsten jeg! Jaja, kjenner jeg meg selv rett går det ikke lang tid før jeg ønsker meg tilbake til jobben... Enn med deg, går jobben din fint?

 

Så forresten du har termin nøyaktig en måned før meg (14.2. - 14.3.). Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Var utrolig dårlig i går.. Hadde nok omgangssyken, våknet kl 4 natt til i går og resten av dagen tilbrakte jeg på badet. Oppkast og diare. Går ut fra at det ikke hadde noe med svangerskapskvalme siden jeg våknet midt på natten og var dårlig hele dagen, for så å være i fin form igjen i dag. Dessuten har det gått en del sånt på jobben nå.. Men så ille har det ikke vært siden jeg var liten - var utrolig bekymret for spiren. Men har ikke fått noen blødninger eller noe, så håper inderlig alt er vel.

 

Utenom dette er jeg egentlig i bra form - trenger fortsatt mye søvn, men det er jo ikke noe som plager meg så mye.

 

Jobben går fint.Har veldig mye å gjøre hele tiden, og da går jo tiden veldig fort. Men gruer meg ikke akkurat til å komme tilbake på skolebenken igen jeg heller:)

 

Har forresten fortalt det til alle besteforeldrene nå - og de ble jo så glade alle sammen! Utrolig koselig, jeg er bare SÅ lykkelig!

 

Angående terminen min så er den ut fra fertility friend. Der bruker man 280 dager som man gjør ellers internasjonalt. Etter norske "regler" regnes det 282 dager - og da har jeg termin 16.02. Og det er faktisk på 25 års-dagen min! Men det er gøy at det ikke ble lengere tid mellom oss:)

 

Når begynner du på skolen igjen? Jeg begynner allerede 2.aug... Hva jobber du forresten med i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, så kjedelig med omgangssyke! Du har nok rett i at det ikke var vanlig svangerskapskvalme. Håper du blir bra igjen fort! Og husk at spiren ligger godt beskyttet og blir nok ikke så påvirket av oss som vi kanskje tror innimellom.

 

Man skal jo uansett ikke tro for mye på selve termindatoen har jeg hørt. Det er visst like vanlig å føde to uker før som to uker etter. Jeg regner vel med at jeg går over. Hvis jeg går 10 dager over får kjæresten min en fin 25 års-presang! :-) Det vil han absolutt ikke, skjønner jo at det kan være litt kjedelig å aldri ha dagen sin for seg selv lenger.

 

Skolen min begynner igjen rundt 20 aug. 2. august var da veldig tidlig! Jeg jobber som forskningsassistent i sommer og fortsetter vel med det ved siden av studiene til høsten. Har funnet ut at jeg ikke skal bli forsker, men det er en veldig fin jobb å ha nå. Tror ikke jeg har fått med meg hva du jobber med?

 

Skal du tilbake til Oslo når skolen begynner? Eller tenker du å være mer hjemme når magen vokser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det bare er 8% som føder på termin. Kanskje spesielt kjedelig for barnet om det må dele fødselsdag med mor eller far:)

 

Jeg jobber med regnskap. Skal bli statsautorisert revisor, så det er veldig relevant erfaring å ha med seg. Veldig kjekt!

 

Ja, jeg reiser tilbake til Oslo til skolestart. Kommer til å være der i hele høst. Blir nok helgependling på oss dette semesteret også, men det holder vi ut når det bare er 4 mnd. (Er ferdig m/semesteret 1.nov, begynner da med oppgave.) Men kommer vel til å være der mye frem til første del av oppgaven er levert 15.jan. Litt trist at vi bare får sett hverandre i helgene, nå når det skjer så store forandringer i magen, men nå er stort sett helgene våre utvidet fra torsdag kveld til mandag morgen, og da går uken som regel veldig fort:)

 

Hva forsker du/dere på da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si du er tøff som bor alene hele uka! Det blir sikkert veldig godt å flytte hjem når magen blir ordentlig stor. Jeg var alene hjemme i litt over en uke her tidligere i sommer og synes det var lenge å være alene, men det er kanskje en vanesak? Har dere bodd sånn så lenge du har vært student?

 

Jeg studerer økonomi så vi forsker innen det feltet. Har ikke lyst til å si så mye mer, litt redd for å bli avslørt hvis det er noen jeg kjenner her inne... Det er egentlig veldig spennende, men jeg har store konsentrasjonsproblemer for øyeblikket. :-) Det er veldig fint å ha fått en relevant jobb ved siden av studiene, ser for meg at det hjelper når jeg skal få ordentlig jobb senere.

 

I dag kom forresten kvalmen... Jeg har følt meg skikkelig fyllesjuk og dårlig i dag, alt går i sakte film. Får håpe jeg får en mild variant, samtidig som det er godt å kjenne litt på symptomer ;-) Jeg gleder meg meg innmari til jeg får stor og fin mage, til jeg kan kjenne spark og til jeg kan begynne å handle klær (både til min store mage og litt til babyen)! Har god tro på at det kommer til å gå fint denne gangen, selv om det er veldig tidlig ennå. Skal til legen neste uke og han har lovet meg henvisning tidlig ul, så da får vi bare tro på at han holder det han lover sånn at jeg kan roe meg enda mer ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...