Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en snart 2-åring som i det siste går omkring og gnåler og sutrer hele tiden.

Hun sier alt i en så klagende tone, så vi holder på å bli sprø !

Kan vi gjøre annet enn å be henne bruke fin stemme ?

Hvorfor gjør hun dette, hun er jo stort sett blid ?

Flere som er maken ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5597166-hun-gn%C3%A5ler-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

forferdelig irriterende det der! Har vært litt sånn her også, "mamma-stemme" var det noen som kalte det da jeg klaget over det, - de bruker sånn stemme stort sett bare overfor foreldrene...

Prøv å ikke høre etter når hun bruker sånn stemme, eller prøv å gjenta det hun sier med et finere tonefall slik at hun hører hvordan det bør være... Ellers vil jeg gjerne høre gode råd jeg også! :)

Her og! Holder på å klikke! SYnes jeg maser hele dage; " Du må være glad, ikke syt, jamen du kan vel si det uten å sutre, jeg forstår ikke hva du sier når du sutrer, kan ikke du være glad i stemmen din, ikke kvin...." Blablabla, føler at jeg repeterer meg selv til det kjedsommelige. Tenker hver dag at jeg skal prøve å bruke mindre energi på det, bare overhøre henne, men det tærer sånn på tålmodigheten at jeg simpelthen bare MÅ si noe... Uff, føler meg alltid like tragisk når jeg hører etter hva jeg selv sier...

Dessuten; trehundretusen ganger "Mamma" i løpet av dagen er også ganske slitsomt! Husker hvor vi strevde for at hun skulle lære dette ordet så tidlig som mulig! ;-)

Vi bruker å si ayt vi ikke hører hva gutten vår sier før han bruker ordentlig stemme. Det er også viktig at det ikke "virker" både i forhold til å få opmerksomhet og ting eller å få lov til. Altså: barnet alternativet som du godtar - fin stemme, og overse til dette skjer

Ja, uff! Det er forferdelig irriterende den gnålingen. Men det blir bedre. Er bare en fase. I alle fall håper jeg det. Her i gården ser det ut til å begynne å gi seg. Og det er bra, for sutringen begynte å smitte over på meg. Gikk rundt å var sur hele tiden jeg også til slutt. Jenta mi er 2,3 år.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...