Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er berer 14+6, men jeg vil kjenne spark. Savner tryggheten på at alt er OK. tenker hver eneste dag at kanskje hjertet har stoppet. Vet det pleier å gå fint, men er likevel alti engsteli. Jeg vil at babyen min skal ha det bra. jeg fikk høre hjertelyden for en uke siden, å den var bra. Så hvorfor i alle dager går jeg rundt å bekymrer meg hele tiden. dette skal jo være kosleig

Fortsetter under...

Hvis dette er føstemann, kan det gå enda 8-10 uker før du kjenner spark.

Det kommer jo også an på morkakens plassering.

Jeg har morkaken foran og kjente ingenting før uke 23 med førstemann, nå er jeg 18 uker med andremann og har enda ikke kjent noe.

Men junior er aktiv som bare det - var på UL i dag og så ham kave omkring der inne.

Tålmodighet er en dyd.

:-)

Tryne_GRAVID!!! du går rundt og beskymrer deg fordi det er det mammaer gjør. vi kommer til og bruke resten av vårt liv til og beskymre oss over ett eller annet om barna våre.

det er nok bare og vende seg til ;)

han/hun har det sikkert kjempe fint inne i magen din.

det fins jo ingen grunn til panikk :)

spis en is og drikk litt kald saft og sitt helt stille så kansje du kjenner noe.

lykke til :D

takk takk:) Jeg er vel en av de som ikke synst det er særlig kos å gå gravid, grunnen er vel at jeg mest sannsynlig kanskje ikke kan få flere enn berre dette ene. Derfor vil jeg kjenne liv slik at keg kan følle med babyen min vær dag. Men hva skal jeg kjenne etter, bobbling, ett lite dunk inni meg osvv...... vet ikke hvordan dettte føles

jeg syns det kjenntes litt sånn som leamus på øyet. bare at det er i magen da ;)

eller som om det er noen på innsiden av magen som så vidt dytter borti magen din med en finger.

har les at noen syns det minner om en fisk som slår med halen, eller en luftboble som sprekker. men syns ikke den forklaringen er noe god.

når jeg kjennte det så ble jeg sittene og se ut i lufta og lure på om det var det jeg faktisk kjente. er ikke så lett og være sikke første gang. men om du kjener noe du tror er spark og forklarer følelesen til en som har vært gravid klarer nok hun og fortelle deg om det var det du kjennte eller noe annet. det skjer jo ganske mye i magen våre om dagen :)

Annonse

De første bevegelsene er så lette, så lette - nesten som noen stryker deg forsiktig over magen fra innsiden.

Kjennes som når tarmene flytter litt på seg (som rett før du må slippe luft) og det er veldig lett å gå glipp av disse alle første bevegelsene.

Lettest å kjenne når du legger deg flatt ned på ryggen om kvelden, stryker på magen og lukker øynene.

Som regel våkner baby når du slapper av og er helt stille - alle dine bevegelser iløpet av dagen gjør at baby vugges i søvn når du styrer omkring med ditt.

Jeg synes beskrivelsene om fiskehale som slår, eller bobler som sprekker er gode, de minner jo om følelsen man ellers har i tarmene, og siden vi gravide har litt problemer med treg fordøyelse, så er vi blitt så vant til disse tarmbevegelsene at de lett forveksles med babyens første bevegelser.

Jeg gleder meg også enormt til å kjenne lillemann, det er en koselig stund å "hilse på" hver kveld før man sovner.

Håper å kjenne noe iløpet av en måneds tid.

Hei vennen!!!

Slapp av... det har det helt sikkert kjempebra :-) Jeg kjente ikke liv før jeg var 17, nesten 18 fullgåtte uker. Men tro meg... når du kjenner de første "boblene" kan jeg LOVE deg det har vært verdt å vente på og til og med "bekymre" seg over :-)

God klem

snuppa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...