Gå til innhold

Hvordan har dere dere det? Nyter dere dagene? Har det gått opp for dere?


Gjest

Anbefalte innlegg

Bare kjempe nysgjerrig på hvordan dere har det=)

 

Selv er jeg til tider kjempeglad for å ha bebi i magen, mens andre ganger føles det så fjernt ut, da har det ikke helt gått opp for meg! Flere som kjenner på dette?

Men jeg prøver å nyte det å ikke bekymre meg så mye lenger! Har brukt så mange uker å stressa med SA, MA, blødninger osv...! Enda jeg har et flott svangerskap så langt uten kvalme å ubehag!

 

Vi skal alle bli mammaer her inne!! Rart å tenke på....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er virkelig rart å tenke på.. Tror ikke det har gått helt opp for meg enda, prøver å ikke tenke på det hele tiden, siden det fortsatt er litt utrygt..er 7+2 i dag.. Men håpet stiger for hver dag som går og innimellom kommer det små ilinger av glede.. :D

Gleder meg veldig til å bli ferdig med de tre første "utrygge" månedene, tror jeg kommer til å glede meg enda mer da!! :)

 

Hvor langt har du kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min 10. uke! =) Jeg kjenner at jeg enda kan få litt "angst" av alle innleggene om at det har gått galt, men føler at oddsen er så liten når det bare er to-tre uker igjen så jeg orker ikke ta så av som jeg gjorde tidligere! Har en sterk følelse av at det går bra, samme har min tante som er såkalt "klarsynt" =)

 

Er du nervøs? Formen fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt nervøs fortsatt ja, men kjenner at det blir litt mindre for hver dag som går. Dette er første gangen jeg er gravid, så alt er liksom så ukjent, men mamma har aldri mistet og hadde to kjempefine sv.skap, så håper det er litt arvelig!! :D

Formen er egentlig bra, er litt "fyllesyk", men heldigvis ikke skikkelig kvalm. Ellers er jeg til tider veldig trøtt, men så lenge jeg får sovet nok så går det bra! :)

 

Din form var ganske bra eller? Er dette din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I dag fikk jeg bekreftet at alt var ok...:)

Ultralyd og fikk se min 'bittelille'baby.Alt er mye mer virkelig nå.

Jordmor sa alt var flott...:)

Kjenner meg super, kvalmen gir seg mer og mer for vær dag.(Utenom når jeg blir sulten..)

 

Vil gratulere alle her inne, med å bli mødre...:)

Kjempespennende.

Ønsker alle all god lykke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da, godt å få vite at alt er i orden!! :)

Gratulerer til deg også, håper du får et kjempefint svangerskap!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er min første også! Mamma hadde også to fine svangerskap uten problemer, så håper også på at det er arvelig! Formen min er kjempefin, blir bare litt småkvalm/uggen når jeg blir sulten! Hvor gammel er du? Evt hvor i landet er bor du?

 

Det er så deilig etter ul, når alt ser bra ut!!! Jeg tok selv ul i begynnelsen av uke 7, der lå det en liten sak som var perfekt i størrelse og hadde et fint lite hjerte som slo så fint at=) Legent ok t.o.m en sjekk over eggstokkene å der var alt bra! Veldig godt å se sånn, spesielt når jeg har lest at sjansen for at alt skal gå bra er så mye større etter at du har sett hjertet slå=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 og bor i Trondheim. Du da?

Har veldig lyst til å dra på UL jeg også, blir jo privat i så fall, men det hadde vært så godt å se om alt er i orden.. Har fått time til UL den 28. sept, men det er jo så leeeeenge til..vet ikke om jeg klarer å vente helt til da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 å bor i Trondheim=) Jeg var på privat ultralyd på Aleris ved Bakklandet, der får mange ganske så fort time! Jeg fikk bare noen dager etterpå jeg ringte, og ei venninne av meg fikk dagen etter hun ringte! De var veldig flinke, kort ventetid, og jeg fikk en veldig snill lege! Hun hadde virkelig tid til spørsmålene mine, og var veldig informativ!

Det kostet 625,- , men du får mye igjen for pengene, jeg fikk t.o.m 3 herlige babybilder som henger på kjøleskapet!

 

Vet du om det er noe jeg må gjøre angående den ordinære ultralyden? Jeg ser også at noen snakker om å søke på fødeplass? Jeg har alltid trodd at det gikk automatikk i dette jeg? Eneste jeg vet at jeg må gjøre er å finne meg en god jordmor her i Trondheim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det hørtes jo virkelig bra ut!! :D Kanskje jeg må ringe dit i morgen å høre jeg, det hadde virkelig vært verdt pengene bare å få se at alt er i orden.. :) Takk for god info!! :D

 

Jeg fikk brev fra sykehuset om den ordinære UL etter å ha vært på mitt første legebesøk. Tror det er vanlig at fastlegen sender brev til sykehuset etter at du har vært der for første gang. Men du har kanskje allerede vært hos legen? I så fall kan det hende at du får brev fra sykehuset snart, hvis ikke kan du jo bare spørre legen din om han har husket å gjort dette.

Jeg tror også at man automatisk får fødeplass, men det kan vi jo spørre legen om for sikkerhets skyld.. :)

Jeg har allerede meldt meg på svangerskapsgruppe hos jordmor for de som venter i februar. Den ene gruppa var full allerede, så hvis du ikke har ringt allerede er det sikkert lurt å gjøre det snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa hun skulle på ferie, så hvis jeg ville så kunne jeg ringe legekontoret å få svar på blodprøvene selv! Tenkte jeg skulle gjøre det i morgen, da kan jeg jo høre om de har kontaktet sykehus og sånn også!

I følge legen min måtte jeg være raks med å finne meg jordmor, det var visst ganske så få jordmødre i forhold til fødende! Vet du hvor jeg finner oversikt over jordmødre i Trondheim? Er det bare å ringe å bestille time, så har jeg samme jordmora ut svangerskapet da eller?

 

Svangerskapsgruppe? Hva er det...? Blir litt flau nå...Hehe! Men er det sånn puste-øvelse-teknikk sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare de deler oss inn i grupper fordi det er for få jordmødre til at de kan følge oss opp en og en. Da jeg ringte sa hun at første time var det mest info og praktiske ting. Sikkert litt om kosthold, mosjon og hva man skal ordne osv. Sikkert en god mulighet til å spørre om alt man lurer på også! :) Fikk liste over jordmødrene i Tr.heim da jeg var hos legen. Vet ikke hvilken bydel du tilhører men her er tlf.nr. til de ulike :

 

Saupstad : 72547970

Nardo : 72540360

Midtbyen : 72546288

Strindheim : 72541360

 

Hvis du er usikker på hvilken du tilhører så er det bare å ringe en av dem og oppgi adressen din så finner de ut hvor du tilhører. :)

 

Har du nr til Aleris? (Kunne ikke finne det på gule sider..)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk=) Skal ringe jordmor i morgen! Akkurat nå tilhører jeg Midtbyen, men aner ikke hvor vi havner hen, vi vil gjerne flytte til noe større så fort som mulig! Men skal ringe å prate med dem!

 

Aleris: 73 87 20 00 De holder til i Innherredsvei 7 c, men inngangen blir på baksiden, altså i Kirkegata! Like ved Rimien(?)! Hjemmesiden er www.aleris.no!

Tror nok du kommer til å synes det er knall!!! Herlig følelse når den ligger der og plutselig er alt greit! Bekymringene blir bare borte!! =)

 

Har du foresten hatt noen blødninger eller andre ting du har bekymret deg for til nå i sv.skapet?

Jeg har kjent voksesmertene så markant, det har forstyrret meg en del, men slått meg til ro med at det er jo faktisk positivt nå da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal du ha!! :D Skal ringe i morgen jeg også, nå som jeg vet at jeg har muligheten klarer jeg i alle fall ikke å la være!! :) Håper bare så inderlig at alt er i orden!!!!

Jeg hadde ganske sterke menssmerter i starten, var veldig redd for at det skulle gå galt, men de varte ikke så lenge av gangen og jeg har heldigvis aldri hatt noen blødning!Etter det har smertene blitt svakere, men jeg kjenner dem av og til, men blir ikke like bekymret som før. Det er jo så mye som skjer der nede nå, er jo bare naturlig at det gjør litt vondt innimellom.. :)

 

Har du/dere begynt å planlegge mye allerede eller?Navn, klær, utstyr osv?

Vi venter litt vi da, i alle fall til 2. trimester, men navn har vi jo begynt å tenke på da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planlagt å flytt og å kjøpe bil! Pluss at vi allerede har kjøpt en del kjønnsnøytrale babyklær! =) Vi planlegger alt som om jeg skulle vært i 2. eller 3. trimester! Jeg tror det vil gjøre like vondt å miste nå uansett om vi venter, så vi har bestemt oss for å nyte dette fra første stund! Dette var planlagt, skulle uhellet være ute så vil vi jo prøve igjen, da får klærne og alt evt være til nestemann! Trist tanke, men tviler så sterkt på at det blir noe tema! Vi har tenkt å ha en liten Mia eller Nicholas, eneste navnene vi kom på som begge likte! Har visst navnene lenger enn graviditeten da;-) Dere da? Funnet noen navn dere liker? Lagt noen planer for de neste månedene? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig tenkt det samme, hvis det ikke går så kommer vi jo til å prøve igjen, så da er det jo bare å begynne og planlegge.. :) Men sambo er litt uenig, han mener vi bør vente litt.. Men navn har vi snakket om lenge vi også, mange som har dukket opp underveis.. :) Synes Mia og Nicholas er kjempefine, har faktisk vært innom Nicholas vi også.. :) Ellers synes jeg Leah, Isabella, Emma, Adelia og Ariana er fine jentenavn, men Emma blir det nok ikke, kjenner en liten Emma fra før.. :) Av guttenavn er jeg glad i Lucas, Patrick, Adrian og William.. Vi får tenke litt mer tror jeg og se hva det blir til.. :) Kan jo hende at når skatten er født så ser vi hva han/hun bare MÅ hete.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...