PrincessElisabeth Skrevet 10. juli 2006 #1 Del Skrevet 10. juli 2006 vet ikke om dette hører til inne her, men må bare få det ut satt akkuratt i 15 min og venta på svar ifra inntakskontoret i fylkeskommunen, og etter de 15 minutten var det en sur dame som tok telefonen, og etter at jeg hadde spurt mitt spørsmål og si hva jeg hadde blitt fortalt begynte hun å prate om noe helt annet. Så er jeg ikke i beste humør så jeg avbryter og sier at det er ikke det jeg lurer på, så klikker hun faen meg i vinkel, starter å kjefte å smelle, og jeg er ikke i det beste humøret og sier det at hvis hun ikke kan oppføre seg skal jeg prate med en annen saksbehandler for jeg har ikke venta i 15 min for å ikke få svar på det jeg lurer på av ei gretten gammal, jah også roer vi oss begge to og dermed kommer det frem at hvis jeg ikke hadde ringt hadde jeg ikke hatt rett på fødselsstipend! Jeg er enda rettselev, dvs at jeg ikke har brukt opp mine 5 år som jeg har rett på innen vidergående. Jeg hadde fått hjelp av rådgiveren på skolen til å skrive dette brevet til dem, og de hadde jo mottat dette brevet men jeg ble ikke informert om at jeg ikke kom til å motta svar fra vigo, og heller ikke at jeg måtte skrive inn i denne søknaden om permisjon til fylkeskommunen om at jeg ville ha dokument på at jeg fortsatt er rettselev. Enkelte som ikke burde være rådgivere eller?! Denne rådgiveren har også gjort noe som ødela for hele semesteret i fjor. Jeg har nå gått tre år på vidergående, og ett av diss årene gikk jeg omigjen fordi hun gav meg feil info! Jeg har alltid villet bli frisør, og har først gått gk formgivning, jeg kom til henne på slutten av året og spurte om hjelp og om hva jeg burde søke, da mente hun at jeg først burde ta studiekompetansen, og for meg ble valget 3 år tegning form og farge. Når jeg hadde kommet inn på vk1 formgivning, ble jeg med henne og flere andre elever på besøk hos andre skoler for å informere om gand og hva som forventes på de ulike linjene, og da fortalte jeg litt om at drømmen var frisør men jeg ville ha studie kompetansen først. På veien hjem sier hun til meg "dette valget er jo litt dumt da siden du nå må gå på privatskole for å bli frisør"...HALLO?! det var jo hun som rådet meg til dette! så derfor gikk jeg ett år omigjen, for å ikke sløse bort ett helt år med å gå hjemme! Og nå viser det seg at hun ikke visste hva hun drev med denne gangen heller! Blir så forbanna på sånt og slike folk...tenk hvis jeg ikke hadde ringt, da hadde ikke jeg fått noe som helst av lånekassen! Sorry måtte bare få ut litt frustrasjon, flere som har noe på hjertet så slipp det løs Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5597208-s%C3%A5-utrolig-sint-andre-som-vil-frese-litt-fra-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 10. juli 2006 #2 Del Skrevet 10. juli 2006 Ville bare si at jeg skjønner fullstendig godt at du er frustrert.. vi har vært gjennom noe lignende - pga inkompentente saksbehandlere tok det min mann 14mnd å få fart i prosessen med omskolering - han måtte skifte yrke pga belastningsskader, noe som er langt fra uvanlig i hans yrke dessverre, og vanligvis en enkel sak å få gjennomslag for. Ønsker deg lykke til videre i saksbehandlingsjungelen... vær i hvert fall glad for at du nå faktisk FÅR utdanninga di, og støtten du skal ha fra lånekassen er det noe annet du vil ha ut av systemet eller lurer på så kom med det! vi er her Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5597208-s%C3%A5-utrolig-sint-andre-som-vil-frese-litt-fra-seg/#findComment-5597623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 10. juli 2006 #3 Del Skrevet 10. juli 2006 Ja, det irriterer meg at de klipper gresset på utsiden her tre ganger i uka, for det bråker så JÆVLIG. Irritert på de sinnsykt duste naboene som bor under her som har unger som griner hele tiden. Og nei, jeg overdriver IKKE.... De griller med kullgrill, så all røyk og tænnveske lukt kommer inn i leilighetern vår, til tross for at vi har alle vinduer og dører lukket, og jeg er drit lei at de bruker oppgangen her til personlig lagringsrum. Og jeg er drit lei denne hodepinen som gjør at jeg ikke får gjort en dritt hjemme, eller dratt på trening eller noe... Og drit lei av at jeg ikke klarer å skrive noe rett, skriver feil hele tiden pga denne hodepinen. Faenihelvetedittjævelfaen..... PUH...digg å få ut.........HEPP..... Dagens lille utbrudd! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5597208-s%C3%A5-utrolig-sint-andre-som-vil-frese-litt-fra-seg/#findComment-5597693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrincessElisabeth Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 10. juli 2006 godt andre også ser hvor deilig det kan være å få ut litt... Hun der rådgiver burde ihvertfall tatt noen kurs om ikke omskolering hadde vært best for henne, og det hjalp ikke så mye å bli møtt av ei hissig kjerring i andre enden når jeg prøver å forklare hva jeg har blitt fortalt...jeg forventer jo at hun skal virke service innstilt og ikke være meggete mot meg når jeg prøver å forklare situasjonen, i 25 min snakka vi og det kunne ha tatt henne 1 min å forklare det til meg hadde hun hørt etter på hva jeg hadde sagt men nei, hun måtte jo starte å forklare masse annet dritt! åhhh!!!!! Irriterende naboer har vi også, skal love deg! jeg er trett om kvelden og pleier å sove igjennom det meste, men gjett hvem som starta å luke og spyle rutene sine midt på natta, jo naboene våre! vi fikk ikke sove! det går ikke an å gjøre hva du vil selv om du har eget hus og spesielt ikke på nattestider! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5597208-s%C3%A5-utrolig-sint-andre-som-vil-frese-litt-fra-seg/#findComment-5597749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå