Gå til innhold

April: Hva gir dere ettåringene til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får de samme maten som resten av familien spiser eller går det mest i barnemat på glass eller lager dere egen mat til de små? Noen forslag til middagsmat som hele familien kan spise?

Er nok litt for forsiktig med hva hun kan spise av det vi spiser, så det blir gjerne mye av det samme dersom hun ikke får middagsglass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får stort sett det vi spiser, men hun får også en del middagsglass enda, hvis vi skal ha ikke barnevennlig mat... pølse elsker hun!! Ellers steik, fiskepinner, laks, kjøttkaker... masse grønnsaker!

Skrevet

Herman spiser stort sett det vi spiser. Uansett hvor mett han er skal han likevel smake på vår mat, så vi har funnet ut at han likegodt kunne spise sammen med oss. Han elsker sterk mat og middagsglass inntas ikke dersom den ikke er ekstra krydret.

Skrevet

Han spiser alltid middag sammen med oss nå. Når jeg tenker meg om, så kommer jeg nesten ikke på noe middag han ikke spiser. Vi koker bare ris/poteter/grønnsaker uten salt. Nå for tiden går det jo mye i grillmat. Så da får han en pølse i ene hånden og et pølsebrød i andre hånden, og så storkoser han seg. Ellers går det i potetsalt, ris med saus, og kjøtt kuttet opp i bittesmå biter. Som "dessert" sitter han og spiser mais og paprikabiter med fingrene alene. Det er så deilig å spise ute, så han bare kan grise uten at det gjør noe som helst :-)

Skrevet

LillePia får samme mat som me spiser. Tror ikke eg har kjøpt mer enn et par middagsglass siden hu begynte med middag.

Hun elsker pølse og kylling når det kommer med ris, salat og bearnesaus eller bretangesaus. Kjøttkaker, fisekekaker, fiskeboller, seibiff (butikk kjøpt) Lasagne, ja til og med hjemmelaga pizzahorn spiser hun. Så stolt når hu får spise maten sin selv. Litt salt får hu i seg nå, hu er blitt 15 mnd og me har introdusert litt salt. Men eg kjenner ikke selv om eg har salt i maten eller ikke. Har vendt meg til å spise det uten salt, men min mann der i mot syns det er trist med mat uten "smak" hehe.

Sant som du sier *Lykketrollet* - det er deiligt å spise ute, der gjør det ikke noe om det grises. Men ulempen er at hu mi syns at pusen også må få litt mat når hun går rundt bordet. Så katten spiser godt for tiden.Hehe. ;)

Skrevet

Antonio pleier å spise det samme som oss, men han er så småspist at det blir ikke store porsjonene av det! Men for tiden har han visst ikke matlyst, så nå vil han nesten ikke ha noe mat..

Skrevet

Emilie vil bare ha det som vi spiser.. Her går det veldig lite i middagsglass... Om det er noe vi skal ha som hun ikke kan spise blir det glassmat.

Har en altspisende jente så alt går ned på høykant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...