Gå til innhold

pilates trygt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det helt trykt å tene pilates på treningsenteret i begynnelsen av svangerskapet? Vi tar armhevninger, og det er vel gjerne tunge løft det eller? Også trener vi veldig masse magen, og det er vel kanskje ikke så lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke anbefalt det selv nei, men hør med jordmor eller lege, forklar øvelsene, så får du råd og veiledning på evt andre øvelser du kan gjøre istedet for. Men styrketrening skal man helst styre unna, ar iallfall jeg hørt. Pilates er jo en type styrketrening, hvor man konsentrerer seg veldig om magen, men hør med jordmor, ring jordmortelefonen f.eks! De vet fakta, vi andre har nok delte meninger om det, noen trener styrke og har ett vellykket svangerskap, mens andre må være mest mulig rolig under 1.tri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki takk for svar. Jeg bare lar vær å gå i dag hvertfall. Det er jo sikkert ikke farlig, men jeg vill ikke ta noen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent pilates og stram opp fram til no (10 uker), snakk med instruktøren så kan ho evt gi alternative øvelser for dei du ikke bør ta...

Er jo ikke noko farleg og trene under svangerskapet så sant ein ikke må ta spesielle hensyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener pilates to ganger i uken, pluss litt hjemme også. Du skal ikke være redd for den lille inni magen, for den er godt beskyttet nedi livmoren som på ditt tidspunkt fortsatt ligger langt nede i underlivet ;)

Eneste øvelsen jeg har unngått, er ryggøvelser som går utpå å ligge på mage mens armer og bein løftes samtidig.

De vanlige mage øvelsene der du ligger med beina bøyd i 90' med forskjellige bevegelser er ikke skadelig. Men lytt til kroppen din og ta pauser når du trenger det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...