Gå til innhold

Hvordan er deres kjæreste/samboer/ektemann?

Anbefalte innlegg

Jeg syns min er så lite engasjert nå som jeg går gravid, det begrenser seg liksom til å få de viktige tingene i hus: Barnevogn, bilstol, seng osv. Fint at dette opptar han, men jeg skulle ønske han av og til kunne høre hvordan jeg har det, om jeg trenger hjelp til noe eller på annet vis vise at han er engasjert. Vi hadde besøk av et vennepar i helga som også venter barn, denne mannen var så utrolig oppmerksom at jeg faktisk kjente at jeg ble litt sjalu der jeg satt... Teit, jeg innrømmer det, men det hadde vært så hyggelig om min også hadde vært litt oppvartende og omtenksom. Jeg er i fin form, har ingen plager, men er det ikke likevel vanlig at mannen viser litt ekstra når fruen er gravid?

Fortsetter under...

Min samboer er vel litt omtenksom,han spør om formen min til tider,men som regel bare når han skal ha noe,eller vil ut på noe. Han har ikke tenkt på å begynne å kjøpe noe som helst enda heller,og jeg gjør alt av husarbeid,han har ikke tilbudt seg help en eneste gang. Så,er nok ikke bare deg. Men tror det er fordi det ikke har gått opp for han enda,det synes ikke så godt,er bare i 12 uke. Håper det forandrer seg når vi har vært på ultralyd og han har sett at det faktisk er noe der selv.

Min er heller ikke sånn som spør direkte om hvordan jeg har det, men egentlig tror jeg rett og slett det er fordi jeg hele tiden kommer han i forkjøpet og forteller han det. Skravla mi går jo som oftest uten stopp, så jeg tror kanskje han får den informasjonen uten å måtte spørre. Kanskje det er litt sånn hos dere også? I så fall kan du jo prøve å ikke snakke noe særlig om graviditeten/babyen på noen dager, (jada, vet at det er kjempevanskelig!) og se om han blir nysgjerrig, eller er den som tar det opp neste gang.

Jeg vet ikke hvor langt du har kommet, men jeg er i hvert fall ikke mer enn 12+2, og regner egentlig med at interessen kommer til å ta seg opp når han kan kjenne spark, se at magen vokser, se babyen på ultralyd osv.

Min kjære var fantastisk før jeg ble gravid. Men etter at vi fikk vite om den lille har han blitt om mulig enda bedre. Så omtenksom, hjelpsom, kjærli og go`. Han kan finne på å rydde hele huset før han går på jobb, slik at jeg skal slippe selv om jeg har fri.. :o)

Viste i starte ikke så mye engasjement i forhold til å lese og lære seg ting om barn, men da jeg sluttet å legge bøkene på nattbordet hans, og prate ustoppelig om temaet, har han på eget initiativ satt seg inn i de fleste saker.. Som han selv har sagt i ettertid, så er det nok lettere for kvinnen som bærer barnet, å knytte seg sånn til det tidlig, og man tenker jo på barnet hele døgnet. Mannen kan lettere glemme det hele litt innimellom, uten at de skal henges av den grunn :o). Jeg tror vi kvinner ofte er svært følsomme ovenfor dette temaet, og lett overdriver angsten for at mannen ikke skal ta like stor del i prosessen som oss selv.. jeg var nok litt sånn i starten :o) i vårt tilfelle så har iallefall interessen økt på i takt med magen..

Ikke se på andre... tenk på deg og dere.. Tror det fort blir galt å se på andere... alt er så mye bedere på andre siden... ikke sant?! Det kan være hun synes det blir for mye teit oppmerksomhet.... Det er ikke altid godt å være på sidelinjen å vite hva dere føler og hva vi skal gjøre. I det ene øyeblikket er noe helt kjempe, i det andre kan det være for mye. Du føler deg behandlet som en invalig person osv... vanskelig å vite alt vi skal gjøre... men snakk heller litt med han. Gleder han seg? Er ikke det den beste støtten du kan få?!... Vit at han er der, om du ber om det. Det er viktigere enn en som løper rundt og lager et glansbilde av noe som ikke er. En som det bare er snakk med og ingen handlinger.

Lykke til!

Gjest leelu23 *25.11.2006*

samboer er helt perfekt og verdens snilleste :)

Han jobber 100% jeg er sykemeldt 100%.., alikevell tilbyr han seg å lage middag, vaske hus osv om jeg ikke orker.. men selvfølgelig gjør jeg dette. Han henter også vaska for meg i kjelleren da den er for tung å bære opp..

Han klipper plen og maler hus!!

Daglig spør han meg åssen det går med meg og den lille :) han stryker og kysser magen hver kveld! Leser pappaboken og barneboken 0-6 år på senga.. Han har virkelig gått inn for å varte meg opp!!

Jeg er snill å utnytter det ikke som jeg kunne gjort - så lenge formen er såpass fin :))

Veldig deilig å ha det sånn igrunn- men det skal legges til at vi alltid er sånn mot hverandre:)

Annonse

Samboeren min har blitt litt mer interessert etter UL i uke 18. Han ble stolt da han så babyen røre seg der inne. Han har lest litt i barnebøker etc, men ikke så veldig mye.

Men idag dro han innom butikken etter jobb og tittet på barnevogner - uten at jeg visste det! Det syns jeg var søtt da :-) Det skal legges til at den butikken han dro for å handle noe annet i, lå i samme bygg, men han kom hjem med barnevogn-katalog og fortalte at jentene i butikken ga han masse hjelp, han fikk måle vognene osv (dere vet, gutter ;)) og de syntes det var stas at han kom innom alene for å titte!

Syns ikke det er så rart at gutta ikke helt skjønner hva som foregår. Vi føler det jo mer på kroppen. Men et visst minimum av omtanke syns jeg vi kan forlange :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...