Gå til innhold

Takker og 3D UL:)

Anbefalte innlegg

Da takker jeg for meg i 2.trim, regner med at dere andre er der snart dere og:))

Har vært på 3D UL på Nøtterøy og det var bare helt utrolig:))

Akkurat som de andre beskriver så tar dem god tid der til å forklare den ene og det andre og er kjempeflinke:))

Fikk med 10 bilder av krabaten i magen og DVD i tillegg:) Ett minne for livet:))

Nøtterøy UL Inst. anbefales:)

Ønsker med dette en god sommer og lykke til ALLE SAMMEN:))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Røverdatter:))

Ja, har termin 4.oktober og det er en gutt i magen min:) Er det første deres? Vår første baby i allefall:))

Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 9 og sliter en del med leggkramper i tillegg for tiden...fant ut at jeg av alle har D-vitamin mangel (jeg altså, som er veldig glad i melk og melkeprodukter)....

Skal passe på å få i meg enda mer av det og tar igjen multivitaminer...

Hvordan er formen din? Hvor gammel er du og hvor bor du? Har du noen bilder under "Våre Album"? Hadde vært hyggelig å bli bedre kjent:))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5603556
Del på andre sider

Hei! Det er vår første også....Vi gleder oss masse!! Hun sparker som bare det, så nå har jeg kjøpt bøker og musikk i håp om at hun sovner litt oftere.....hihi! Det med bekkenløsning høres ikke særlig behagelig ut! Går du på vanngymping mot det da? Selv har jeg ikke det, men er sykemeldt pga at jeg har vært ganske kvalm og spy sjuk:-)...Men gud, så kjedelig det er å gå hjemme!! Har også hatt leggkramper, må bare sprette opp av senga, vekke sidemann(han må jo delta i mine smerter han også syns jeg:-) ) og strekke leggen....!! Jeg har ikke lagt ut noen bilder, da jeg ikke er flink på sånt....Men nå har jeg kjøpt meg en sånn multiskriver, har hjemmekontor for tiden, så da skal jeg se om jeg får det til.......!! Bor ellers i Sarpsborg og er 30 år....!! Hva med deg? Plager varmen deg da? Det gjør den med meg.....Vil gjerne bli bedre kjent og dele litt erfaringer jeg.... :-) Er det forresten fordi du har D-vitamin mangel at du har fått bekkenløsning?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5617052
Del på andre sider

Hei igjen..hyggelig å høre fra deg:)

For bekkenløsning går jeg til fysioterapi..hjelper ikke noe, men fysioterapeut sier det skal være forebyggende..får da også massert legg og skulder..

Leggkramper har jeg pga D-vitamin-mangel sies det...skal nå starte med Gravid-tabletter (vitaminer og mineraler) igjen :) Også fortsetter jeg med melk og melkeprodukter som jeg er såå glad i og får i meg endel av..overraskende at jeg skulle mangle D-vit:(

Helt enig...såå utrolig kjedelig å være hjemme (har gått sykmeldt siden starten av 3.måned el. noe..det startet med at jeg var altfor kvalm og begynte å kaste opp 4-5 ganger daglig:( Sånn fortsatte jeg altfor lenge...Huffa meg!! Bekkenøsning startet nesten samtidig...startet på baksiden men flyttet fort over til framsiden, i skambenet eller symfysen som det heter pent:)) Og det å ha smerter der er ekkelt..det gjør det såå vanskelig for meg å gå og bevege meg i det hele tatt..har brukt krykker siden mars/april...

Jeg bor i Hønefoss og er 27 år...kroppen er såå varm fra før og da gjør været sitt lille ekstra hehehe...men er egentlig takknemlig for sola og varmen vi får også da:))

Her sparker også bebisen som bare det...kjenner føttene hans hele tiden...veldig ofte hendene også:)) Er litt artig det og da..hehehe:))

Spiller også litt musikk innimellom..deilig og avslappende for min del også det:))

Hvilket yrke har du??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5617330
Del på andre sider

Hei,hei!

Har du egentlig mye legg kramper? Jeg har bare hatt det to ganger, men det holder det!! :-)....Jeg er også veldig glad i melkeprodukter o.l, men det er vel sånn som skjer med oss gravide det.....!! Vet du, at det sies at for mange ul kan skade babyen? Jeg vet ikke om det stemmer.....vet du? For vi skal jo ha 3D ul i Nøtterøy vi også, og har hatt to ul før det....! Tror du forresten at du blir kvitt plagene etter fødselen? Gjennom svangerskapet hittils har jeg tatt vanlig multivitamin og Omega3 som kapsel....Hakke peil om det hjelper noe men.....hehe!!

Har dere blitt ferdig med rommet til minsten da? Vi er nesten ferdig....Magler noe småtteri som jeg syns vi skal ha, men som sambo egentlig ikke bryr seg så mye om.. :-)...Dvs "stæsje" ting!! Man blir jo litt sprø når det er førstemann også.....! Ellers er vi begge selvstendige næringsdrivende, med eget AS, så da er vi ansatt i eget firma..Da er vi på lik linje med alle arbeidstagere i forhold til svangerskap, pensjon osv....Men det er et ganske stort ansvar!!

Hva gjør du/dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5618680
Del på andre sider

Annonse

Hallois igjen:)

Etter det jeg har lest på BIM-innlegg skal ikke UL være skadelig..regner med at legene også hadde advart mot det vel..har selv vært på 3 UL før 3D UL:))

Men gled deg til 3D, kjempespennende altså:)) Har ikke lagt ut bilder enda jeg heller da skanneren ikke er i orden, men gjør det snart...har vel et bilde under mitt nick hvor jeg la et bilde av magen for flere uker siden som jeg tok med digitalkamera:)

Jeg har leggkramper nesten hver dag...så utrolig slitsomt altså...kunne absolutt ha sluppet det, og ikke minst bekkenløsning:( Legen, jordmor og fysioterapeut sier at bekkensmerter går over etter fødselen (normalt)...jeg måå nesten håpe på at det skjer med meg også:)

Omega3 har jeg også tatt nesten hele tiden hittil (under svangerskapet) for babyen...legen sa at studier beviser at kvinner som tar det under svangerskapet føder babyer med høy IQ o.l. hehehe...multivit er jo også bra selvfølgelig..jeg tok Gravid-tabletter første trim..legen anbefalte det...(tok folat de 3-4 månedene før jeg ble gravid) og gikk over til folat igjen (annenhverdag, som jordmor anbefalte)...så nå er det over til multivit-sak igjen hehehe....det er jo for babyen alt sammen da hehehe:))

Jeg jobber som kursinstruktør i et privat firma med karriere- og veiledningskurs..mannen min jobber som koordinator i den pakistanske ambassaden:) Vi er begge opprinnelig fra Pakistan forresten..hehehe :)

Når det gjelder barnerom så har vi egentlig pusset opp rommet vårt...det er ganske stor...foreløpig har vi gjort om et større hjørne til baby-saker:) Senga er på plass o.l.....skal etterhvert få til et barnerom...skal dere ha babyen i barnerommet fra starten av eller hva har dere tenkt??

Hvor mye har dere kjøpt av utstyr o.l?? Vi er ferdig med 99% tror jeg hehehe:) Ja, man blir litt gær'n ser jeg med første mann da...har vært klin kokos når det gjelder shopping...huff...

Innen hvilken næring driver dere AS? Høres spennende ut...kan tenke meg at det er mye ansvar....mannen min og en venn av han har den siste tiden tenkt på DA, men ikke gjort så mye med det enda da...får se når han kommer så langt...foreløpig har mannen min tatt endel fridager med helgen og pusser opp badet....alt skal skiftes ut fra A-Å...har kommet langt...driver jo på alene da..jeg gjør jo nesten NULL hjemme og ute for så vidt hehehe:)) Men gjett om det er kjedelig as...føler meg nesten hemmet altså...ingen ålright følelse:(

Er dere opprinnelig fra Sarpsborg eller? Du skal / er du i 3. trim nå??

Skal kanskje lage et tråd for oss to i 3.trim snart??

Si ifra da...

Klemmer:))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5622947
Del på andre sider

Tittei!

Må si du var lenge oppe i går?? hehe.....0105 da sov jeg trygt og godt ihvertfal!! :-) Men da sover du kanskje nå, mens jeg er oppe og jobber!!hihi.. Sitter mye hjemme og jobber.....Dvs jobber og jobber.....betaler regninger da! Ikke så mye strev det..hehe!! Har 10% jobb og 90% sykemelding, da jeg innimellom MÅ innom jobben og gjøre småtterier og hente post! Er man 100% sykemeldt har man ikke lov til det....Og når jeg først er der så må jeg jo selge litt også:-) Det kan jeg ikke hvis jeg hadde vært 100% sykemeldt....Har nemlig vært det fram til 1 juli, men hadde vært kjedelig å bli "tatt" for å jobbe når jeg ikke har lov til det! Må prøve å holde seg innenfor eller akkurat på grensene vettu...:-)

Samboeren min jobber med salg av friluftsvarer og innebandy utstyr til butikker, for noe som heter Silva og Salming, og selv har jeg egen belysningsforretning med 4 ansatte....Skal på nyåret begynne et eget konsulent firma i samme sjanger, hvor mye av arbeidet blir i å hjelpe folk med belysning av kontorer og hjem! Det gleder jeg meg til:-)

Ellers bor vi i et nytt hus i Sarp, bygde for 3 år siden og trives veldig! Vi bor helt ved en golfbane som passer oss perfekt! Jeg spiller ikke, men er med å slår ut noen baller og er med på gå turen! Skal vel begynne å spille etterhvert....Samboer er veldig flink og er en golffreak! Vi kan bare gå ned til banen når det passer oss!! Deilig med gåturer:-)

Når vi bygde, gjorde samboeren min nesten alt, flisla gulvene og veggene og det som var.....heehe! Så jeg vet hvordan mannen din har det med å pusse opp badet...Ikke det letteste å pusse opp heller!

Jeg velger å tro deg når du sier at legen din sa at barn blir født med høy IQ når mor har tatt Omega3 svangerskapet!!! Høres egentlig veldig bra ut....hehehe!! Selv tok jeg folat når jeg merket at jeg var gravid, og tok det til glasset var tomt! Leste senere at man også skulle begynne med Folat når man planla å bli gravid! Men jeg har mer tro på høy IQ :-)

Ellers er barnerommet rimelig ferdig;-)...Bare noe smått igjen......Jeg tror at Aurora (navnet på barnet) kommer til å sove inne hos oss i en liten periode først, men i sin egen seng så klart! Er ikke for sånn samsoving i seng, da jeg har hørt at det kan føre til krybbedød! Dessuten syns jeg at hun skal venne seg til å sove i egen seng ganske tidlig!

Det enese vi mangler nå, er faktisk stellebordet! Vi har kjøpt både vogn og seng og bleiebøtte og bilstol og vippestol osv....hehe!! Liker å ta litt etter litt, men begynte tidlig med innkjøpene vi da....Eller rettere sagt jeg.....hihi!! Vi har forøvrig handlet det meste i Sverige, for det ER MYE BILLIGERE DER!! Og vi bor jo bar 30 min unna også......

Uansett om du gjør mye eller lite, er det veldig viktig at du holder humøret ditt ope og ikke er en grinebiter da......For det hjelper mye på mannen din vil jeg tro? Har dere bodd lenge i Norge? Er dere gift? Vi er ikke det....hihi..

På BIM er jeg 28 uker, på babyverden er jeg 27+5.....Men ut ifra lege og jordmor er jeg 27! Det er vel det jeg er da:-)

Vi kan godt lage en "tråd" for oss to, er det noe man må gjøre spesiellt? Det er nemlig første gang jeg er her inne og skriver med noen.... :-)

ps..er opprinnelig fra Sarp....

Ha en fin dag i dag!

Klmz.........

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5624761
Del på andre sider

Hei..

Pga oppussinga har døgnrytmen vært ganske så merkelig:~

Mannen min har drevet på langt ut på natta og jeg har for så vidt ikke gjort så mye annet enn å holde meg litt våken o.l. også ble det noe tid til BIM hehehe:))

Idag fikk vi ganske så uventet besøk av et vennepar av oss med to barn og moren til Yasir (vennen til min mann)....ble helt gær'n jeg da...på mannen min for han sa til dem at de bare kunne komme...men det som var saken var det at Ýasir hadde ringt mannen min flere ganger idag og han hadde ikke svart da han var opptatt med oppussinga så han ringte siden på min mobil og gjennom meg kom de i kontakt også fortalte Yasir at de var på en biltur mot Drammen og lurte på om de kunne stikke innom oss? Mannen min klarte vel ikke å si nei, og da var det rydding på gang ehehehe....det lå gipsplater og alt annet i stua på første etg. som skal i badet på andre etg....I tillegg masse oppvask o.l...fikk i allefall i all hast i tillegg til å være kjempesur -ryddet endel...hahaha..mannen min tok jo selvfølgelig det meste men til tider fikk jeg lyst til å slå ham hahaha:)) Fant endel snacks og drikke til å servere og alt var klart før dem kom..(ikke det at de kom for å spise o.l. men jeg syns det alltids er litt greit å servere noe jeg da...)

Forresten så har vi vår 4-års bryllupsdag lille juleaften i år og jeg har kjent min mann siden våren 1998:))

Spennende det du driver med og det du snart skal starte med jo:-) Jeg har aldri spilt golf jeg da, har bare sett noe på TV innimellom...så vet ikke helt om det er noe for meg men hadde kanskje vært noe å lære mer om det hehehe:))

Vi flyttet hit for et år siden og huset vi bodde i før dette, ble også totalt oppusset av min man, han synes det er kjempegøy å drive på selv og er veldig interessert i det da..så da sparer man en del oxo hehe..

Må si at Aurora er et kjempefint navn...jeg liker det veldig godt og har anbefalt det til en del andre på BIM når jeg var i 2.trim:)) Når det gjelder baby og soving o.l så er det sant det med krybberdød altså..og jeg kan aldri i livet uansett tenke meg å ha babyen i mellom oss altså...jeg mener spesielt så liten...han måå sove på egen seng det er ikke snakk om noe annet:))

Er det mye syting fra meg el? Håper ikke det hehehe...for selvom jeg nevner endel ting her så holder jeg motet oppe og prøver å tenkte positivt på tiden fremover hehehe...prøver å være i godt humør hele tiden egentlig:))

Jeg har bodd i Norge i 19½år og mannen min i 6 år:))

Fra uke 29 tilhører du 3.trim...ta gjerne og gå ut ifra BIM uker så kan jeg lage et nytt tråd...ingenting vanskelig...man klikker bare på nytt innlegg, skriver emne og skriver innhold:))

Så snart du er 29 uker på BIM, si ifra da:))

God natt:-))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5632370
Del på andre sider

Hei! 4 oktober(hun andre her) har vært der allerede og skryti masse av stedet!!! Selv skal vi dit til tirsdag, og gleder oss veldig!! Det Koster 750,- og da får du generell undersøkelse, (måle vekt og lengde osv), masse bilder og en DVD!!! Bare å glede seg!!! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5634229
Del på andre sider

Annonse

Hei...fant vår tråd på side 8!!!! hahaha

Men jeg har selv vært litt borte siden forrige søn....så logget meg på idag..en hel uke etterpå...

Alt bra med deg?

Har vel nevnt at jeg skal få besøk av sivigermor og en svigerinne m/barn fra USA snart...driver å rydder som F.....

Er ganske sliten om dagen..må passe på..hvordan er formen din?

Klemz

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5706668
Del på andre sider

Var på nøtterøy i uke 9 her, er i uke 22 nå. Har vært veldig fornøyde med de, var der to ganger med dattera mi for tre år siden også. Men jeg tok ikke 3d, det fikk jeg på sykehuset i uke 18. Helt utrolig det der:)) Skal tilbake på nøtterøy om 6 uker igjen, da ser vi litt mere, og da har den vokst mer:)) Gleder oss til det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5598596-takker-og-3d-ul/#findComment-5716193
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...