Gå til innhold

Såre brystvorter... Au au au!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

få sjekket ut ammestilling og sugetak - ofte små justeringer som skal til. La puppene få mye luft mellom ammingene. Bløt opp brtstvortene med sterilt saltvann - øyebadevann før amming slik at skorper ikke sprekker opp når baby legges til. etter amming smører du med morsmelk og lufttørker. Du bør også ta en tur til lege for å sjekke om det er bakterier eller sopp som gjør at du ikke får sårene til å gro. Det kan og være eksem. det er viktig med riktig behandling. ta gjerne kontakt med ammehjelpen der du bor for flere råd.

Slet med det samme, men fikk justert på teknikken, og nå er alt bra:-) Var på ammepoliklinikk, og fikk råd om albueskjell (de virket veldig bra på meg), samt at jeg hadde bomullslapper fuktet i melk el vann innerst mot brystknoppen. Lufttørking er viktig, samt fikk streng beskjed om ikke å bruke noe salve el krem - de er visst yngleplass for sopp og infeksjoner. Til nød fikk jeg bruke Simplex øyesalve.

Hvis du ikke fikk albueskjellene til å fungere, kan du prøve melkeoppsamlere isteden. Du unngår hvertfall at tøyet gnisser og irriterer, men ikke bruk dem hele døgnet.

Lykke til!

Smør på godt med morsmelk og la luft-tørke etter HVER amming, og bruk gode ammeinnlegg. Absolutt det beste rådet jeg kan gi deg!

Jeg vil anbefale deg Chicco sine. Får de på apoteket.

De holder deg tørr hele dagen og henger ikke fast i brystvorten :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...