Gå til innhold

Hjelp - krampe i leggen...!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Natt til lørdag opplevde jeg krampe i leggen...SKIKKELIG krampe, hyl og skrik som det gjør vondt-krampe, klarte ikke rette ut foten selv, måtte vekke mannen min og HAN måtte gjøre det. Hvis det er sånn krampe fotballspillere får, så skal de heller få lov til å ligge og vri seg på matten! ;-)

Det jeg lurer på, er om det er vanlig å ha vondt så lenge...dette skjedde jo for mange dager siden, og jeg kan fremdeles ikke gå ordentlig! Kjennes ut som om jeg har kjempegangsperre i leggmuskelen, rett under knehasen, på ene siden...noen som har opplevd dette? Jeg er jo litt vár også for at kaaaanskje det kan være blodpropp, har jo vært ute og flydd flere ganger i sommer, er jo litt nervøs for at det kan være det...

Kanskje jeg rett og slett skal ringe legen med en gang... :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5596075-hjelp-krampe-i-leggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har hatt tre leggkramper til nå - og flere skal det vel bli! :-/

Infernalsk vondt!!! Jeg har også hatt vondt noen dager etterpå, iallefall 2-3 dager. Kjennes ut som om jeg har fått et skikkelig spark i leggen, stiv og støl. Velger å tro at det er helt normalt :-)

Det er visst vanlig, fordi muskulaturen får seg en skikkelig "smell".Hadde det et par netter jeg også,hadde aldri i livet trodd det skulle være så vondt. Det var ømt i mange dager etterpå. Fikk råd om Vitamin B6 og kalk, det har jeg tatt hver dag siden, og har ikke hatt flere kramper. Prøv det:)

Tusen takk for svar og råd begge to! Litt lettet nå...det gjør jo ondt enda, men hvis det er vanlig, så kan jeg i hvert fall puste lettet ut. :)

Ser jo helt rar ut her jeg pingser avgårde med stor mage, hehe...

Ha en fin dag videre! :)

Hei

Jeg har hatt problemer med leggkramper også før jeg ble gravid. Men etter at jeg ble gravid har de vært hyppigere og ikke minst kraftigere. Våknet opptil tre ganger pr natt med skikkelig vondt. Klarte ikke å gjøre noe selv, og samboeren min fikk ikke røre, for det gjorde så vondt. Men hadde ikke vondt i flere dager etter, selv om det kunne kjennes en god stund da. Hjalp å massere det godt etterpå. Da kan det være godt med hjelp fra kjæresten.

Men i alle fall, fikk beskjed av jordmor om å spise bananer. Hun visste ikke om det hjalp, men skadet jo ikke prøve. Og Siden jeg begynte med en banan hver morgen for to uker siden, har jeg ikke hatt en eneste krampe! Så det er virkelig verdt å prøve jenter!

Jeg er oppe hver natt nå, med krampe i en eller begge leggene!

Fryktelig slitsomt, og ikke alltid like enkelt å stoppe heller. Står på beina og tasser rundt, kan ta opptil 10-15 minutter for meg før det går over.

Men jeg får krampene på utsiden av leggene, ikke midt på bak der jeg trodde det var vanligst å få.... Hmm...

Annonse

Jeg har faktisk spist bananer hver dag siden det skjedde, jeg, fordi at mirakel av alle mirakler så husker jeg tilbake til 1992 da jeg hadde "Anatomi, fysiologi og genetikk" på Høgskulen, og at jeg da lærte om noe som het "natrium-kalium-pumpen" i muskulaturen - og jeg vet jo fra diverse ernæringspropaganda de siste årene at bananer er stappfulle av kalium. Så da tenkte jeg faktisk at hvis det var en ubalanse i dette systemet som bidro til krampe, var det lurt å spise banan!

Ikke verst hva??? Måtte bare skryte litt, hehe - ikke verst at det er NOE fra den spede studietid som faktisk har festet seg! Stolt nå

hilsen akademikeren (hihihi tuller!)

Hei...jeg jar slitet med leggkramper fra ca. uke 24...er nå i uke 29 og det bare fortsetter:( Har faktisk hatt det nesten hver dag og annen hver gang i hver legg :( Tok kontakt med jordmor for par uker tilbake, ble bedt om å komme å ta noen prøver....fant ut idag at jeg som er såååå glad i melk og melkeprodukter (og som spiser/drikker de regelmessig) har d-vitamin mangel:(( Merkelige greier as...skal starte med mulitvitaminer igjen jeg...også stå på med å få i meg melk og melkeprodukter hehehe...

lykke til...forrestenm, jeg har de også over flere dager...altså smrtene går ikke bort uansett hva jeg har prøvd....vi får bare stå på jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...