Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette har jeg også lurt litt på. De jeg har spurt har sagt at fødselssmerten overdøver BL-smerten. Mange har også sagt at med kraftig BL er bekkenet så slarkete at babyen har bedre passasje, og det lover jo godt!

Jeg satser på at fødselen ikke blir verre, men jeg er litt redd for at det første døgnet etter fødselen kan bli ille. Men da har vi jo verdens deiligste små bylter å kose oss med ;o)

Noe er det alltids å bekymre seg over:-)

Takk for svar, jeg er litt pinglete i forhold til fødsel, selv om jeg vet hva jeg går til (venter nr 3).

Ei jeg kjenner hadde en ekkel opplevelse etter fødsel. Hun hadde hatt BL og etter fødsel klarte hun ikke å røre beina! Skrekk og gru.

Nei nå må jeg slutte å høre på alle skrekkhistoriene. Synes folk kan holde dem for seg selv;-) Hehe..

Jeg har hatt to svangerskap med bekkenløsning, går i mitt tredje svangerskap nå, og har født normalt med begge to.

Det som er værst for en med bekkenløsning er å ligge på ryggen i fødestolen når man føder. Det hjelper ikke på bekkenet.

Jeg følte at jeg fødte i oppoverbakke.

Ellers så var jeg i fin form etter fødselen, jeg var vel den sprekeste av oss på rommet.

Det er veldig godt å slippe smertene etter en fødsel, både bekkensmertene og fødselsmertene.

Kan ikke si å ha opplevd at fødselen blir verre. Har hatt bekkenløsning i 3 svangerskap og holder nå på med mitt 4 svangerskap. Fødslene mine har vært veldig greie, men i følge jordmødrene som har vært til stede under fødslene jeg har hatt så vet jeg ikke hva det vil si å fø. Første fødsel over på 4 timer, nr 2 kom på 1 1/2 time og 3 mann på 10 minutt.

opplevde å bli bra av bekkenløsningen etter fødslene og jeg har vært hardt angrepet i svangerskapene.

Lykke til

Annonse

Det jeg har hørt er at BL ikke fører til vondere/hardere fødsler pga. at bekkenet er mer slark (slik ei anna skriver), og dette har også fysio'en min bekreftet. Etter fødselen skal vi med BL være forsiktige iflg. fysio. mht. for mye bevegelser - gåing, da vi er fulle av hormoner som gjerne skjuler BL smerter. Ta det med ro etter fødselen, men de aller fleste blir jo heldigvis bra av BL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...