Gå til innhold

3D UL, når i svangerskapet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når i svangerskapet er den beste tiden å ta 3D UL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. j har akkurat bestilt 3d ul i uke 26.. han legen sa da at for å få best bilde av babyen bør man ha d i mellom uke 24 og 34 ca.. lykke til

• 1 måned senere...
Skrevet

På Balder klinikken anbefaler de mellom 20 og 25 da er det vistnok best å se div osv ;o)

Skrevet

i larvik sier de mellom uke 15 og 25

Skrevet

jeg skulle på en helt vanlig ultralyd igår, men fikk i stedet en 3D ultralyd... jeg er i uke 34, og synes bildene ble kjempebra!!

det er jo fjeset du allerhelst vil se regner jeg med, og det ser du meget bra selv i uke 34:)

da er ungen større, og ansiktstrekkene er mer markerte... når barnet er rundt 20 uker, så er det jo ikke særlig med fett på det, og det ser ikke helt ut som en baby enda, så jeg vil anbefale å vente..

jeg fikk se nesen, øynene, kinnene, haken, halsen og til og med hårtufsene som var på det lille hodet! hehe.. var helt fantastisk.... :)

Skrevet

Vi ble anbefalt og ta 3d ultralyd mellom uke 29, nå ble det sånn at jeg kom dit i uke 30 ( Var der i dag faktisk.. ). Bildene ble veldig bra og det var en veldig hyggelig opplevelse. For folk i distriktet rundt Mjøsa kan det sies at jeg og samboern var hos Mjøskirurgene på Gjøvik. Betalte 900kr for bilder og ca. 40 min med ultralyd. .Legen var meget hyggelig og svarte på alt jeg spurte og grov om og forklarte tydelig for hvert bilde.Veldig godt og betryggende at han sjekket nøye at alt står bra til med barnet. Fikk også vite at jeg venter ei lita jente,så nå venter jeg bare på at hun vil ut! :)

Skrevet

mente selvfølgelig i uke 29.. hehe, litt trøtt her sent på kvelden. ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har i venninne som tok 3d i uke 18. Noen sa at det ikke kom til å bli bra. hun ble fornøyd. Det var mer som et foster, spør du meg. Men det er vel greit å hab ilde av det og.

• 1 år senere...
Skrevet

takk for svar :) 9 uker, så lenge å vente enda, men det blir nok mellom uke 25-20 tenker jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...