Gå til innhold

April: Vekta til ettåringene våre...

Anbefalte innlegg

Jeg syns Matilde virker så tynn for tida! Da hun var ca 13mnd var vi på ettårskontroll, og da veide hun 9400g og var 78,5cm. Nå er hun rett over 80cm, men buksene hun brukte rett over jul (og som da var passelige) begynner nå å dette av henne!! Hva skjer?? Vel er hun småspist samtidig som hun er aktiv (løper (bokstavelig talt) store deler av dagen, resten går hun), men hallo!!?!? Har ikke fått veid henne i det siste (supertravelt på jobb), og skal på 15mndskontroll 25. juli... Tar det da tenker jeg. Hvordan er størrelsene hos dere?

Fortsetter under...

LillePia hadde lagt på seg 280g fra 12mnd til 15mnd. Og strekt seg en centimeter.

Så hu var nå ved 15 mnd - 9450g og 76 cm lang.

Kan hende hun strekker seg mer enn hu legger på seg nå som hun er så aktiv. Eg ser at LillePia bruker det samme som hun brukte rundt jul. Samme str i klær i så og sei 6 mnd. Eg bruker litt str80, men det er veldig stort for henne og renner av henne slik du forklarer.

Ta henne med på badevekten, veg deg med henne og uten og så ser du hva differansen er. Da får du en viss aning angående vekt.

Jenta mi var 10,2 kg og 76 cm på 12-mnd kontrollen. Nå er ho snart 14,5 mnd og veier ca. 10,6 kg, 78 cm høy. Opp 400 gram på 2,5 mnd.

Vet at de legger mye saktere på seg nå...kan være at baby-lubbenheten legger seg på andre steder, slik at klærne passer litt annerledes. Har nok med all den nye aktiviteten å gjøre, gåinga.

Jenta mi bruker stort sett 86 i klær, ett par plagg i 74/80.

Syns og Nora er tynn! Men ser at hun vokser enormt i lengde! Hun var ca. 77 cm lang på ettårskontroll, og på 14 mnd ktrl var hun blitt 81 cm!! Har bare lagt på seg ca. 150-200 gram... Ikke rart at hun virket tynnere. Veide ca. 11 kg på 14 mnd ktrl. Bruker mest størrelse 86 nå. Og litt i str 80 men da virket de litt kort...

Magnus er også slank! Nå har han vært syk mer eller mindre siden midten av Mai...og er fortsatt ikke bra..... Jeg synes og at han har blitt tynnere og lengre, men jeg vet jo i hvertfall hvorfor. Prøvde å sette han på badevekta her. Den vist nesten 11kg. Og jeg tror nok han er ca 85 cm lang. I hvertfall. Vi skal på 15 mnd kontroll i september....så da kommer mer presise tall

Annonse

Hei!

Her er det på samme måte, synes hun virker så tynn. Hun har nok strekt seg endel de siste ukene så det er kanskje derfor hun ser litt smal ut. Synes "babyformene" forsvinner mer og mer for hver dag og Amanda løper rundt her dagen lang så da blir det vel sånn. Hva hun veier og hvor lang hun er vet jeg ikke, men tror det er en kontroll i august så da får vi sjekket.

Her er det faktisk litt motsatt! Antonio har hele tiden vært veldig tynn rundt livet, og man kan se ribbena hans. Men i det siste har han begynt å få litt mer fett rundt magen! Skjønner det egentlig ikke, siden han er så aktiv, men jeg skal ikke klage!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...