Gå til innhold

Fødsel etter KS

solsun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg hadde også KS som førstegangsfødende. Lå 11 timer i aktiv fødsel før det ble klart at jentungen ikke hadde tenkt seg ut på normal måte(hu satt rett og slett fast). Fikk et hastesnitt og alt gikk helt fint. Jeg har snakka med flere jordmødre nå som mener ar jeg er en mellomting mellom første- og andre-gangsfødende, fordi kroppen har vært igjennom en del av prosessen før. Var KS'et ditt planlagt? Jeg trur det kan være forskjell på om du har vært i "fødselsprosessen" eller ikke. Jeg ville spurt jordmor, hun har vanligvis erfaring med denne typen situasjon, så hun vet litt mer hva du kan forvente deg.

Tvi, tvi......

Tusen takk for svar!. Mitt ks var også et haste ks. Manglet bare 1 cm med åpning før hun satte seg på tverke og ikke ville ut. Skal ikke til legen før i august, så det var litt lenge å vente på svar helt til da syntes jeg. Vi får bare håpe at vi klarer å få ut barna våre den vanlige veien denne gangen. Hadde jo vært greit om far kunne ha vært med denne gangen. Han fikk ikke lov til å være med inn på operasjonsstua forrige gang.

Min mann fikk være med inn på operasjonsstua, fordi de prøvde å sette spinalbedøvelse på meg. Jeg ble sittende foroverbøyd i 20 min. mens anestesilegen prøvde å treffe..... Men det funka ikke, så min kjære ble sendt ut samtidig som jeg forsvant inn i drømmeland.

Jeg er helt enig med deg, jeg ønsker virkelig å kunne føde normalt denne gangen her. Jeg endte opp med følelsen av å bryte et maratonløp etter 40 km......

Lykke til!!!

Jeg fikk bare spinalbedøvelse, men han fikk ikke være med inn allikevel. Den var vond, den! De bom-stakk et par ganger, så jeg gikk rundt med to store blåmerker på ryggen en god stund etterpå. Føler at jeg liksom mista noe ettersom det ble KS. Hadde jo hørt så mye om hvor fint den nye familien hadde det når fødselen var over, men der lå jeg da på oppvåkninga og fikk ikke være sammen med far og barn på noen timer. Håper at jeg slipper det denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...