Gå til innhold

noen som har fått barn i uke 23-25.. og som har overlevd...??

gigi har okt.jenteskatt

Anbefalte innlegg

er i min uke 23+0.. skal på ny sjekk imorgen... har hatt så mye vondt i magen i dag og i helgen...

er redd for at livmortappen har blitt kortere...men jeg krysser fingrene og håper på det beste...

er det noen som har noe posistivt å si så hadde jeg vært glad.....

Fortsetter under...

Hei.

jeg var mye plaget med magesmerter i mitt forrige svangerskap. I uke 23 ble jeg lagt inn til observasjon i 3 dager pga av smerter i livmoren. Ble så sendt hjem igjen, alt var bra. Etter 2 uker (uke 25) våknet jeg på morgnen med blodig slim i senga. dro direkte til sykehuset, og da hadde jeg 3 cm åpning. Ble lagt rett inn på sykehuset, med bena høyt. Fikk ikke forlate sengen. Jeg fikk riehemmende og dekadron(lungemodningspøyter) daglig i 5 dager, men i uke 26 måtte de la min datter bli født. Hun veide 550 gram og var 28 cm lang. Hun lå i kuvøse i 7 uker, og kom hjem 11 dager før termin. Hun er i dag 10.5 år gammel og frisk som en fisk. Hun har ikke noen tegn på senskader.

Detter er min lykkelige historeie om at det kan gå bra om barnet kommer i uke 25-26.

Lykke til

Nå er det snart 14 dager siden du skrev innlegget ditt, og forhåpentligvis går det bra med dere.

Vi fikk barn for snart 3 år siden, i uke 27 + 2. Hun var en liten kjempe; veide 650 gram og er i dag en sunn og frisk jente, litt liten for alderen, men ellers høyst oppegående.

Du spør om hvordan det går med barn født i uke 23 - 25, og der har jeg jo ingen egen erfaring å bidra med, men jeg hadde kontakt med flere underveis i sykehusoppholdet som hadde barn født i uke 25. En av dem har jeg fortsatt kontakt med og han er en frisk og rask gutt som klarer seg svært bra. Liten og nett han også, men på helt på høyden sånn ellers.

Det at det evt. har blitt oppdaget tidlig, og at man kan ha en evt. "kontrollert" prematur fødsel med bl.a. lungemodningssprøyter gjør at sjansene er større for at det skal gå bra. Hver dag som går øker også sjansene for at det skal gå bra. Lykke til - hold oss gjerne oppdatert!

Jeg hadde premature rier fra uke 26- Fikk lungemod.sprøyter og måtte ligge ut hele svangerskapet. først på sykehus en periode også fikk jeg komme hjem for å så gå til sjekk på sykeh. hver uke. Masse vondt i magen og rygg men med å ligge fikk nok det hele til å roe seg. Jeg fødte en jente i uke 36!!!!!!!! det hadde ingen trodd....at jeg skulle gå så langt!! Ikke legene en gang!! STÅ PÅ!!DETTE KLARER DU!!!

hei... er her fortsatt.. er i uke 26+0 idag så nå går det forover....;)

slapper en del av når jeg får nedpress og løfter ikke noe tungt.. men ellers så lever jeg nesten normalt nå.....ser positivt på ting nå.. håper den lille holder seg inne til i allefall uke 35.....

vet ikke hvor stor den lille er for øyeblikket men den sparker og slår hele dagen... litt kynnere innimellom.. men det har roet seg ned så jeg har begynt sånn smått og vaske babyklær.... tenkte å vente et par uker til og så handle inn det resterende...

pga...alt stresset med dette og av å slappe av litt hele tiden... så har det nok blitt noen ekstra kilo på kroppen gitt....:)

men det er ikke så farlig forsvinner jo senere....

det er hyggelig å få så mange fine tilbakemeldinger fra dere!!

klem...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...