Gå til innhold

frustrert :-(


Gutten vår 07/07/06

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 3 dager på overtid. (vet det er mange som har gått mye lengre over enn det, så jeg skal prøve å ikke klage for mye...)

 

Men det er så frustrerende med disse falske riene,(kynnerne) som bare blir sterkere og sterkere og gir meg falske forhåpninger om at fødselen er i gang!

 

I går kveld hadde jeg regelmessige sammentrekninger der smerten satt i ryggen, nedover beina og på magen. Jeg har hatt kynnere mange ganger før, og da har jeg bare kjent at magen har blitt hard, Men denne gangen fikk jeg selvølgelig forhåpninger om at det var rier! De kom med ca 15 min mellomrom hele kvelden og varte i ca 1min. Jeg la meg om kvelden og sovnet fra det hele. (sier noe om at det ikke var så vondt...). Gjett om jeg blei skuffa i morges da ingeting var skjedd!!!

 

Håper at dette kan være et tegn på at fødselen nærmer seg og at jeg slipper å gå sånn som dette i 14 dager til! Er det noen som har hatt lignende opplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei - skjønner at det kanskje ikke er dette du vil høre, men med termin 7. juli er du 3 dager over termindato, og fortsatt ikke på overtid, som jo ikke er før to uker etter termindato. Du vil nok høyst sannsynlig slippe å gå slik i fjorten dager til, både fordi det høres ut som det er såpass mye action at du ikke har lenge igjen, og fordi du nok vil bli igangsatt om senest 11 dager. Jeg hadde selv termindato 6. juli, og har ikke et eneste tegn på at noe er på gang, så egentlig er jeg ganske misunnelig på kynnerne dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen :-)

Jeg vet at det ikke kalles overtid før 14 dager etter termin, men jeg ser at mange bruker å si "overtid" etter termindato likevel. ( derfor gjorde jeg det også ;.) Termin er jo egentlig en lang periode på 4 uker, så hvis jeg føder om en uke, så er jeg fortsatt innenfor termin. Lett å blir hengt opp i den datoen. (Dessuten føder faktisk 70% av alle gravide ETTER termindato, førstegangsfødende og flergangsfødende, så jeg er egentlig ganske dum som hadde håpet å føde før ;-)

 

Hadde faktisk aldri trodd at jeg skulle bli så lei, er litt overrasket over meg selv. Men det er vanskelig å styre akkurat det. Men det er selvfølgelig godt å kjenne at kroppen jobber og forbereder seg til fødsel! Jeg har en stor baby i magen, så jeg har litt angst for at han bare skal vokse og vokse. Det gjør at jeg bli litt ekstra utålmodig kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke å ta motet fra deg, men det at du har mange kynnere er desverre ikke noe tegn på at fødselen er nært forestående:-(

Jeg har gått sånn som du beskriver i over en mnd, sist gikk jeg enda lengre.

Like skuffa hver morgen. Utrolig frustrerende å gå på den måten.

MEN pass på når det virkelig er igang. Har du blitt "lurt" før er det lett å ikke ta ting alvorlig når det virkelig skjer. Sist rakk jeg såvidt sykehuset fordi jeg trodde det bare var tull...

 

Håper du slipper å gå særlig lengre. Overtid er noe jeg ikke unner noen! Og "alle" kaller det overtid når en er over termin, også jordmødre og leger (iallefall de jeg har vært borti:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg har 11 dager igjen og begynner å bli litt utålmodig. Så jeg skjønner deg godt... jeg er heller ikkje en slik person som trudde jeg skulle bli så lei som alle snakker om... men nå er jeg ukomfortabel i alle mulige stillinger, både sittende, liggende og stående. gleder meg utrolig mye til å få kroppen min tilbake og ikke minst til babyen vår kommer... Er en så utrolig STOR ting å glede seg til at enhver bli litt utålmodig....

 

Når d gjeld kynnere har jeg faktisk ikke hatt så mange nå på slutten.. var plaget med dem midt i svangerskapet da jeg jobbet alt for mye og var stresset.. med en gang jeg kuttet ned på jobbingen ble kynnerne borte. håper ikkje d betyr at fødselen er langt unna selv om jeg ikke har kynnere nå? noen som vet? Jeg er begynt å modnes nedtil og hode godt festet, så da regnet eg med at ting var ikke så fryktelig langt unna...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...