Gå til innhold

noen andre som føler det slik?!

Anbefalte innlegg

Jeg synes at det er helt for jævlig å bli kalt tjukk, rett og slett...og stor og alt dette, og det er ikke akkuratt så sinnsykt koselig når folk jeg kjenner kommer mot meg og sier "neimen så tjukk du har blitt nå" eller "åh hvor stor du har blitt"!

Føler at jeg er den lille musa som har vokst opp til ett gigantisk troll som alle har retten til å kladde på!

Jeg synes også at det er koslig hvis folk kommer bort og spør hvor langt jeg er på vei og kjenner på magen, men ikke når de åpner med noe jeg føler meg støta av....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5596480-noen-andre-som-f%C3%B8ler-det-slik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det med humor - kjøp deg et par t-skjorter her på nett, det fins en på bim-shoppen med skrifta "jeg er ikke feit, jeg er gravid" og en på www.bebistrojan.se med et stop-skilt og skrifta "stop! rør inte min mage".... :) hihi..

Ellers så må jeg si meg veldig enig - det er aldri gøy å få sånne kommentarer, spesielt ikke når en er gravid og helst vil stråle. Jeg er råstolt av magen min, bruker klær som fremhever den og endelig føler jeg faktisk at jeg stråler. Jeg er ikke feit, men ganske overvektig, brei over ræva, store pupper osv. Men jeg får faktisk ikke så mange kommentarer på størrelsen min nå, mest at magen er blitt gigastor på kort tid.... men altså - jeg skjønner godt at du blir frustrert, det virker som om enkelte tror det er fritt fram til å si hva som helst når man snakker med en gravid. De tenker ikke på at det faktisk kan såre...

hold deg hard, vit at du stråler, og ha på deg frekke t-skjorter :)

klem fra et felles søstertroll :)

takk det hjelper, aner ikke hvordan jeg skal forklare det men det hjelper å vite at folk er i samme båt.

Er ikke liten av størrelse og blir lei meg når folk kommer med slike kommentarer, som du sier så tror folk at det nesten er fritt frem, akkuratt som om magen gjør det lettere å fordøye siden man vet at det er en baby der, men det forandrer ikke akkuratt ordene de bruker.

Føler at alle andre gravide er så fine å se på, se disse store magene og se at de gløder/stråler, men jeg ser det på alle andre enn meg selv, føler jeg ser slapp og trett ut, generelt sett...akkuratt som gnisten i huden forsvinner :S noen andre som kan sette ord på det? Utbrent kanskje?

Kaller meg selv for feit jeg.... Er ikke helt tynn i utgangspunktet, og nå ser det bare ut som jeg har levd på kake i det siste :( Har ikke fått sånn fin spretten gravidmage, men er blitt større og breiere over det hele. Er også slapp, sliten og gusten, og holder meg mest hjemme på sofan hos meg selv. Vet ikke hva jeg skal kalle det, men det føles ikke noe særlig nei...

Jeg føler meg sliten, men har heldigvis hatt et oppsving i formen de siste to ukene. Er i uke 16 nå, men de første månedene har vært relativt lite strålende gitt... har vært kvalm hele døgnet, kasta opp, hatt hodepine, følt meg fullstendig utslitt, og har vært såpass dårlig i formen at folk på jobb begynte å kommentere det... nettopp derfor nyter jeg nå at jeg endelig er litt mer ovenpå og kanskje gløder litt :)

Får så mange kommentarer på magen min at jeg allerede er lei.... "dette MÅ da være tvillinger", "ja her har det skjedd ting ja, du spiser vel minst for to ser jeg", "ojoj du føder nok før jul du ja, ingen tvil" eller favoritten min "oj er du SÅ STOR allerede ja dette blir et langt og tungt svangerskap ser jeg".... hehe... må jo le også, utrolig hva folk får seg til å si :)

prøv å ta dette med fatning jenter - vi er vakre selv om vi er store (mange vil nok garantert putte meg og i "feit"-kategorien, Nepa), gløden kommer nok snart til dere også!!!! Se heller på kommentarene som underholdning :) Ikke lett - men prøv :)

Annonse

Jeg har da alltid vært rund,og sånne kommentarer har jeg fått hele livet,men man må bare ta dem med humor, som ka-ping påpeker. Tror sånne t-shorter hadde vært noe for meg gitt :P

Dere er alle vakre,jeg sover jo i 16 timer om dagen ca,ser trøtt og jævlig ut hele tiden. Men jeg vet det er verdt det til slutt. Når man sitter med det lille nurket i armene så er nok det siste man tenker på at man har noen kilo ekstra :D

jaja men når det ikke har gått opp for en da :P

jeg vet at jeg skal ha baby, men det har ikke gått opp for meg at jeg skal bli mamma, tror ikke det kommer til å gå opp for meg før hun er i armene mine, og det at jeg skal ha baby kommer nok til å gå opp for meg når den er på vei ut ;)

Min gravidemage er fortsatt fraværende, så jeg har enda ikke opplevd å få noen kommentarer, men jeg skjønner at det ikke er så moro! Vet ikke selv hvordan jeg kommer til å ta det hvis noen sier sånne ting. Men av erfaring vet jeg at folk ofte bruker sånne kommentarer uten å mene noe vondt. Det er kanskje ikke alltid så lett å vite hva man skal si til en som er gravid, man vil jo kanskje vise litt interesse for den voksende magen. Og magen blir jo stor, det er vel ikke til å skyve under en krakk? Synd at vi skal ta "stor" på en negativ måte, når det egentlig bare er fint! Det hadde da vært mye verre hvis magen ikke vokste som den skulle. De som sier sånt tenker sikkert ikke over at dette er noe å ha komplekser for, det er jo helt naturlig å bli større når man er gravid. Jeg tror det hadde føltes like ille hvis folk lot helt være å kommentere magen, fordi de følte at de ikke kunne si, oj, så stor den er osv.. Men som sagt, jeg har foreløpig ikke opplevd det selv, så kanskje jeg skifter mening om noen mndr!

Men jeg er sikker på at dere er flotte alle sammen, og jeg synes dere er heldige som har fått mage. Hver dag speiler jeg meg for å se om min har vokst noe, men den gang ei...! (12+2)

hehe er enig i det du sier, har ikke blitt sint på folk eller noe, men kjenner det er litt vondt å få høre at man har blitt tjukk, for tjukk er noe annet ville jeg si.

At man blir større er en helt vesentlig ting men er nesten litt vondt å få høre at man har blitt stor hvis det er slik som i min situasjon, har litt komplekser rundt dette, men for første gang er det gøy å gå i bikini ;)

så magen har helt klart sine fordeler ;)

Ja, hvis det går påden generelle størrelsen, og ikke magen er jeg enig i at det er frekt!

Tenkte bare at vi jenter sikkert lett misforstår "oj, så stor du har blitt" til å gjelde hele kroppen generelt, selv om de som sier det sikkert mener magen. Men ja, hvis de direkte snakker om andre kilo en "magekiloene" da er jeg enig med dere. Sånt burde man spare seg for! Det er aldri morsomt å få negative komentarer på kropp, uansett om man er mini, medium eller maxi, hehe:-)

Annonse

Jeg får ofte den morsomme "ja du spiser for to ser jeg" noe som er bullshit fra ende til annen - jeg spiser faktisk ganske små porsjoner nå pga uvelhet og kvalme. Det er bare at jeg er "stor" rundt hele meg, og derfor antar folk tydeligvis at jeg spiser masse. Rumpekiloene får jeg mye kommentarer for. Og puppene. "du sitter i hvert fall stødig" får jeg høre. Greit nok å si det selv om seg selv med galgenhumor, men det betyr ikke at det er greit at andre sier det om meg, TIL MEG! gr.. beklager, måtte bare ut med litt steam der :)

Ikke familie og venner, bare bekjente, heldigvis. Og min halvdemente farmor som har mista all evne til å tenke folkeskikk etter hun ble gammel og litt fjern... hehe... henne overhører jeg jo glatt, men det er litt ubehagelig at folk man bare kjenner så vidt kommenterer ens størrelse... Men jeg opplevde faktisk i forrige graviditet at magen ble "allemannseie" - at VILT FREMMEDE kom bort til meg og tok på meg! Direkte ubehaglig syns jeg faktisk.

Ja, dette har jeg hørt flere si...Veldig rart fenomen, men holder seg jo gjerne i en viss avstand fra folk, begynner ikke å ta på fremmede!!

Og at bekjente lirer av seg sånne frekkheter er jo drøyt, lurer på hva som gjør at folk tror det er greit. De skjønner det vel kanskje ikke selv. Jeg er spent på hva slags kommentarer jeg kommer til å få etter hvert... Men da må den magen se å få vokst litt da, den er så kjipt altså! Hehe:-) Første gang i livet jeg vil ha større mage gitt!

Huff det hender jeg føler det litt smårart... folk lurer på om det enten er tvillinger, eller om jeg har feil termin... jeg blir liksom sittende igjen med følelsen av at de tenker "hun presser sikkert ut magen med vilje" eller noe sånt... men det får bare være - jeg holder jo inn magen som vanlig men det funker ikke - den strutter rett ut, gravid og fin :) Var sånn med første ungen også, så jeg er ikke særlig overraska egentlig. Har framoverliggende livmor, samt at alt ligger MIDT foran, har akkurat samme midja nå som før jeg ble gravid. For midje har jeg faktisk, det er liksom bare at jeg har så mye pupper og rumpe og lår at jeg blir ganske så chubby.

Kommentarene tar jeg med knusende ro. Det er jo ingen som sier det for å være slemme. Sambo kaller meg bare "tjukka" nå, og det er helt greit det ;)

At magen har vokst raskt de første 12 ukene har jeg også fått hørt. Men de sier at det vises at jeg har gravidmage og ikke ser tjukk ut lenger da, så det er jo bra.

mener ikke at folk prøver å være frekke, vet jo at de bare prøver å vise at de intresserer seg, men enkelte ting kan misoppfattes, spesielt av oss med hormoner som gjerne hører det vi vil høre ;)

det gjelder ihvertfall meg, og jeg er allerede fiksert nok på kroppen min og alle forandringene.

Har alltid fått høre ting om brystene, aldri noe negativt men er lei av å¨høre "skjekk de brø'a da" osv, blir for mye av det! Har ikke noe ekstra sånn sett, er ikke stram trent heller men ikke sånn lubben heller...vet ikke helt hva jeg er jeg ;) men liker ikke at folk sier at jeg har blitt stor, spesielt ikke hun ene som påpekte at jeg var så mye større enn andre som var i samme måned som meg, akkuratt som om hun visste hva som er normalt og ikke normalt innen magestørrelse...akkuratt slike ting sårer endel, selv om jeg vet at det ikke er ment som det :S

Jeg har alltid lagt på meg mye i begynnelsen av svangerskapene og så stått stille, derfor har jeg bare sett fet ut til magen begynte å komme i ca 6 mnd. Denne gangen har også vekta gått opp endel, men magen er også på plass.(25+5 uker nå) Jeg passer på å gå i klær som fremhever gravidmagen ( mammaklær). De to andre gangene gikk jeg gravid stort sett på vinteren og følte da at det var vanskeligere å finne klær som fremhevet det at jeg var gravid. Er i dag stolt over magen og glad for at den kan synes. har ikke stor mage siden jeg er lang i ryggen og bærer barnet langt inn, men gjør som sagt alt for å fremheve den. Vær stolte over magen deres jenter. Folk mener ikke å såre, de vil bare vise at de er interessert. Skjønner at det er sårende å høre at man ser fet ut, ihvertfall hvis man føler det selv. JEg fikk også høre det at jeg var stor, selv om jeg visste at magen var mindre enn gjennomsnittet, da fortalte jeg at det var jeg ikke. Man kan unnskylde seg med å være litt uhøflig mot folk når man er gravid p.g.a hormoner

*ler*

Leser om dere som blir fornerma når dem kaller dere tjukke, store , boller osv,,,

Det er faktisk like sårende når jeg må fortelle folk at jeg er halvveis i svangerskapet og dem svarer : det hadde jeg aldri kommt på en gang.

Det viser jo ingen ting at du er gravid.

Jeg vil jo at det skal vise, så jeg går me de strammeste genserne jeg har for å få frem magen, men til ingen nytte der.

Så hvorfor ikke kose dere med de kallenavnene,,dere vet jo at ingen mener no vondt med det;)

syns nok at det hadde vært like sårende , det er helt sant, er stolt over magen, er ikke det det går på, er bare at enkelte kallenavn er litt krenkende, spesielt hvis det er rundt dette man selv har eller har hatt komplekser. Tror de fleste ser det ;)

Kallenavn og kommentarer som går bare på magen kan jeg leve med. Men jeg syns faktisk ikke jeg skal behøve å være nødt til å finne meg i at folk finner det fritt fram å kommentere størrelsen på KROPPEN MIN når jeg er gravid!

Jeg føler det ikke slik i det hele tatt! Sjefen min kaller meg tjukka og bolla støtt og stadig og han river gjerne i en allsang på kontoret med sangen "nei så tjukk du har blitt" osv..

Blir også "mobbet" hver gang jeg skal på bassengtrening for BL om at jeg må huske å holde munnen lukket i bassenget, for hvis ikke går jeg rett til bunns og sånne kommentarer som det!!

Men synes nå bare det er artig jeg da, og ler sammen med de. De sier jo bare sannheten, jeg har blitt stor og magen ser jo ut som en kjempebolle... Så skjønner jo egentlig ikke at folk tar seg nær av det jeg da, for det er jo sant....!!

Men du sier noe over her om komplekser, og jeg tror absolutt at det kan være noe der som gjør at du reagerer annerledes enn meg.

Jeg har aldri hatt noe særlig komplekser eller dårlig selvtillitt på noen områder.

Nei.. vet ikke jeg assa, bare fabler i vei her jeg skriver. Folk er jo forskjellig. Og broren min har alltid sagt om meg at jeg ikke har vett til å skamme meg.. hehe.. mulig det er noe der :P

Seriøst, det er jo synd at du føler det slik da, for det er jo en periode du burde gløde!! Men om du er sliten og slapp, så har jo det innspill på hvordan man føler seg sånn rent kroppslig også.

Jeg er sikker på at du ser kjempeflott ut jeg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...