Gå til innhold

Enormt mage-øking på berre ei veka!

Anbefalte innlegg

Eg reiste på ferie til Noreg i ei veka og då eg kom attende til Island so var magen min minst dobbelt so stor! merkeleg. Lurer på kva som skjedde. anskje det var alle pölsene, hehe. Vetle beibien sparker lika mykje, men magen har vorte så STOOOR (eg er 23 veker no). det er bra, for no ser eg iallefall gravid ut :)

Fortsetter under...

Jeg har også hatt en enorm mageøkning i det siste, men det er den siste måneden da.

Sist jeg var til kontroll lå magemålet mitt litt under normalen, når jeg var til jordmor nå, lå den godt over 24 cm, og normalen er 21 så vidt jeg forstod. Kan ha noe med at det kun er den siste måneden jeg har klart å holde på mat, men nå er i hvertfall magen stor og rund, ingen tvil om at jeg er gravid i hvertfall. Er 23+2 i dag:)

Jeg vokser også plutselig masse på en uke, svært vanlig i grunnen. Symfysemålet er ganske lett å ta på seg selv etter hvert som magen blir større, start ved toppen av skambein, og mål til toppen av livmor. Om du ikke vet hvor toppen av livmor er, legg deg ned, og trekk inn magen. Prøv å gjør deg hul, liksom. Da kjenner du toppen av livmor. Dette målet skal være ca det samme i cm som ant. uker du er på vei, men du kan jo også se på skjemaet:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...