Gå til innhold

hvor mye klær trenger jeg i str. 50 og 56??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere har jo litt erfaring på dette:)

Skrevet

kommer an på hvoe stor babyen din er og hvor fort den vokser :-)

Skrevet

Jeg handla inn alt for mye smått, nå har han vokst fra halvparten.Er 2mnd nå!

Skrevet

Det er egentlig litt vanskelig å svare på, for noen babyer passer aldri inn i 50 mens andre drukner i det. Jeg ville kjøpt mest i 56 jeg da, for det kan de aller fleste babyer uansett bruke i løpet av første levetiden. Kanskje noen plagg i 50 dersom du skulle få en liten en.

Skrevet

Kommer veldig an på hvor stor baby du får. Ingen av mine har kommet inn i 50 og 56 har dugd bare et par uker. Minsten kom ikke inn i 56 engang.

Skrevet

Jeg kjøpte (og vasket) en del plagg i str 56 før lillegutt ble født. I tillegg hadde jeg noen plagg i str 50 (som jeg kunne ha byttet inn igjen). Disse vaska pappa'n mens jeg var på barsel, etter at vi viste at småen var så liten at han gikk inn i 50.

Litt tungvindt, kanskje, men da sløser man hvertfall ikke :o)

Skrevet

Den minste størrelsen jeg handla var 56, handla ikke mindre enn det, man vet jo ikke hvor stor babyen blir. Jeg kjøpte ca. 10 bodyer og 6 sparkebukser, 4 bukser, 4 gensere, 6 par sokker og 7-8 nattdrakter. Handlet også et par jakker og noen luer og votter. Også handlet jeg endel klær i større størrelser, så han hadde når han måtte ha større størrelse.

Skrevet

Ville absolutt kjøpt litt i 50. Vi hadde alt for lite av de minste klærne. Får liksom litt bedre "tak i" babyen med riktig størrelse i klær. Vår gutt var ca. 3500 g og 51 cm. Brukte str 50 første måneden, deretter 56 osv... Men er jo veldig forskjell på størrelser da fra butikk til butikk.

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg kjøpte nesten ingenting i 50, og masse i 56. Det er jeg glad for. Han vasset litt i str. 56 i starten, men det er bedre enn at det er for smått. Det jeg hadde i str. 50 voks han ut av etter ett par uker. Han var 49 cm og veide 3530 gr. da han ble født.

Skrevet

spørs hvor stor babyen din er... jenta mi var 3470g hun brukte litt 50-56.

men klumpen på 4500g og 53 cm begynte rett på 62. min erfaring er at man kjøper ikke noe 50 bare litt 56 max 3 bodyer og 3 bukser... 62 holder lenger...men poden min er 5 mnd til fredag og han bruker 74.. men må ofte ha bodier i 80

Skrevet

min erfaring er at man ikke trenger så mye i de minste størrelsene (brukte mest bodyer og strømpebuse selv (masse vi ikke fikk brukt)....synes de størrelsene man trenger mest av er 68 og 74 kankje???

vetikkke om du ble klokere av dette,men det er min erfaring ;)

Skrevet

felix veide 3100 da han ble født å druknet i str 50, jeg hadde ikke kjøpt så mye i denne størelsen så kjøpte mer da han ble født. han brukte str 50 tl han var ca 4-5uker, nå er han 9 uker og 56 passer fortsatt. men klærne er jo også forskjellige de ulike merkene. hm er stoe i str, syntes jeg da.du får kjøpe noe i de to minste størrelsene og heller kjøpe mer når babyen er født. Kjedelig å kjøpe masse smått og ikke få brukt det.

Skrevet

min erfaring er også at de minste størrelsene trenger man ikke så mye av, ville ikke kjøpt mer enn 1 body/longs/ sett el hva du måtte velge å bruke på babyen i str 50, og 2-3 i str 56. kjøp heller i str 62, det kan du bruke lenger.

Skrevet

Som de andre har sagt: kommer helt ann på babyen:)

Jeg hadde 1 body i 50 for størstemann gikk ikke inn i 50, brukte nesten ikke 56 heller.

Vi måtte ut å handle gitt:) Måtte ha klær i str.46/48 for jenta mi ble så lita. Det var ikke noe problem, pappa og farfar dro på shopping og kom tilbake med masse fine bodyer. Når vi kom hjem var jeg å handlet noen bukser og luer i 40/48. Disse brukte vi i ca 1mnd. Så brukte vi 56 til hun var 4mnd og har nå begynt å bruke 62. Hun er 5mnd nå og bruker enda 62. Broren måtte neste rett på 62 så det er umulig å si.

Skrevet

Varierer jo veldig!!

Har dere store barn i slekta? / var du/faren stor da dere ble født?

Eldstejenta mi brukte 50 i 3 uker, og 56 til hun ble ca 2 mnd.

Minstejenta fikk på seg ett plagg i 50, som passa i 1-2 uker, ellers brukte hun str 56 og 62 med en gang. Da hun ble 3 mnd måtte vi opp i str 74 i bodyer faktisk!! Fordi hun er lang i ryggen..Var 53 da hun ble født.

Eldstejenta var 50 cm ved fødsel.

Skrevet

Sønnen vår var 49 cm og brukte str 50 i ca 1 mnd, og 56 til han var over 2 mnd. Han har vært en gulper, så det har gått endel klær og kjekt med litt å bytte på. Han fikk også endel gaver i str 56. Kjøp noen basisplagg, og fyll på etterhvert når du ser hvor stor baby du får.

Skrevet

Min gutt brukte str. 50 i ca en uke, så st. 56 i ca en måned og bruker str. 62 nå. Må snart gå over på str. 68...men det kommer jo an på lengden på babyen da...min har vokst fort og var 52 cm da han ble født... Hadde bare ett sett i str. 50, brukte mest sykehusklær de første dagene. Veldig trist når de flotte små klærne blir for små og må legges bort :)

Skrevet

jeg ville ikke kjøpt me i det heletatt!!!jeg visste ikke hvilke kjønn jeg skulle få, og kjøpte ikke inn noe særlig på forhånd..og glad er jeg for det...fikk jo drøssevis med klær..har så masse klær at jeg ofte skifter klær på henne flere ganger om dagen, pga at jeg har så lyst å få brukt alle klærene....ville kjøpt et sett i 50 og ett i 56..det skal jeg gjøre neste gang i allefall...datteren min var 49 cm og 3220..og passet fint inn i 50..det var litt stort de første dagene,men vokste fort ut av det...

Skrevet

tulla mi hadde str 50 i bare noen uker. Har masse nedpakka som aldri er brukt. Noe har lappene på enda. Hun var 3800 gram da hun ble født.

Skrevet

Sidan legen min sa at babyen vår kom til å bli stor, og fordi både eg og pappaen var store då vi vart fødde (3880g/54cm og 4500g/56cm) kjøpte vi ingen ting i str 50. Og det var like greit. Svigermor kjøpte ein body i 50, men den blei ikkje brukt. Guten vår var 4440g og 54cm ved fødselen, og gjekk rett inn i str 56. Men det varte ikkje meir enn 3-4 veker før han var over på 62.

Men dersom du får ein gjennomsnittleg baby (3500g/50cm) vil nok 50 vere passe dei første vekene.

Du treng ein del bodyar og nokre sparkebukser, men vér obs på at du sannsynlegvis vil få ein del av familie og vener. Eg trur faktisk ikkje vi kjøpte meir enn eit par plagg i 56, resten i 62. Vi fekk utruleg mykje klede i 50 og 56 dei første dagane.

Eg trur vi hadde 4-5 sparkebukser og 8-10 bodyar (langerma) i str 56. Bortsett frå det brukte vi ikkje stort anna enn ullsokkar, hue og strikkejakke (når vi skulle ut) + at han alltid hadde på seg ei tynn ulltrøye under bodyen.

Skrevet

Enig med humlen! Vi hadde også lite av de minste klærene for alle sa jo at det ikke var vits! :)

Skrevet

Kjøp i alle fall et par (hvite) strømpebukser i str 50/56. De var det eneste som satt godt på minsten her. Alt annet er det som regel sydde føtter i, eller det er kjempedigert, så beina havner oppe i magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...