Gå til innhold

Oktober: Navn....


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Hei, har skrevet på navnedebatten og men som flere sier her så blir det litt anderledes her inne, er ikke alle som er så mye inne på navnedebatten heller... Storesøster heter Melisa (uttales som med to s`er men far er tyrkisk så vi valgte tyrkisk skrivemåte siden etternavnet er tyrkisk.) Nå venter vi en jente til og navnevalget er VANSKELIG ettersom det skal passe i begge land.. Vi hadde et jentenvan og et guttenavn men som kjent kan man ikke bestemme å få et av hvert kjønn ;) Uansett.... Navnet jeg har falt for nå er MELINE... Melisa & Meline... Matcher det?? Blir det for likt?? Da Melisa skulle si Meline sa hun Eline som er nabojenten sitt navn, er jo ganske likt da kom jeg på, moren til denne nabojenten er og min bestevenninne så føler nesten som jeg "hermer", eller?? Var også innom tanken på Seline (ikke med C for det blir helt feil på tyrkisk) men det og er jo Eline med en ekstra bokstav, he-he, ikke lett dette, Meline er heller ikke "poppis" som Seline er for tiden. Far i huset liker også godt Meline, han vil gjerne ha et navn i samme sjanger som Melisa... Noen som har andre forslag, tips eller tilbakemeldinger?? bare sånn at jeg ikke utelukker noen gøye navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes Meline var fint til Melisa jeg, ikke for likt. Vet ikke hvor gammel eldstejenta deres er, men at hun sier Eline kan jo være fordi hun kjenner nabjenta og ikke babyen i magen ennå. Meline - Eline, likt ja, men herming...nei det synes jeg ikke.

 

Lykke til med navnevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstejenta er 19mnd... Så hun sier Eìne (uten L og med trykk på ièn) Derfor var det og så tydelig at det var Eline hun mente :) Takk for tilbakemelding, tar gjerne i mor flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere er konfertable med navnevalget syns jeg ikke at dere skal tenke på om dere hernmer etter nabojenta. Meline og Melisa er veldig fine navn og jeg kan ikke se noe i veien for at to søstre skal hete det! Hadde dere valgt Melina og Melisa, hadde saken vært litt anderledes. men her slutter det ene navnet på a det andre på e =)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...