Gå til innhold

Juni: var på veiing idag og fikk DEN beskjedn av helsesøster!!!!!!


LimmLimm

Anbefalte innlegg

guttn min er 3uker og 3dager idag da jeg va å veide han på helsestasjonen, han hadd lagt godt på seg men skal ikke disse knøttene gjøre det i begynneslsen?????

Guttn min var 3350g og 50 cm da han ble født, gikk ned 100g på sykehuset mne begynnte å legge på seg allerede før vi fikk dratt hjem igjen.

da jeg idag fikk han veid var han 4280g og da fikk jeg besked fra helsesøster at jeg måtte kutte ned på amminga og måltidene??? hun hadd ikke engang målt han, men jeg tvang det igjennom og fikk målt han og, 52 cm var han. men fortsatt HALLO!!! jeg kommer ikke til å kutt ned på maten til lillegutt!! syns han er litt for liten til d!

 

noen som har opplevd det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var å veide Mathias i dag, 19 dager gammel. Han veide 2915 da vi dro fra sykehuset og veide nå 3920, altså gått opp godt over gjennomsnittet (150-200 gram i uka) men helsesøstra sa at det var flott og at vi bare skulle fortsette med ammingen som før.

 

Synes ikke du skal nekte gutten din mat når han vil ha hvis du ikke føler det blir riktig. Gjør det du føler for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden min var 3220g når han ble født, på kontroll da han var 3 uker og 5 dager veide han 4285g. Skikkelig matmons med andre ord... Helsesøster syntes dette var toppen, nå har han kommet seg opp på "gjennomsnittsvekt" - jeg spurte om det ikke var litt mye, har jo lest at de skal legge på seg ca 200g i uka denne perioden, men hun mente det var veldig individuelt samt at det var vanlig for mange små å legge på seg mye i denne perioden.

 

Merkelig kommentar fra helsesøster mener jeg... Klart legger de på seg like mye de neste 3 månedene, bør man kanskje vurdere noen tiltak, hehe da er de jo 15 kg før de er 6 mnd :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille har lagt på seg ca 300g i uka og helesøstra klappa i henda og mente det var flott!

Ei annen der mente vi burde prøve smokk for å amme litt mindre, men da ble helsesøstra vår nesten irritert, hun var veldig fornøyd!

 

Da trengte jeg ikke bekymre meg for at hun ikke tok til seg det hun skulle osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, hu helsesøstra der da, kan vel ikke være helt i lodd... ingen ting som heter for mye og for ofte når de er så små... min lille hehe Oliver veide 4320 da han ble født etter fire uker veide han 5210, nå er han snart 7 uker og veier over 6 kg sånn med egen vekt... hva skal jeg si da??? hehe jaja sier nå jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke opplevde det samme, men hadde lukket ørene om jeg hadde hørt det!

Ask var 3222g når han ble født og 2g lettere! etter 3 dager. 3 uker og 1dag var han 4390g. 5 uker var han 5240g altså 2kg på 5uker og 1dag! Dvs at han har lagt på seg 400g i uka. Han får bare pupp -og nå litt tran!

 

Mi helsesøster sa bare at han prøver nok å ta igjen brødrene som begge var 1,5kg tyngre ved fødselen og rundt 6kg når de var 6uker!!

Stol på innstinktet. Det har æ begynt å bruke etter masse lesning og to barn som ikke bestandig har fulgt "oppskrifta"!

God amming:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på 6 ukers kontroll i går. Aleksander veier nå 5410g, det er 2200g mer enn da vi reiste hjem fra sykehuset, dvs han også har lagt på seg 400g i uka. Helsestasjonen syntes det var kjempe bra, så jeg tror nok du kan lukke ørene dine for det du hørte vedr vekta :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ikke høre på, min sin lille gutt har lagt på på seg mellom 400-536g i uken fra han ble født 17,juni, helsesøsteren sa til med at det var kjempe flott, det viser bare at han trivest og har matlyst, at det jevner seg ut med tiden,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på 6 ukers kontroll, hadde Jesper lagt på seg mellom 400 og 500g. i uka. Både helsesøster og vi foreldrene synns dette var topp Han får kun pupp, og ingen tillegg så det er jo sundt og fint.

Men legen på helsestasjonen mente vi godt kunne begynne å gi han vann som tørste-drikk. Men jeg lar gull-gutten få så mye mat han vil ha, han trenger det sikkert. Og det er jo flott å ha noe å gå på hvis han skulle bli syk også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...