Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 10. juli 2006 #1 Del Skrevet 10. juli 2006 Hvordan kan vi gjøre dette greiest? Småen er ca 1 1/2 år når lillesøster blir født. Da han ble født hadde vi familierom, og reiste hjem 3. dag etter fødselen, og både jeg og mannen min var kjempefornøyd med det. Egentlig kunne vi ønske oss å gjøre det slik igjen, men hvordan vil den lille gutten vår i tilfelle ta det? Vi har masse familie rundt oss som kan passe. Det gjør de nå også, men aldri så lenge. Han kan være hos de ene besteforeldrene sine hele tiden mens vi er på sykehuset, men vil han ha det bra da tror dere? Jeg har litt småpanikk for å ligge på "vanlig" sykehusrom med flere andre, og vil heller da reise hjem samme dag som jeg føder. Men det er jo heller ikke så greit med en liten på halvannet som springer rundt. Hvordan har dere gjort det? Noen gode tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5597128-f%C3%B8dselbarsel-og-s%C3%B8sken-p%C3%A5-1-12-%C3%A5r/
lilleBrumm Skrevet 10. juli 2006 #2 Del Skrevet 10. juli 2006 Hvis dere har familie som kan passe tror jeg ikke det blir noe problem. Snakk om det på en positiv måte og gjør litt stas med at han skal få være på ferie når lillesøster blir født. Han kan jo komme på besøk på sykehuset og har dere familierom kan han jo være der en stund om gangen. Pappa'n kan jo dra litt til og fra også. Finne på noe spesielt sammen med storebror. Vår eldste var rundt 20 mnd da lillebror ble født og min erfaring er at det er uhyre viktig å gjøre stas på storebror. Gi ham masse oppmerksomhet og fokusere på hans rolle oppi det hele. Be besøkende snakke med storebror først, kanskje ha med en "storebror-gave" i tillegg (eller istedenfor) gave til lillesøster. Dette vil dere tjene på i lengden, da storebror vil ha positive minner fra da lillesøster kom til verden, ikke minner om å bli tilsidesatt. Personlig ville jeg heller reist hjem enn å bli liggende på rom med flere andre. Det kommer sannsynligvis jeg til å gjøre hvis ikke min mann kan være der så mye som jeg ønsker/trenger. Men det er jo noe du kan avgjøre etter fødselen. Det er veldig vanskelig å vite hvordan formen kommer til å bli. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5597128-f%C3%B8dselbarsel-og-s%C3%B8sken-p%C3%A5-1-12-%C3%A5r/#findComment-5600769
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 23. juli 2006 Tusen takk, lillebrumm! Det er helt uaktuelt for meg også å bli liggende på sykehuset alene. Jeg måtte overnatte der en natt nå, for de var redd fødselen var i gang (hadde bare uvi. Men fikk jevne "tak" i ryggen som ikke ville gi seg.) Jeg sov tre timer den natten, og gråt da de sa jeg ikke fikk gå hjem (stod opp midt på natten og spurte). Så det takler jeg ikke, blir kjempestresset / redd av det. Andre som har råd å komme med? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5597128-f%C3%B8dselbarsel-og-s%C3%B8sken-p%C3%A5-1-12-%C3%A5r/#findComment-5704888
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå