Gå til innhold

Ma etterpå

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

For noen år siden hadde jeg en MA oppdaget i uke 12. Fikk utskraping og for å glemme det meste reiste jeg på ferie. Fikk etterhvert store blødninger og kraftige smerter som kom som rier. Har aldrig hatt så vondt verken før eller etterpå. Måtte bare legge meg strak ut og vente til det gikk over. Etter 4 dager kom den kraftigste smerten og det kom en hard "blodklump på ca 5 cm og 3cm rundt. Deretter var smertene over og det sluttet etterhvert å blø. Er gravid igjen og redd for MA igjen. Var det jeg opplevde normalt? Hva kan det ha vært?

Fortsetter under...

Må først si gratulerer med Graviditeten!

Det er helt normalt at du er redd, men sannsynligheten for at det skal gå bra denne gangen er stor:)

Det du opplevde med smerter og at en hard blodklump hørtes merkelig ut. Nesten som du hadde en sa etter ma en din? Gikk du til lege etterpå for å sjekke at alt var i orden? Det kunne jo være at du hadde noen rester etter urskrapningen som kom ut?

Uansett hva det var. Gjorde det noe vondt etterpå? Jeg har blitt fortalt at hvis man har en infeksjon vil det gjøre veldig vondt helt til man får ordnet opp i det. Så hvis smertene ble helt borte etter at blodklumpen kom ut er nok alt i orden.

Men jeg ville absolutt snakket med en lege om dette!!!

Lykke til videre med spiren din:)

Hei

Har opplevd det samme... Ved juletider hadde jeg en MA, fikk utskrapning. 1 mnd senere, trodde jeg mensen kom, begynte blødninger. Etter et par dager kom det lille embroyet ut (2 cm), fortsatte med blødninger, så kom noen hinner. Fortsatte enda noen dager, så kom smerter i magen, kraftig blødning, jeg holdt på å bli sprø. Dette varte i et par uker. Til slutt kom den lille morkaken og jeg fortsatte å blø. Jeg ringte sykehuset og fikk ny utskrapning pga rester. Det er en spontanabort etter MA. Dvs de fikk ikke ut noe på utskrapningen først, kan en sjelden gang forekomme. Hvis du fortsetter å blø mye etter en utskrapning kan det være rester. Jeg forlangte UL for å være sikker på at alt var bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...