Gå til innhold

April: Kan bebis bli bortskjemt så tidlig ?

Anbefalte innlegg

Vesla er 3 måneder,og krever å bli bært fra 7 om morgenen til 21 om kvelden. Sover ikke om dagen,spiser annenhver til hver 3 time.... Er hun bortskjemt med å bli bært (hylskriker og gråter hvis jeg ikke gjør det),eller ? Trodde ikke de kunne bli bortskjemt så tidlig,men en begynner jo å lure....

Fortsetter under...

He he...

Ja en kan jo lure da? Jenta vår elsker å bli båret rundt i huset, ute i baby-bjørn, inne i butikker osv. Hun er veeeeldig nysgjerrig, å kaster ikke bort dagen på å sove mye! Men hun sover i alle fall 1-3 timer i slengen tidlig på dagen, puh... Da triller jeg henne ut, hun sover godt ute i frisk luft, og jeg kan få gjort noe i huset...

Har lest i ei bok om barn, og at de blir båret mye spesielt forover, slik at ser ser rundt seg, er som en spennende film for ungen;o)

Jeg vil kanskje tro de fort kan venne seg til en slik hverdag, og har derfor begynt å trappe ned litt på bæringen... I hvertfall til mindre "økter" og bruker bære-selen oftere.. Tulla mi er 6,5kg alt, og det begynnte å kjennes i skuldrer og rygg!! Hun er nå minst like fornøyd om vi ligger sammen på matte på gulvet, med babygym over!!

Jeg prøver dessuten å bli flinkere til å tilrettelegge for mere søvn på dagtid... Legger henne i vogna, når hun har vært våken i 2-3 timer.. Hun kan sutre og gråte litt... Men jeg rugger og rugger, og til slutt blir det en liten dupp.

Tror ikke vi kan kalle de små på 3mnd bortskjemte, men de har jo sine behov da;o) Prøv babysvømming om du har tilbudet på ditt hjemsted! Det er sovemedisin for tulla mi, hun sover alltid en god dupp etterpå!!

Bortskjemt er vel litt drøyt, men du legger grunnlaget for videre nå..... Så om du bærer rundt på henne konstant og hun blir vant til å få det som hun vil, så vil hun nok ikke det noe mindre fremover.....

De lærer fort disse små... Vanskelig å si hva du skal gjøre da.. Jeg har jo prøvd det selv, å "overse" skrikingen innimellom, men vet ikke om hun fatter poenget der....

• 3 uker senere...

Ej får høre at min er bortskjemt......ops.. hehe

Han liker å bli holdt, og når noen holder litt feil så sutrer han til de han regulert han rett =)

Hehe... han sover på dagene litt her og der, og liker også å leke da, så ser det ikke som et problem at han er kosete og selskapssjuk ej..

Tror de kan bli bortskjemt no ej, sjøl om det sies at de ikke kan det..

Tror de mener at det er bra for dem å bli dullet med konstant og derfor kan man ikke snakke om bortskjemming, men det blir som nevnt over her, gode/dårlige vaner.

Min mening er at det ikke går an å bortskjemme små babyer, de gir uttrykk for et behov de har og den eneste måten de klarer dette på, er ved ja å skrike til slutt, hvis ikke vi voksne klarer å avlese signalerne deres.

Noen babyer kaldes "high need bebies", det er babyer som karakterieseres, som babyer, som er litt ekstra sensitive overfor den nye verden de er blevet sat i. Det er babyer, som kan ha et ekstra behov for å være ekstra mye hos mamma og kjenne hennes varme og lukt for å greie omverdenen og den rivende utvikling, som jo også skjer for den lille. Min filosofi er, at hvis et barns tryghetsdepoter blir fyllt opp, vil de helt naturlig selv søke ut mot verden, med en solid trygghet bak sig om at de som små har blitt forstått og vil derfor også møte sin omverden med den tillitten.

Det var min mening :o)

lykke til ....

Veldig bra skrevet "24 april".

Har nettopp lest boken "Alt om barnet" hvor forfatter skriver at barnet vil nærme seg toårsalder før hun er i stand til å planlegge innfløkte ting som "hvis jeg gråter og fortsetter med det, vil hun la meg få lov".

Mindre bebier kan ikke bli bortskjemt, de er rett og slett ikke "smarte" nok.. Skriker bebien har hun et behov som bør tilfredstilles.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...