jordbærsjokolade Skrevet 10. juli 2006 #1 Del Skrevet 10. juli 2006 Hei Leontine! Jeg bare lurer på hvordan det er med deg, er du helt i sommerferie modus nå og bryllupsmodus? Jeg er like ivrig som før og lever i denne "skal bli gravid" bobla mi...Venter mensen i morgen men ikke noe pms ennå..tar det som et godt tegn:) Men, ingen krise hvis ikke. Da skal jeg kjøpe meg en flaske rødvin i helgen og litt deilig ost sånn at jeg og kjæresten kan kose oss litt sammen, med kjempe god samvittighet! Håper alt er bra med deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/
Leontine Skrevet 10. juli 2006 #2 Del Skrevet 10. juli 2006 Hei hei Elinelinea! Joda, alt går bare bra. Har faktisk fått roet litt ned med alt dette babystyret, og har funnet en ro mens jeg venter. Stresser ikke like mye, vet at til høsten skal vi prøve på nytt! Men har bestemt meg for å dra til to ulike gynekologer, bare for å høre hva de sier. Skal også prøve progesteron krem. Er akkurat ferdig med første mens etter MA'en, så nå er vel kroppen på vei til det normale igjen. Men gleder meg til å begynne å prøve igjen ;o) Nå er det litt under to uker til vi reiser, og tre uker til selve bryllupet. Gleder meg masse til å komme bort, og tenke på helt andre ting. Har også fått vite at jeg får forlenget vikariatet jeg har på jobb, så nå begynner ting å ordne seg. Tror det er fornuftig at du har en avslappet innstilling til det å bli gravid. Hvis du ikke er det denne gangen, så er det bare vente til neste måned. Ikke stress; det kan ikke være en god start for et svangerskap! Bruker du progesteron? Hvordan synes du det virker? Blir du fulgt opp av lege? Er det noe ferie på gang da. Godt med sommer (selv om det regner hele tiden ( ). Er du begynt å planlegge bryllup? Hvordan passer det inn hvis du blir gravid. Vi hadde egentlig tenkt å ha stort bryllup her hjemme, men siden jeg ikke hadde fast jobb, valgte vi å utsette det hele. Å nå som vi er ikke er gravid, passet det bra å gifte oss. Blir litt rart uten familien der, men vi skal ha en liten middag for de nærmeste når vi kommer hjem. Er du nervøs for i morgen? For å se om du er gravid mener jeg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5599220
jordbærsjokolade Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 11. juli 2006 Åh, masse å glede seg til:) Skal dere gifte dere på stranden? Vi har ikke begynnt helt å planlegge ennå...Først vil jeg bli gravid, også vil jeg være gravid i minst 4 mnd, sånn at jeg er nesten sikker på at den sitter. Blir jeg gravid og alt går bra blir det bryllup ca tre mnd etter fødsel, sånn at jeg kan komme litt i form igjen og muligens gå ned noen kilo. Gikk opp faktisk en del etter at jeg ble gravid begge gangene. Så, hvis alt klaffer..dvs at jeg er gravid nå, at jeg ikke mister og at jeg føder i mars en gang, blir det bryllup i juni / juli:) Men, vet jo nå at alt ikke alltid går som planlagt så venter litt med å glede meg! Begynner med progesteronen når jeg får positiv test, har ikke noe funksjon når jeg ikke er gravid. Men begynnte på chrinone rett etter EL sånn i tilfelle ( får du det av legen din du? har viss hjulpet mange, men ingen vitenskapelig testet virkning).. Ingen mens i dag, og har testet ultra svakt positivt. Så svakt at jeg tror muligens at jeg så det bare fordi jeg ville se en strek. Må teste igjen om to dager hvis ingen mens:) Ferie kan vi ikke ta, er akkurat flyttet til norge etter et år i utlandet så ingen feriepenger oppspart. Har rett og slett ikke råd! Så deilig med forlenget vikariat, mitt går ut i slutten av August, så her er det mer usikkert. Men jeg får nok en ny jobb etterpå tenker jeg, gidder ikke å blir stresset pga det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5605835
Leontine Skrevet 11. juli 2006 #4 Del Skrevet 11. juli 2006 Hvilken test bruker du? Forrige gang testet jeg ca fire dager etter IKM med Quick response, viste negativt. Prøvde på nytt to dager etterpå med QR, også negativt. Så en litt over en uke etter IKM testet jeg med Clearblue, og den var klar og tydelig positiv! Så vent et par dager og la kroppen evt produsere flere hormoner. Husk at man kan teste neg opptill 10 dager etter IKM, så kommer ikke TR er det bare å vente i spenning. Hvordan er følelsen da? Jeg har vært ganske sikker på at jeg var gravid selv om testen viste neg. Magefølelsen har alltid vært der, også nå jeg ikke var gravid og ventet på TR. Planen er å gifte seg på stranda ved solnedgang, og det blir bare oss to og presten fra sjømannskirka. Etterpå skal vi ha middag på balkongen vår, med egne servitører og champange. Blir både en stille og rolig seremoni og middag etterpå. Så tar vi hele ferien som en bryllusreise. Vi skal ha en middag for nærmeste familie like etter vi kommer hjem, og så en fest for venner og bekjente litt utpå høsten. Selv om vi ikke har et "normalt" bryllup, har vi lyst til å feire sammen med familie og venner, og da gjør vi det sånn. Blir dessuten ikke så dyrt. Så er det bare å sette i gang igjen til høsten. Er nettopp ferdig med første mens, men har litt småblødninger ennå (10 dager etter første mensdag), mest på dopapairet om morgenen. Hadde du det slik også? Var mensen rett i forhold til syklus? Eller hadde du flere dager mellom enn normalt? Bruker du sånn progesteron krem som man får kjøpt på helsekost? Er ikke Crinone dyrt? Skal be om å få Crinone, men tror jeg skal kjøpe progesteron krem på helsekosten. Kan jo ikke skade!? Det er litt stress med jobbing, synes nå jeg. Er lærer og det er vanskelig å få seg noe fast. Må bare holde ut og håpe at jeg får fortsette i vikariater til det kommer noe mer fast! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5606520
jordbærsjokolade Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg har brukt cb og qr om hverandre jeg..Men nå skal jeg ikke teste mer, har ikke råd rett og slett.Men har jeg ikke fått tr på fredag tester jeg igjen. Vet ikke helt med magefølelsen, føler meg egentlig helt normal..litt oppblåst kanskje, men det er jo vanlig før tr også.. Også har jeg en merkelig tung og litt vond følelse i underlivet..men kanskje dette har med tr å gjøre også? Må prøve å ikke overtolke også Ja, kjøpte progesta care på helsekosten. Den koster 500. Jeg tror nok den er overflødig hvis man bruker Chrinone som virker mer lokalt? Men det skder jo ikke å prøve begge to? Chrinone koster 500 for 15 vagitorier. Har fått resept av to forkjellige leger jeg (måtte gardere meg) på den ene resepten står det at man skal ta en vagitorie annenhver dag. Men tror de fleste her inne tar en hver dag. Da koster det ca 1000 i mnd. Jeg fikk en veldig svak mens jeg. Begynnte med spotting 33 dager etter utskrapning og "vanlig mens som varte i ca 5 dager på dag 36.. jeg har til vanlig 28 dagers syklus ! ja, hører det ikke er noe særlig marked for lærere nå, det er rart hvordan det forandrer seg! jeg utdannet meg til førskolelærer for å jobbe på smskole trinnet, men det kan jeg jo bare glemme nå! Hva gjør du eventuellt i forhold til trygdekontor og vikariat hvis (NÅR) du blir gravid igjen? Hmmm, kanskje vi også skal gifte oss på en strand ett sted og bruke penger på det i stedet gitt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5607713
Leontine Skrevet 11. juli 2006 #6 Del Skrevet 11. juli 2006 Gleder meg vilt til å gifte meg i Thailand! Stille og rolig, bare vi to med fokus på det viktigste; nemlig oss to! Begynte å planlegge bryllup her hjemme, men vi måtte avlyse pga at jeg ikke hadde fått jobb. Så da vi mistet nå i mai fant vi ut at dersom det skulle skje i nærmeste fremtid, måtte det skje i sommer. Vi bruker ca. 30000 på hele reisen, men sambo er ansatt i SAS, så billettene får vi billige. Hotell får man til 500 kr pr natt, og da er det LUKSUS! Å så får vi bryllupsreise samtidig. Skal oppdatere deg når vi kommer hjem, men tror allerede det kommer til å bli veldig fint! Å så er det enkelt å planlegge... Nå er det bare 10 dager til vi reiser. Så lenge du har vært i arbeid i over 6 mnd, har du rett til fødselspenger. De regner gjennomsnittet av lønna de fire siste måneder hvis du ikke har fast lønn. Har du fast lønn, får du 80 eller 100 %, avhengig av hvor lenge du vil være hjemme. Nå har jeg vikariat til 31.07.07, så hvis jeg blir gravid, vil jeg i teorien være arbeidsledig etter en evt. permisjon. Men de trenger folk hele tiden, så jeg tror det ordner seg på en eller annen måte. Den tid, den sorg... Hvor bor du? Får du ikke være vikar og så utvikler det seg? Jeg har vært vikar gjennom hele utdannelsen, og det viser seg at en fot inneforer er greit for da får man som regel mer jobb etterpå. Enn å jobbe i SFO? Crinone er jo vanvittig dyrt! Selv om det er på resept. Men det skal man begynne med når man er blitt gravid, men progesteron kan man bruke mens man prøver? Hva med progesta/ provera (eller noe sånt), hørt noe om det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5608334
Ariel81 Skrevet 11. juli 2006 #7 Del Skrevet 11. juli 2006 HEi! Bare lurer på hva progesteron krem er? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5609904
Leontine Skrevet 12. juli 2006 #8 Del Skrevet 12. juli 2006 Hei hei Ariel81! Progesteron krem er en krem som smøres på de tynne huden på underarmene, og den får du kjøpt i helsekostbutikkene. Den viktigste funksjonelle effekten av progesteron er å "bygge opp" livmorslimhinnen. Denne omdanningen er nødvendig for å gjøre slimhinnen i stand til å ta imot et befruktet egg. Men siden kremen fås kjøpt hos heleskost, tror jeg ikke den er å sterk, og derfor er det flere som får Crinone i tillegg. Har ennå ikke prøvd kremen selv, men tror jeg vil gjøre det når vi skal prøve å blir gravid igjen. Er ikke lege, og mye av den infoen jeg har er etter å ha surfet på nettet eller snakket med andre, så dette med en klype salt ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5616746
jordbærsjokolade Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 13. juli 2006 Hva skal du ha på deg? Brudekjole blir kanskje litt varmt der i solnedgangen eller:) Må faktisk si at det frister meg å gjøre det samme, er ikke så opptatt av å ha på meg prinsessekjole og å være midtpunkt for en dag. Men det er liksom drømmen til kjæresten min å ha et fantastisk bryllup og at hele familien hans skal se at han gifter seg og filme det slik at vi kan se på det med tårer i øynene når vi blir gamle og grå Kan ikke ta det fra ham! Ikke det at vi har råd til å et kjempefantastisk bryllup, men vi må i hvertfall samle familien.. Jeg har ikke lest noe om provera, men må gjøre det. Er det en annen type progesteron krem? I dag skal jeg på Healing(er litt sånn alternativ jeg:) Prøver alt jeg nå. Ellers venter jeg på tr (nå er jeg blitt helt med på disse forkortelsene) men vet ikke helt når jeg skal ha ikm. Alfra forrige mandag og til i morgen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5623418
jordbærsjokolade Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg er foresten fra Oslo, men bor litt utenfor byen nå Hva med deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5623427
Leontine Skrevet 13. juli 2006 #11 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg bor og kommer i fra Bodø, og her regner det og regner det og regner det ( Men bodde i Oslo i nesten 1 år i 1999. Bodde da først på Tåsen og så på Vålerenga. Må innrømme at det ble litt for stor by for meg... Jeg skal ha på meg en enkel og lett kjole. Her ser du en som er veldig lik, bare at den er rød. Jeg vil ha elfenbenhvit og flere perler på. Skal få sydd den der nede. http://www.thebridalshop.com/Faviana_Plus/Faviana_Plus_Prom_and_Evening_Dresses.htm --> style #9108 Det er ca 30 grader og veldig fuktig i lufta, så jeg må ha en lett og ledig kjole. Denne blir kanskje litt i enkleste laget, men bryllupet skal være enkelt og privat, og da passer en slik kjole synes nå jeg. Siden jag skal få den sydd, kan jeg forandre litt på den og pynte den litt opp. Vi skal samle familien og de nærmeste vennene til en middag ca en måned etter at vi kommer hjem. Vi blir vel ca 25 stykker, og har leide et rom på en restaurant hvor den ordner alt. Dermed får vi ha mye av vielsen for oss selv, samtidig som vi feirer litt med de nærmeste. Vi kommer til å bruke totalt 50000 kr på alt. Men da er også bryllupsreise og lommepenger inkludert. Var litt usikker i begynnelse på om dette var rett måte å gifte seg på, men vi vil dette og vi vet at dette er oss. Familien får delta, men vi bestemmer alt. Dere kan jo reise til København eller London og gifte dere i sjømannskirken. Planlegg litt i forkant, så kan familien bli med. Eller dere kan filme det hele, og vise på en middag. Dere kan reise til Canariøyene, og etter bryllupet stikker dere av noen dager for dere selv. Det er bare hva dere gjør det til selv. Jeg er storfornøyd med måten vi gjør det på. Dette er meg! Merker at heg er mye inne på disse sidene; begynner å gi råd til andre om hva kremer er og hva forkortelser betyr. Men føler at det har vært en del av sorgprosessen. Men er nå virkelig oppdater og har funnet et styrke til å prøve igjen. Var i dag innom en helsekost og undersøkte litt om progesteron krem. Litt dyr, men det får en tåle. Ta å snakke litt med samboeren din om bryllup, og tenke litt høyt. Det er mulig å gifte seg på mange mulige måter. Det er bare å tørre å sette igang ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5632303
jordbærsjokolade Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 14. juli 2006 Kjolen høres kjempefin ut:) MEN, det er ett eller annet med innlegget ditt som gjør at jeg ikke kan lese alt, litt av linken er borte!! Du må sende på nytt:) Ja, er mer oppdatert enn legen min jeg nå (faktisk). Han måtte slå opp i ordbøker når vi snakket sammen sist, he he! Jeg har tenkt høyt foran samboeren min, men han er nok ikke til å rikke.. De har litt annerleders kultur i Irland hvor han er i fra. Og i tillegg er han den eldste av en haug med brødre og søstre hvor ingen ennå er gift. Foreldrene blir nok KJEMPE skuffet om de ikke får være med på sermonien. Det er greit nok det altså, bare det ikke blir altfor dyrt for oss og så lenge jeg slipper å holde taler og sånt:) Ellers fikk jeg tr i dag og det er jo ikke noe gøy på noen som helst måte, men da var nok ikke kroppen min klar for det ennå. Bare å sette igang igjen. Syntes at det blir for mye med el tester og temp målinger og slim og livmormunner...Kjæresten min fikk skikkelig prestasjonsangst sist el for jeg snakket så mye om det. Denne gangen skal jeg holde fred, ikke bruke tester eller temper. Kun telle dager så får jeg håpe det går litt bedre da:) NÅ er det helg og solen skinner:) Kos deg du også!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5636733
Leontine Skrevet 14. juli 2006 #13 Del Skrevet 14. juli 2006 Prøver på nytt! Jeg bor og kommer i fra Bodø, og her regner det og regner det og regner det ( Men bodde i Oslo i nesten 1 år i 1999. Bodde da først på Tåsen og så på Vålerenga. Må innrømme at det ble litt for stor by for meg... Jeg skal ha på meg en enkel og lett kjole. Her ser du en som er veldig lik, bare at den er rød. Jeg vil ha elfenbenhvit og flere perler på. Skal få sydd den der nede. http://www.thebridalshop.com/Faviana_Plus/Faviana_Plus_Prom_and_Evening_Dresses.htm --> style #9108 Det er ca 30 grader og veldig fuktig i lufta, så jeg må ha en lett og ledig kjole. Denne blir kanskje litt i enkleste laget, men bryllupet skal være enkelt og privat, og da passer en slik kjole synes nå jeg. Siden jag skal få den sydd, kan jeg forandre litt på den og pynte den litt opp. Vi skal samle familien og de nærmeste vennene til en middag ca en måned etter at vi kommer hjem. Vi blir vel ca 25 stykker, og har leide et rom på en restaurant hvor den ordner alt. Dermed får vi ha mye av vielsen for oss selv, samtidig som vi feirer litt med de nærmeste. Vi kommer til å bruke totalt 50000 kr på alt. Men da er også bryllupsreise og lommepenger inkludert. Var litt usikker i begynnelse på om dette var rett måte å gifte seg på, men vi vil dette og vi vet at dette er oss. Familien får delta, men vi bestemmer alt. Dere kan jo reise til København eller London og gifte dere i sjømannskirken. Planlegg litt i forkant, så kan familien bli med. Eller dere kan filme det hele, og vise på en middag. Dere kan reise til Canariøyene, og etter bryllupet stikker dere av noen dager for dere selv. Det er bare hva dere gjør det til selv. Jeg er storfornøyd med måten vi gjør det på. Dette er meg! Merker at heg er mye inne på disse sidene; begynner å gi råd til andre om hva kremer er og hva forkortelser betyr. Men føler at det har vært en del av sorgprosessen. Men er nå virkelig oppdater og har funnet et styrke til å prøve igjen. Var i dag innom en helsekost og undersøkte litt om progesteron krem. Litt dyr, men det får en tåle. Ta å snakke litt med samboeren din om bryllup, og tenke litt høyt. Det er mulig å gifte seg på mange mulige måter. Det er bare å tørre å sette igang ) Sånn, håper du klarer å få lest dette... Da jeg gikk inn nå på innlegget, kunne jeg lese alt. Men linken til kjolen er ikke satt hyperkobling på, så den må du selv kopiere og sette inn i adresse kolonnen. Skjønner at samboern din vil gifte seg på den ordentlige måte. Men det jo gjøres enkelt for det. Hva med å leie et fint slott i Irland på landsbygda og gifte seg der med de nærmeste. Dette tenkte vi på, bare i Scottland. Tror det er lurt å roe det hele ned når det kommer til prøving. Selv har jeg ikke tenkt å tempe eller sjekke slim, men kanskje bruke el-test. Men du må ikke stresse. Da blir bare verre å bli gravid da, og så er nedturen verre når TR kommer. Måtte til legen i dag for å få respet på Primolut for å utsette mensen. Skulle fått den på dagen vi gifter oss. ikke morsomt ;o) God helg til deg også. Kos deg med samboer og håp på fint vær til oss her i nord. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5595986-leontine/#findComment-5637254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå